Forside Fora Nyheder Return to Monkey Island i 2022

  • Dette emne har 32 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 2 år siden af Nickell.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Cancerman
    Head Rusher
    Offline

    På en ellers røvsyg, regnvåd mandag dropper Ron Gilbert en af de (hvis du spørger undertegnede) største spilnyheder i mange år: Senere i 2022 skal vi
    [Læs hele nyheden her: Return to Monkey Island i 2022]

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 32 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg
    Offline

    Spændende. Tror faktisk aldrig jeg fik spillet 4eren.

    #2
    StultusX2
    Rusher
    • 2024 Indlæg
    Offline

    ^behøver du egentlig heller ikke!
    1 gang gennemført her! ..har stadig skiverne :-/

    Med det nævnt: Et forsigtigt YAY herfra. Monstro, det er lissom’ med Terminator? = GLEM ALT efter 2’eren?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #3
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Ha, jeg var lige på vej ind for at skrive en nyhed om det og blev helt glad da der var én i forvejen. Det er nemlig en af de største spilnyheder længe!!!! Jeg troede aldrig det skulle ske! Ron Gilbert himself. Jeg vil iøvrigt anbefale Thimbleweed Park. Traditionelt old-school point-n-click adventure, også af Ron Gilbert.

    #4
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3421 Indlæg
    Offline

    #3 Det er en gigantisk nyhed for gamle tosser som os 😁

    #5
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3421 Indlæg
    Offline

    #2 Så vidt jeg har læst mig frem til, så er alt efter 2’eren hermed ugyldigt 🙂

    #6
    Parus
    Rusher
    • 118 Indlæg
    Offline

    Det er en nyhed der gør jeg måske skal til at spille computerspil igen 🙂

    #7
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3421 Indlæg
    Offline

    #6 Det er I hvert fald en rigtig god grund til et comeback 🙂

    #8
    re4per
    Rusher
    • 103 Indlæg
    Offline

    Fedt. Jeg er klar 🙂

    #9
    Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg
    Offline

    Jeg kunne nu godt lide 3eren.

    #10
    StultusX2
    Rusher
    • 2024 Indlæg
    Offline

    #9 ..nu nævnte du altså kun 4eren i #1!?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #11
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #9, Enig! Der er rigtig meget i 3’eren som lever op til 1’eren og 2’eren. Nok også derfor Ron har valgt at bibeholde blandt andet Murray. 😀 Han var lidt af en uventet stjerne i 3’eren.

    #12
    VampiricEye
    Rusher
    • 3832 Indlæg
    Offline

    Det skal godt nok være væsentligt bedre end de to første, hvis jeg overhovedet skal overveje at spille det.😅

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #13
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3421 Indlæg
    Offline

    #12 Det er ikke spillenes skyld, at du kun kan finde ud af spil hvor du holdes i hånden hele vejen 😉

    #14
    hausner
    Moderator
    • 837 Indlæg
    Offline

    #12 Det er ikke spillenes skyld, at du kun kan finde ud af spil hvor du holdes i hånden hele vejen 😉

    Det første Monkey Island spil havde et virkelig høj sværdhedsgrad. Man skulle kombinere og bruge ting på virkelig skøre måder og der var ikke meget hjælp at hente. Jeg brugte mange mange måneder på at komme igennem spillet og måtte ty til at snyde et par gange undervejs (se hvad næste skridt var i walkthrough) efter at have siddet fast i ugevis. Det var også enormt repetetativt.
    Man blev ikke holdt i hånden, enig. Det spil sparkede nærmere til en når man allerede lå ned.

    #15
    Nickell
    Moderator
    • 1823 Indlæg
    Offline

    #13: Arrrrr, jeg vil gerne bakke op om den hårde sværhedsgrad. Der var fandme mange ulogiske løsninger i 1’eren. Jeg ‘snød’ også… 😀

    #16
    VampiricEye
    Rusher
    • 3832 Indlæg
    Offline

    #13 Jeg havde hørt rygter om, at humoren i spillene skulle være god. Jeg må på en eller anden måde have skippet de sjove dele i begge spil.:( Jeg er lidt ligeglad med, om jeg bliver holdt i hånden eller ej. Bare spillet er godt. Det var desværre ikke tilfældet her. Måske hvis man har nostalgi-briller på.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #17
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3421 Indlæg
    Offline

    #14-16 Enig, de har aldrig været tilgivende og ikke nødvendigvis logiske – men det var en del af charmen 🙂
    Overvej hvordan vi havde det i 90, da der ikke var noget hjælp at hente på nettet 😉

    Humor er subjektivt, så det er naturligvis ikke alle den rammer – og ja, en stor del er naturligvis nostalgi. 🙂

    #18
    Foamy
    Rusher
    • 37 Indlæg
    Offline

    Har spillet Curse of Monkey Island utroligt mange gange. Husker med glæde tilbage på duellerne på piratskibene hvor man skulle fornærme hinanden 😀

    #19
    Festival_H
    Rusher
    • 893 Indlæg
    Offline

    Husk i øvrigt omkring sværhedsgraden at MI:1 og MI:2 udkom i en tid umiddelbart efter Leisure Suit Larry serien og Sierra grafiske adventure spil generelt hvor det faktisk var muligt at sætte sig i en situation hvor spillet IKKE kunne gennemføres. Hvis man forlod en lokation man ikke kunne komme tilbage til uden at få samlet en vigtig ting op inden, så var spillet ikke gennemfør bart og det fik man aldrig afvide. Her valgte de dog med Monkey Island serien at det ikke skulle være muligt at save benene over på sig selv. Så selv om der var ulogiske løsninger til nogle af de underlige puzzles så blev det alligevel accepteret og betragtet som en lette (eller i hvert fald lettere end Sierras grafiske adventures) i sin tid.

    I øvrigt er Monkey Island III: The Curse of Monkey Island min helt klare favorit i serien. Her blev det for alvor rigtig interaktiv og med super lækre animationer. Virkelig et lækkert spil i min bog.

    #20
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3421 Indlæg
    Offline

    #19 Ja, hvis man synes MI er svært, så skal man prøve de første spil i Larry, Kings Quest, Space Quest og Police Quest serien – det var satme ikke for børn 😀

    #21
    Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg
    Offline

    The Secret of Monkey Island var vist et af de eneste adventurespil fra den tid det lykkedes mig at gennemføre uden hjælp, netop fordi spillets puzzles ikke var så langt ude som de typisk var i lignende spil. Det siger dog måske mere om de andre af den slags spil.

    Simon the Sorcerer spillene husker jeg dog som de nemmeste.

    #22
    FunteX
    Rusher
    • 276 Indlæg
    Offline

    Jep, det lover godt . . . 🙂

    #23
    knaseren
    Rusher
    • 129 Indlæg
    Offline

    fik kuldegysninger af at se den trailer. har været stor MI fan siden 1990 i amiga dagene.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 7 måneder siden af knaseren.
    #24
    CrackMaND
    Rusher
    • 102 Indlæg
    Offline

    Sjovt at denne nyhed lige falder sammen med oprydning i gamle kasser i kælderen. Fandt “Bogen om computerspil” fra midt 90’erne. Det var en dansk udgivelse med walk-throughs til en række klassikere, blandt andet Monkey Island. Havde aldrig kommet igennem uden den, men elskede sgu spillet.

    Generelt brugte jeg nok altid den eller gamefaqs.com da adventurespil havde sin storhedstid.

    Må nok hellere få prøvet thimbleweed, nogen som kender en god walk-through guide 😉

    • Dette svar blev ændret 2 år, 7 måneder siden af CrackMaND.
    #25
    Festival_H
    Rusher
    • 893 Indlæg
    Offline

    #24 Altså det er jo et ret nyt spil i forhold til, så det er nemt at finde walkthrus til. Jeg vil dog anbefale dig at prøve uden. I hvert fald i starten. Det er som om de har gemt de sværere puzzles til sidst i spillet, så jeg kom ret langt inden jeg måtte ty til snyderi på nettet.

    #26
    StultusX2
    Rusher
    • 2024 Indlæg
    Offline

    Spritnyt interview med Ron Gilbert og Dave Grossman

    https://adventuregamers.com/articles/view/ron-gilbert-dave-grossman-return-to-monkey-island

    Jeg begynder faktisk at glæde mig 🙂

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #27
    Nickell
    Moderator
    • 1823 Indlæg
    Offline

    Spritnyt interview med Ron Gilbert og Dave Grossman

    https://adventuregamers.com/articles/view/ron-gilbert-dave-grossman-return-to-monkey-island

    Jeg begynder faktisk at glæde mig 🙂

    👍🏻

    #28
    StultusX2
    Rusher
    • 2024 Indlæg
    Offline

    Nu der nævnes sværhedsgrader: Er der nogen Terry P. eksperter, der gennemførte Discworld 1(især) og 2 UDEN hints overhovedet?

    Discworld Noir var lidt en anden stil.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #29
    Festival_H
    Rusher
    • 893 Indlæg
    Offline

    #28 Discworld er gak lige fra starten af. Der er stort set ingen puzzles der gir mening som jeg husker det. Umuligt, men stadig ret fedt og fascinerende spil og verden.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 7 måneder siden af Festival_H.
    #30
    re4per
    Rusher
    • 103 Indlæg
    Offline
Viser 30 svar - 1 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...