Forside Fora Politik/Samfund Præsidentvalg USA, 2024

Hvem bliver USAs præsident

Du skal være logget ind for at deltage.
  • Harris
  • Trump
  • Håber på Harris, tror det bliver Trump
  • Håber på Trump, tror det bliver Harris
Currently, there are 0 users and 2 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Cancerman
    Head Rusher

Vi kommer jo nok ikke uden om, at de skal vælge en ny præsident i USA.

I nat var der debat mellem Harris og Trump.

Trumps seneste påstand er så, at I migranter fra Haiti spiser katte… Yes, yes… 🙄

Nogen der så debatten?

• Dette emne blev ændret 2 måneder, 1 uge siden af Cancerman.
Viser 30 svar - 31 til 60 (af 245 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg

Når man forsøger at vælte USAs demokrati gør man jo sig selv til noget af en skydeskive. Live a Dictator life, win dictator prizes. Forhåbentligt får tossen snart noget ekstra sikkerhed for ellers er det da snart et spørgsmål om tid før det lykkedes nogen at nakkee ham.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#31 Hvad snakker du om? Han er jo ved at redde demokratiet…. :-/

Selvom det er fristende at håbe på, så må han ikke blive myrdet – det vil være en katastrofe.
    Men jeg må da indrømme, at jeg personligt håber, at alle Cheeseburgers og colaerne indhenter ham og gør en ende på verdens lidelser på den naturlige måde…

Canis_lupus
    Rusher
    • 895 Indlæg

HALEYLUJA! Trumpeten vil ikke stille op igen, hvis han taber valget 🙂

https://www.theguardian.com/us-news/2024/sep/22/trump-wont-run-2028

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#33 Han lyver konstant. Det der er ikke en skid andet end for at få folk til at tro, at han er “et fornuftigt menneske”

Hvis han taber så vil han nægte at accepterer det og helvede bryder løs. Hvis han vinder, så behøver han ikke stille op igen, da han så vil gøre alt for, at ændre loven så han kan blive siddende. 🤷🏼‍♂️

hqx
    Rusher
    • 402 Indlæg

HALEYLUJA! Trumpeten vil ikke stille op igen, hvis han taber valget 🙂

https://www.theguardian.com/us-news/2024/sep/22/trump-wont-run-2028

Det lovede han også til sidste valg ….

Canis_lupus
    Rusher
    • 895 Indlæg

#30 lol den var god.

#Det lovede han også til sidste valg ….

Man bliver SÅ træt af den klovn xD

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#36 Vi slipper kun af med ham, når han kradser af – forhåbentlig før 5. November.

Birdm
    Rusher
    • 163 Indlæg

Endnu værre scenarie tror jeg:
    Trump vinder, men stiller træskoene kort efter -> Vance bliver præsident

Gad vide om republikanerene bliver på MAGA-linjen, eller om de flipper tilbage til noget mere normalt hvis Trump trækker sig ud af US politik

Nickell
    Moderator
    • 1823 Indlæg

#37:
    Hvis han kradser af inden valget, så vinder republikanerne.

Desuden kan hans ego ikke klare at tabe tre valg i streg, ja flertalsvalget sågar fire gange.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#39 Jeg tror ikke Reps vinder uden ham. De har ingen at køre i stilling i stedet for ham.

#38 Der er masser syge MAGA folk ud over Trump. Man må bare håbe på det dør ud sammen med ham – men jeg tvivler.

Kraben
    Rusher
    • 99 Indlæg

Hvis han dør inden valget, vil han blot blive en martyr og så vil maga cult bevægelsen i den grad få fundament at stå på i mange år fremover.

Det bedste der kan ske er, at han taber valget. Og han taber stort så der kan herske ingen tvivl om hvordan de fleste amerikanere opfatter ham. Dermed kan det måske lukke munden en anelse på ham.

Jeg ved dog ikke om det sker.. Harris/Walz er et kæmpe frisk pust og de virker målrettet og fulde af energi. Jeg er håbefuld i forhold til de godt kan trække en sejr hjem, men hvor stor den bliver et mere tvivlsomt..

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#41 Jeg tror desværre ikke på at han taber og slet ikke så stort, så det lukker munden på dem.
    Så mit håb er han kradser af inden.

Kraben
    Rusher
    • 99 Indlæg

#41 Jeg tror desværre ikke på at han taber og slet ikke så stort, så det lukker munden på dem.

Så mit håb er han kradser af inden.

Tja måske du har ret. Jeg er dog rimelig optimistisk. Hvis han dog alligevel går hen og vinder vil deres land være et sort hul på kortet for mig de kommende år. Hvis de seriøst kan være så hjernedøde at stemme sådan en psykopat ind, så er de ikke længere min tid og opmærksomhed værd. Jeg kan slet ikke identificere mig med dem længere på nogen måde. Det ville jo være det samme som at stemme Rasmus Paludan ind som vores næste statsminister :/

• Dette svar blev ændret 1 måned, 3 uger siden af Kraben.
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 751 Indlæg

Jeg er mere spændt på at se de forskellige stater/valgsteder hvad de gør, og om de challenger valget hvis det ikke går trumps vej.

Tror MAGA er kommer for at blive ihvertfald indtil en republikaner bliver valgt, det er simpelthen for let at for dem at føre valg på den måde.

tror de skal have en republikaner ind og så se at det måske alligevel ikke er så meget bedre før de skal genfinde sig selv

Kraben
    Rusher
    • 99 Indlæg

Jeg er mere spændt på at se de forskellige stater/valgsteder hvad de gør, og om de challenger valget hvis det ikke går trumps vej.

Tror MAGA er kommer for at blive ihvertfald indtil en republikaner bliver valgt, det er simpelthen for let at for dem at føre valg på den måde.

tror de skal have en republikaner ind og så se at det måske alligevel ikke er så meget bedre før de skal genfinde sig selv

Jeg er ret overbevist om, at Trump er et freak of nature. Han har om nogen kunne skabe så meget postyr omkring sig, at hans følgere fuldkommen uden kritisk sans blindt følger ham. Den ene skandale efter den anden preller af på ham uanset beviser og hvor tungt de end måtte veje. Så er det personlig forfølgelse, så er det election interference, fake news osv. osv. Han har formået at skabe det narrativ omkring sig, at der rent faktisk er rigtig mange internt i landet som tror på ham. Resten af omverdenen er selvfølgelig en anden sag.

Det jeg vil frem til er, at jeg tror meget af MAGA bevægelsen dør med Trump. Han vil ikke længere være der til at holde gryden i kog med flere skandaler, masser af daglige sociale medier opslag og hvad han ellers kan finde på. Alt den negativ opmærksomhed får han kogt ned til noget positivt. Eller det har han i hvert fald formået indtil nu.

Jeg tror ikke på der er nogen, af Trumps støbning, som vil steppe op. Måske en af hans sønner vil forsøge? Han prøver i hvert fald at få dem frem i rampelyset og sat ind i magtfulde positioner. Trump gør ikke nødvendigvis det her for ham selv, men også hans eftermæle og familie dynasty.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#43 Det har været et sort hul for mig siden han kom til. Sætter ikke mine ben i det land, før det får styr på deres lort.

Lige meget hvor meget han evt taber, så kan du være sikker på han laver ballade.

#44 Det store problem er, at de jo har fået pakket alt fra valgansvarlige til dommere med deres venner.

#45 Du har fuldstændig ret. Bare prøv at se på nogle interviews med folk der stemmer på ham. De er fuldstændig blanke og ignorere alt sund fornuft og sandhed.

Kraben
    Rusher
    • 99 Indlæg

#43 Det har været et sort hul for mig siden han kom til. Sætter ikke mine ben i det land, før det får styr på deres lort.

Lige meget hvor meget han evt taber, så kan du være sikker på han laver ballade.

#44 Det store problem er, at de jo har fået pakket alt fra valgansvarlige til dommere med deres venner.

#45 Du har fuldstændig ret. Bare prøv at se på nogle interviews med folk der stemmer på ham. De er fuldstændig blanke og ignorere alt sund fornuft og sandhed.

Ja i forhold til deres gerrymandering manipulation, har det været ret vild og jeg frygter det mere bliver en “skrivebordssejr” end reelt folkets vilje. Det er også det Trump har arbejdet hårdt på i kulisserne. Om noget så kender han systemet og udnytter/misbruger det til fulde. Se bare deres SCOTUS eksempelvist – og hvem fanden kan personlig udpege dele den øverste dommerinstans hvori man selv risikere (og er blevet) dømt??

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#47 Det har reelt været en skrivebordssejr i mange år derover. Det er altid svingstaterne og de skide valgmænd der afgører det – det er aldrig popular vote.

Nuvel, der har været en mening med valgmændende engang, men det er blevet så sygt manipuleret, så det ikke længere kan bruges til noget.

SCOTUS er en joke.
    Men det bliver ikke bedre af, at demokraterne ikke har nogle nosser: De ville ikke lade Obama udnævne nogle, da R synes det var unfair, så tæt på et valg. Problemet er bare, at R er pisseligeglade med “gentlemanaftaler” og gør sin det passer dem.

Hvis D havde taget fløjlshandskerne af for længe siden, så havde det set anderledes ud.

Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg

Jeg tror Trump vil føle sig for træt og gammel i 2028 til at stille op igen.

Emilsa
    Rusher
    • 1196 Indlæg

#49 – Året er 2027, efter en række mystiske dødsfald har Trump fået hele højesteretten på sin side. Præsidentembedet er nu, med højesterettens hjælp, på livstid. Elon Musk har kastet sine tesla og spaceX milliarder i AI understøttet livsforlængende teknologier, Trump er deFacto udødelig…

Gronk er stadig lort til poesi.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#50 Haha, spot on 😁

Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg

Klart nogle af SNLs bedre parodier. 😀

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#52 Ha, de er spot on.

»Joe Biden blev mentalt handicappet. Kamala blev født sådan. Hun blev født sådan. Og hvis man tænker over det, er det kun en mentalt handicappet person, der kunne have tilladt, at dette skete for vores land,« sagde Trump med henvisning til illegale immigranter, der krydser grænsen til USA.

Virkelig en statsmand, der siger sådan on sine modstandere. 🙄

Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg

Rationality Rules belyser de katastrofale følger af Trumps embede samt flere af de foruroligende nye problemer der kunne opstå, hvis han kom til magten igen: https://youtu.be/YqWsQLVa1gU?si=jmwgQ5FHvApFRsTQ

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#54 Ja, det er skræmmende.

Den her er underholdende:

RabidSquirrelX
    Rusher
    • 751 Indlæg

#54 Ja, det er skræmmende.

Den her er underholdende:

I starten af video: Den køre bare i samme rille, han kan bare ikke få sig selv til at svare på de spørgsmål han får stillet og køre derudaf med alt det sædvanlige BS.
    Det er vildt at det er sådan nu til dags.

Og ja kan han overhovedet lide det arbejdende folk som han ellers mener han er deres mand for. + er der nogen stater tilbage i usa han kan lide, de er alle invaderet af immigranter, terrorister, drug dealers, human traffickers, pædofile, gang members

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3415 Indlæg

#56 Ja, det er imponerende, at han ikke kan/vil svare på et eneste spørgsmål.

Man skal simpelthen være båtnakke af en helt speciel karat for ikke at kunne gennemskue det idiot… Men ak, det er der åbenbart rigeligt der er.

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

#55 Jon Stewart nailer den som altid.

Engang i fremtiden vil der givetvis blive lavet noget super interessant forskning i hvordan fanden vi nåede hertil. Lige nu – mens vi står midt i det – er det ret svært at forstå.

I ain't got time to bleed

RabidSquirrelX
    Rusher
    • 751 Indlæg

fra 12:39 til slut er er det mest spændende, specielt fra 14:49 til slut med dave bautista´s indslag var ret sjovt.

Paybacktime
    Rusher
    • 1161 Indlæg

#59 Haha shots fired 😀 At Trump skulle være macho er bare en joke – og en dårlig én.

I ain't got time to bleed

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 245 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...