Forside Fora Politik/Samfund Præsidentvalg USA, 2024

Hvem bliver USAs præsident

Du skal være logget ind for at deltage.
  • Harris
  • Trump
  • Håber på Harris, tror det bliver Trump
  • Håber på Trump, tror det bliver Harris
Currently, there are 1 user and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Cancerman
    Head Rusher

Vi kommer jo nok ikke uden om, at de skal vælge en ny præsident i USA.

I nat var der debat mellem Harris og Trump.

Trumps seneste påstand er så, at I migranter fra Haiti spiser katte… Yes, yes… 🙄

Nogen der så debatten?

• Dette emne blev ændret 2 måneder, 1 uge siden af Cancerman.
Viser 30 svar - 61 til 90 (af 245 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg

Jeg tror Harris vinder og at polls undervurderer, hvor mange kvinder der dukker op for at stemme. Folk bliver vrede, når vigtige rettigheder tages fra dem.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#59 Det er skræmmende så dum den mand er/optræder – Altså Trump, ikke Dave.

“I looks like he is jerking off two giraffes” 🤣

• Dette svar blev ændret 1 måned siden af Cancerman.
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#61 Håber du har ret, men jeg er ved at blive rigtig nervøs.

Birdm
    Rusher
    • 163 Indlæg

Ouch, nu er Trump åbenbart blevet bookmakernes favorit, endda forholdvis klart
    Er del kilder, men den her viser det meget fint https://www.realclearpolling.com/betting-odds/2024/president

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

#63 Jeg ved egentlig ikke, om det har set decideret godt ud på noget tidspunkt. 50/50 er stadig rimelig scary.

I ain't got time to bleed

Bullit
    Rusher
    • 65 Indlæg

Hvis Trump vinder, får amerikanerne den president som de har fortjent. Hvis Kamala vinder er de heldige.

Emilsa
    Rusher
    • 1196 Indlæg

#66 – Hvis Trump vinder, kan man håbe at det efterfølgende cirkus og kaos får Europæiske ledere til at nosse sig sammen, få fingeren ud og de-linke Europa fra USA økonomisk og politisk. Man kan også håbe på at USAs tåbetossede hensynken i stadig mere formørket højrepopulisme og tech-bro centreret cirkus-totaltarianisme, provokerer os herovre til at værne bedre om vores liberale værdier

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

Election Subversion 2024: Last Week Tonight with John Oliver

hqx
    Rusher
    • 402 Indlæg

Ouch, nu er Trump åbenbart blevet bookmakernes favorit, endda forholdvis klart

Er del kilder, men den her viser det meget fint https://www.realclearpolling.com/betting-odds/2024/president

Men er det så fordi folk sætter mange penge på det og derfor rykker odds sig eller fordi det rent faktisk er det de forventer sker?

RetardedWookie
    Rusher
    • 220 Indlæg

#69 Mener at have læst at det er føringer i svingstater, der er årsagen – desværre.

hqx
    Rusher
    • 402 Indlæg

#69 Mener at have læst at det er føringer i svingstater, der er årsagen – desværre.

https://www.nytimes.com/interactive/2024/us/elections/polls-president.html

Iflg dette har hun stadig føring i svingstaterne – men forventningen er at det ikke er nok?

Personligt har jeg troet at Trumpeten vinder hele vejen, men håber virkeligt ikke det sker – eller der bliver taget action inden han træder ind.

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

Da jeg så denne post, tænke jeg straks på dig Cancerman. “Hitler, Stalin, Mussolini,” Det er bare om at kaste en masse på væggen, og så se hvad holder!
    Personligt er jeg lidt skuffet over at skribenten ikke også fik smidt Mao ind der.

.

• Dette svar blev ændret 4 uger siden af knekker.
    Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#72 Jo tak. Men det var ikke det min sammenligning gik på. 🤷🏼‍♂️

Det gik på, at Hitler også skulle bruge 2 forsøg før, at han fik raget ubegrænset magt til til sig.

Men underoverskriften på den artikel passer jo udmærket. Trump har jo netop bragt en ualmindelig kedelig retorik ind i amerikansk politik.

• Dette svar blev ændret 4 uger siden af Cancerman.
    • Dette svar blev ændret 4 uger siden af Cancerman.
    Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

#72 Den sammenligner netop ikke Trump med Hitler og co. Den sammenligner retorikken. Og der er et stort overlap; det er objektivt sandt, ikke et spørgsmål om politiske holdninger. Du kan jo læse artiklen til en start, og ikke bare reagere på hvad Elon skriver om den på Twitter. Du ved, lave din egen research 😀

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

Men underoverskriften på den artikel passer jo udmærket. Trump har jo netop bragt en ualmindelig kedelig retorik ind i amerikansk politik.

Trump er den største shit talker, hehe. Den taktik havde han enorm success med mod “Crocked Hillary”.

Det gik på, at Hitler også skulle bruge 2 forsøg før, at han fik raget ubegrænset magt til til sig.

Jeg tror ikke Trump får held til at ændre på konstitutionen, så han kan få den magt du taler om, der vil gøre ham i stand til at sidde mere end 4 år på magten, det tror jeg heller ikke han er interesseret i. Jeg tror at eneste grund at Trump valgte at stille op for endnu en periode, er af ego grunde, da folk så ikke længere kan sige at hans første valgsejr, var ren held.
    Men lad os se tiden an, hvis du får ret i at han gør noget meget grænseoverskridende forfærdeligt.

#72 Den sammenligner netop ikke Trump med Hitler og co. Den sammenligner retorikken. Og der er et stort overlap;

Trump er IKKE Hitler, længere er den ikke.

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

Trump er IKKE Hitler, længere er den ikke.

Jeg er enig, og artiklen påstår heller ikke, at han er Hitler. Det handler om at han bruger det samme sprog. Og det er ret skidt. Noget alle indtil for meget kort tid siden havde været enige om.

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

Lewis Black med noget tough love til undecided voters:

Okay, det kan godt være – som det bliver foreslået i kommentarerne – at nogle af de undecided voters i virkeligheden vil stemme på Trump, men synes det er pinligt at sige på TV. Men hvis man er amerikaner med stemmeret og stadig reelt ikke ved, hvad man skal stemme, er man en tåbe.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

Men hvis man er amerikaner med stemmeret og stadig reelt ikke ved, hvad man skal stemme, er man en tåbe.

Dem er er mange af…

Jeg sætter ikke min lid til, at de stemmer fornuftigt. Så jeg håber stadig på, at Cheeseburgerne og colaen løser det inden den 5.

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

Mitch McConnell er kommet på bedre tanker. Burde dog nok være sket for efterhånden nogle år siden.

McConnell says ‘MAGA movement is completely wrong’ and Reagan ‘wouldn’t recognize’ Trump’s GOP

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

Der udkom et langt podcast imellem Joe Rogan og Trump igår. Rogan opsummere stort set det jeg har gået og sagt her i tråden om hvorfor folk stemmer Trump. Han er et kæmpe ego menneske, men i det mindste er han autentisk og lader sig ikke kue, man ved hvor man har ham. Kamala derimod er blot en puppet der 100% styres af sit shady bagland.
    En skam Trump er pro olie industrien samt der er en god chance for at Trump vil lade Rusland slippe afsted med noget af Ukraine, for at få fred.

• Dette svar blev ændret 3 uger siden af knekker.
    -dut-
    Rusher
    • 1278 Indlæg

#80 hvad mener du med at “man ved hvor man har ham”? Den ene dag går hans tanker i vest, den næste dag går de i øst. Han er totalt utilregnelig og psykopatisk. Han er indbegrebet af at være 100% i det for at pynte på sig selv, og er totalt ligeglad med konsekvenser og det amerikanske folk generelt.

Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg

Rogan interviewet var decideret pinligt. Et 3 timer langt handjob til Trump hvor han på intet tidspunkt holdt Trump op på de mange løgne. Han promoverede endda flere gange selv de grinagtige narrativer.

• Dette svar blev ændret 3 uger siden af Deadlights.
    knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

Jeg synes det kun var ståkrummende de tider hvor han begynder at beskrive ligegyldige ting, han laver så meget fyld på ting der kunne ha’ været sagt på 1/20 af tiden og hvordan han konstant pronoverede sig selv. Men det har ikke så meget med min pointe at gøre. Min pointe var at han ofte taler direkte ud af hjertet, også når det er bullshit det han siger, modsat demokraterne, hvor alle taler og holdninger er nøje skribtet, hvilket gør det umuligt at finde ud af hvem personen og deres holdninger egentlig er.

Rogan gik rigtig nok ikke i kødet på Trump som f.eks Fox gjorde mod Kamala, der virkelig udstillede hendes inkompetence, men han bragte dog nogle vigtige kontroversielle emner op, for at lade Trump forklare sig.

Rygterne siger at Rogan var i forhandlinger med Kamala om et podcast med hende også, men at det ikke blev til noget fordi Rogan ikke kunne acceptere nogle af de betingelser og regler som demokraternes aparatus krævede.

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

Kamala derimod er blot en puppet der 100% styres af sit shady bagland.

Det hævder Elon Musk godt nok, men hvis man bare ukritisk gentager, hvad man har fået at vide er rigtigt, er man så ikke, hvad den side plejer at kalde “et får”? 🤔

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

Det hævder Elon Musk godt nok

I tråden “trump kendt skyldig”, lavede jeg en post i Maj måned, hvor jeg allerede der, var inde på emnet om præsidenten styres af sin stab. Det er første gang jeg høre samme holdning fra Elon fra hans event forleden.

Jeg tror du forveksler “et får” med simpel enighed om hvad der foregår.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

Jeg kan ikke se problemet i, at Harris har folk i baglandet.

Tværtimod er det skræmmende, at Trump på ingen måde lytter til nogen i baglandet – altså måske ud over Musk.
    Ellers så gør han bare som det passer ham.

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

Normalt er det sådan at folk har stemt på den præsident de vil have, med forventning om at det så også er den person der leder landet, og ikke en svag Marionette som Kamala, hvor det er andre ukendte magtfulde folk i baggrunden som trækker i trådene.

Trump har også taget en stor del støttepenge fra olie industrien, så dem lytter han helt sikkert også til, men pga hans store ego, så lader han sig ikke kue nær så let.

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

#85 Ah – du har “lavet din egen research”.

Problemet med den slags store, konspiratoriske påstande er, at du bliver nødt til at stole på en række kilder, som næppe kan tåle en kritisk gennemgang.

Tag på den anden side påstanden “Trump er uegnet som præsident”. Den eneste kilde, du behøver, er manden selv. Du behøver ikke stole på nogle FAKE NEWS LIBERAL MEDIA!!! – bare lyt til hvad der kommer ud af hans mund.

To meget forskellige situationer.

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

Den eneste kilde, du behøver, er manden selv.

Ah ligesom hendes egen optræden?

Og hvem kan glemme denne perle, hvor hun griner hysterisk af sin egen joke om at være en kælling.

Er det denne her dulle, du mener er egnet til at lede verdens mest magtfulde nation?
    Som jeg har sagt mange gange før, valget er imellem pest og kolera.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#89 Kamala er på ingen måde perfekt

Hvor mange 1000 eksempler kan vi finde hvor Trump lyver, sviner folk, kalder folk øgenavne, er direkte usympatisk eller slet og ret bare fremstår som en komplet idiot?

Trump er et helt igennem forfærdeligt menneske og man skal sgu være nogen speciel, hvis man stemmer på en mand der konstant lyver, er dømt forbryder osv. osv. osv.

Viser 30 svar - 61 til 90 (af 245 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...