Forside Fora Off-topic Robotplæneklipper 2021

  • Dette emne har 14 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år siden af Grifler.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Bams
    Rusher
    Offline

    Jeg synes godt nok det er svært at hitte rundt i. Jeg vil gerne investere i en god robotplæneklipper og håber på noget mellem 8.000-15.000 kr.

    Mine krav er:

    – Mellemstor villahave med græsareal på ca. 600m2
    – NEM at montere/sætte op.
    – Styring af klippetidsrum, så den kan køre når vi er på arbejde
    – Hensigtigstmæssig ift. niveauforskel ved græs møder hæk. Her kan græsplænen nogen steder stå højere end jorden ved hækken, og det skal ikke slå den ud.
    – Smalt græsstykke ca. 40cm i græsbredde med jord på den ene side og fliser på den anden for at komme om på græsstykke foran huset.
    – Hensigtsmæssig ift. børnefamilie have. Trampolin, sandkasse – og sikkert også en gang i mellem et glemt legetøj på plænen.

    Er det muligt at omsætte krav til den bedste robotplæneklipper for mig? – uden at skulle rejse rundt og snakke med mere eller mindre kompentente butiksassistenter hos diverse forhandlere.

Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Peldrol
    Rusher
    • 80 Indlæg
    Offline

    Vi har 28 Husqvarna på arbejde, lige fra den lille 115 model til de store 450x… Det spiller virkelig virkelig bare max. De har endelig lanceret en lille model igen, den tidligere 3 hjulede er blevet opgraderet, så den har 4 hjul, 2 motorer. https://www.google.com/search?q=husqvarna+automower+310&oq=husqvarna&aqs=chrome.3.69i57j0l9.4297j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    fås til 10,000. Det er mange penge, jeg købte selv deres 420 model, til 18k.
    Alternativt kan du købe den fra harald nyborg, den er ofte på ud til 2500 mener jeg. Den har min kollega, og jo, den slår da også græsset, så umidelbart er der intet forgjort ved at vælge den. Ellers er der gardena, til ca. 5000, også en habil klipper, men kan ikke anbefales grundet reservedele kan være svære at skaffe, samme med fejlfinding. men den klipper fint til prisen..

    Hvis man har midlerne, så er en husqvarna altså ret så lækker. Og har alle de ting du gerne vil have, for 2000 ekstra kan der sættes simkort i, så du kan styre den 100% på telefon, og se hvor den er hvis den bliver stjålet.

    Husquarna er desuden ret nem selv at rode med, det hele er rimelig meget plug and play, og alt i reservedele er meget nemt at finde og bestille alle steder. Men pas på deres dyre “Long durability” knive, de er dobbelt så dyre, men vi kan ikke se forskel på slidtage om det er dem eller almdelige. Der kan også købes kopi knive, prøv dig frem. Vi skifter 2 gange årligt, og det koster 30kr pr maskine. Så dyrere er det altså heller ikke.

    #2
    Peldrol
    Rusher
    • 80 Indlæg
    Offline

    Husk for øvrigt at få en garage med til dem, det glemmer sælger somme tider, selv om de faktisk følger med som stadard fra husqvarna i nogle kampagner.

    #3
    Bams
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 354 Indlæg
    Offline

    #1 Tak for det. Hvad er din erfaring med at installere det selv? Kan man med fordel bruge de 2k på at få en installatør til det?

    #4
    NightBreaker
    Moderator
    • 1448 Indlæg
    Offline

    #3 Det kan det ! Det kan gøre en kæmpe forskel. Har set en masse meget dårlig opsætning, og forskellen kan være ret stor.

    Worx Landroid M
    Testvinder – Alt Om Data
    Topscorer – Tænk
    Topscorer – Råd & Rön
    Testvinder – Bedsteitest.dk

    +
    God til prisen og har det mest.

    Holdbarhed på de helt små modeller.
    Forskel fra model til model iht. faetur.

    Husqvarna Automower 310
    Bedst i test – Pricerunner

    +
    Holdbarhed

    Ingen wifi forbindelse. Kun bluetoothforbindelse.

    • Dette svar blev ændret 3 år, 1 måned siden af NightBreaker.
    #5
    Gumshot
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    Siden sidste tråd om robotklippere, så har min nu startet sæson 2, ren glæde
    Worx klarer enkelt de 600m2 , jeg har ca. 560m2 målet.

    Med dens OffLimits tråd kan du enkelt springe buske over, og træer kører den udenom med sin ACS sensor.

    Jeg mener den nye model, L800 , også er vaske tæt, så du kan skylle den med have slangen nu uden bekymring.
    Worx er hurtige med opdatering og den stopper kortvarigt på plænen når den selv finder opdatering, så ren OTA (igennem din wifi som udgangspunkt)

    Så herfra er L800 (2021 model) anbefalet.

    Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

    #6
    Masoz
    Rusher
    • 126 Indlæg
    Offline

    Jeg har selv en Worx fra 2020, som jeg egentlig er vældig tilfreds med.
    Nogle af de fejl den laver, er mest min egen skyld, fordi jeg ikke får rettet plænen ordentligt til. Kan jo ikke forvente den bare kan klare enhver forhindring.
    Jeg vil dog nævne, at sørg for at den har 4 hjul. Hvad jeg lader mig fortælle, og selv tænker giver ret god mening, så har den meget nemmere ved at komme fri af steder, hvis den har 4 hjul

    Worx app til styring gør det også rigtig godt.

    #7
    Peldrol
    Rusher
    • 80 Indlæg
    Offline

    #3 man kan sagtens gøre det selv, der er ingen ben i det. Det er lige til.
    #4 hvad forskel gør det om en professionel gør det, eller du selv gør det? Det kan da ikke rigtig gå galt, på nogen måde, eller kan det? Jeg har aldrig oplevet at det ikke virkede. Du kan jo flytte rundt på tråden som du vil, og kablet går i det samme stik på stationen?

    #8
    Gumshot
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    #7 +1 at lægge kanttråd kan ikke være svært, hvis man ikke lider af kropsproblemer og forhindret nok i at kravle for det kan være hårdt nok men ellers vil enhver frisk person kunne, hvis ikke tid er penge og man gerne betaler for det.

    En besværlig have kan måske være en årsag men så vil Worx med OffLimits helt klart hjælpe hvis det objekter midt i haven eller hvis man vil lave zoner og opdele dem.

    Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

    #9
    NightBreaker
    Moderator
    • 1448 Indlæg
    Offline

    Det er ikke kun kanttråd, det er også opsætning af maskine. Hvis en have har mange forhindringer. Bedst layout iht. bedst ydelse mm.
    Ikke at man ikke kan det, men for en total nybegynder, med en have der ikke er let. Så er det ikke direkte dårligt, så er man sikker på det virker først gang.

    #10
    DonB
    Rusher
    • 6 Indlæg
    Offline

    Jeg har også en Husqvarna. I løbet af denne sæson bliver Roberta 4 år.
    Der var tilbud, hvor man fik en 440 for samme pris som en 420 – total overdimensioneret til min have.
    Det spiller bare.

    Den kostede 18.000 inklusiv kanttråd opsætning m.m. Jeg tror du hos de mange Husqvarna forhandlere kan forhandle gratis kanttråd og opsætning med.

    #11
    hausner
    Moderator
    • 711 Indlæg
    Offline

    Jeg købte for et par år siden en Gardena Sileno City (500 tror jeg). Damn jeg er glad for den.
    Den kunne køre på smalle steder og var god op af bakke. og den kan spules med vandslangen og iøvrigt køre ude i regnvejr hvis det skulle være nødvendigt.
    Jeg satte selv kanttråd og styretråd ud på min plæne og det tog da en dags tid inden jeg var færdig, men jeg kan ikke se hvorfor man skal betale sig fra noget der er så simpelt.
    Robotten kan også indstilles til at køre X antal cm ud over kanten så man kan justere til på bagkanten uden at rykke på kanttråden. Der er i det hele taget mange indstillinger man kan fin tune- på efterfølgende. Det er dog ikke dem alle de har fået skubbet ud i app’en endnu.
    Jeg går ud fra at Gardena og Husqwarna er nogenlunde det samme.

    • Dette svar blev ændret 3 år, 1 måned siden af hausner.
    #12
    Shiu
    Rusher
    • 94 Indlæg
    Offline

    Købte en Robomow RK2000 for et par uger siden. Det var nemt selv at sætte wiren op. Har en lidt snørklet plæne på 700m2 med en hovedzone og to subzoner, derfor valgte jeg en plæneklipper med et større areal. Mange steder bliver det også anbefalet at vælge en plæneklipper der kan tage et areal der er dobbelt så stort som din plæne.
    Har ingen problemer haft med min Robomowgli

    #13
    Gumshot
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    #9 Hvis man er på det niveau at man skal holdes i hånden hele vejen, så kan sådan klippere blive en dyr fornøjelse med service aftale og besøg hver gang app siger noget kryptisk og man er uvidende eller har lært som man satte den op.
    Så burde man nok ikke vælge den, hvis økonomien ikke er til betaling af konsulent timer og service opkald.

    Generelt kan man jo bruge service hotline som firmaer giver, man kan få hjælp på nettet og facebook som et eksempel.
    Så selv de værste ikke-nørder kan vel sætte sin klipper op hvis de bare kan surf’e på nettet. Man lærer intet af og give andre opgaven, når den skal holdes kørende i mange år, og mange årsager kan være klippet kanttråd, firmware skal nedgraderes, ny tråd, nye buske eller skift af knive eller batteri skift som nogle årsager.

    Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

    #14
    Grifler
    Rusher
    • 8 Indlæg
    Offline

    Hey,
    Jeg har lige sat min Gardena Sileno 750 (tror jeg den hedder) med “Smart” funktion op. Man skal bruge en del flere pløkker en hvad der følger med, hvert fald hvis man har en lige så ujævn plæne som vi har. Men det er lykkedes mig fint, og den triller rundt i haven nu.
    Der er en glimrende app, hvor man kan lave opsætning på skema (dage/tidspunkter mm), og styre andre ting. Jeg synes det var fint at sætte den op selv, og vi har også en del niveauforskel i haven, som den klarer uden problemer. Og smalle passager – dog har jeg stadig til gode at se om den klarer det uden problemer.

    Jeg købte min for 7500kr, og har så købt lidt ekstra tråd + pløkker.

Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...