Forside Fora Nyheder Umuligt Doom Run

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    NightBreaker
    Moderator
    Offline

    Verdens bedste Doom spiller nogensinde? Hvem er bedst? Det er det evig spørgsmål. Hvordan bedømmer man hvem der er bedst i et spil. Er det hvem der ha
    [Læs hele nyheden her: Umuligt Doom Run]

Viser 18 svar - 1 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Jeg sidder og nørder lidt Game Done Quick engang imellem. Nogle af de der Doom speedrunners er sindssyge. Det er next-level stuff. Jeg kan godt huske den dag Romero postede angående 100% på level 15.

    Og den første video der, det er 100% stress i 2 timer og 45 minutter! Jeg kan næsten ikke holde ud at se på det. Minder mig om bullet-spray spil, bare hvor man intet overblik har over hvor skud kommer fra.

    #2
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    Han må have en sindsyg hukommelse

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #3
    NightBreaker
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1438 Indlæg
    Offline

    Han bliver ikke ramt ikke en eneste gang, hvordan kan det lade sig gøre. Det virker bare umuligt.

    #4
    WeezY
    Rusher
    • 73 Indlæg
    Offline

    INSANE… Zeor-Master er jo alt for vild. Hvordan er det muligt…

    #5
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    Det giver ingen mening det der. Hvem I alverden kan holde koncentrationen i 2:45 og ikke blive ramt en eneste gang.

    #6
    Deadlights
    Rusher
    • 1203 Indlæg
    Offline

    Læg mærke til, der står TAS i enden af videotitlen. Det betyder det er et tool assisted run. Dvs. et automatiseret run “bygget” af et menneske men styret af software.

    Han kan tage sig en lur imens han gennemfører banen.

    #7
    synchaoz
    Rusher
    • 50 Indlæg
    Offline

    Jep det er et TAS run, det er ikke real-time.

    TAS tillader bl.a. save-load-states og mange andre ting. I bund og grund spiller han banen igennem bid for bid, og hver gang han tager skade eller laver fejl, kan han “spole tilbage” undgå skaden via save-states, og så i sidste ende få en AI til at gengive alle hans “perfekte” inputs i demo replay format. Det er teknisk set ham der spiller, men det er et nøje programmeret run – han sidder ikke og gør det der i real time. Det er absolut umuligt.

    Stadig et fedt run og uden tvivl en vanvittig omfattende indsats at lave et perfekt TAS run på det crazy map.

    #8
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #6 – Der lærte jeg noget nyt…. Det er krafteddermannemæ nørdet

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #9
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    #6 Ah så giver det mere mening

    #10
    WeezY
    Rusher
    • 73 Indlæg
    Offline

    #6 kendte godt måden, men viste ikke det hed TAS…
    Zeor-Master er jo stadig vanvid.
    https://www.speedrun.com/doom1#Episodes_1-3

    #11
    VxChemical
    Rusher
    • 335 Indlæg
    Offline

    IDDQD

    #12
    sunlock
    Rusher
    • 52 Indlæg
    Offline

    Gad vide hvordan det har kørt på en computer fra 1993…

    #13
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #12, “Kørt” er nok så meget sagt.

    Jeg kan huske at jeg gamede Doom på en gammel IBM PS2. Det var en af de maskiner hvor man skulle rode ret meget med autoexec.bat og config.sys for at få det til at køre. Noget med en kommando som kunne flytte dele af systemet op i EMS, så der var mere hukommelse til Doom. Jeg tror det kørte omkring 2-3 fps. Men det var stadig fedt!

    #14
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    #3 det er pga. trappen.

    han backtracker også for at få dem til at skyde derned, og så går han op igen, når de skud de skød derop mod, da han var deroppe, har ramt.

    hvis det hele var en stor flad firkant, var han sgu nok død D:

    #15
    sunlock
    Rusher
    • 52 Indlæg
    Offline

    #13
    I 1995 havde jeg en DX4-120 med 4mb ram, den kunne godt trække Doom. Jeg ved dog ikke hvordan den ville have kørt med så mange monstre. Jeg ejede dog ikke selv en pc tilbage i ’93, så ved ikke helt hvordan landet lå dengang hvor Doom blev lanceret (jeg var kun 12 dengang). Jeg havde aldrig problemer med Doom og EMS/XMS, det var mest andre spil.

    #16
    synchaoz
    Rusher
    • 50 Indlæg
    Offline

    Jeg prøvede mappet på mit GZDoom + Brutal Doom setup med et 1080Ti gpu og jeg havde 0 fps i løbet af de første 10 sekunder. Altså, legit 0 fps.

    #17
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #15 486 DX4 120Mhz var/er rigeligt til DOOM(1993)* som i øvrigt brugte/bruger(under DOS)extended memory og IKKE expanded memory.
    Med det sagt: Sidste bane i Doom 2 – endte med lysbilledshow her! MEN det var grundet kun 4MB RAM*

    *35 billeder per sekund er jo MAX.

    *Plukkede derpå jordbær en hel sommerferie for at skrabe sammen til et 16MB RAM modul = 20MB RAM i alt = F-YEAH!?
    ..og jeg kunne ha’ stoppet ved 4MB mere.. Akke-ja, det var dengang Stultus’ lærte at mere RAM IKKE gør hurtigere ;-D

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 3 år, 1 måned siden af StultusX2.
    #18
    VampiricEye
    Rusher
    • 3670 Indlæg
    Offline

    #11 IDKFA

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

Viser 18 svar - 1 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...