Forside Fora Politik/Samfund Præsidentvalg USA, 2024

Hvem bliver USAs præsident

You must be logged in to participate.
  • Harris
  • Trump
  • Håber på Harris, tror det bliver Trump
  • Håber på Trump, tror det bliver Harris
  • Dette emne har 340 svar og 34 stemmer, og blev senest opdateret for 3 uger, 1 dag siden af Nickell.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,620

Vi kommer jo nok ikke uden om, at de skal vælge en ny præsident i USA.

I nat var der debat mellem Harris og Trump.

Trumps seneste påstand er så, at I migranter fra Haiti spiser katte… Yes, yes… 🙄

Nogen der så debatten?

• Dette emne blev ændret 5 måneder, 2 uger siden af Cancerman.
Viser 30 svar - 271 til 300 (af 340 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Fisker
    Rusher
    • E-peen: 544

#270 Lige i denne konkrete sag kan han ikke, men ja der er et større problem omend det nok er ligegyldigt at han kan benåde sig selv nu

Paybacktime
    Rusher
    • E-peen: 1,283

#267 Hvis det ingen betydning havde, havde Trump jo ikke dels forsøgt at forhale strafudmålingen og dels i 11. time forsøgt at få højesteretten til at gribe ind.

Det var givet på forhånd, at han ikke ville få fængselsstraf, så det var heller ikke det, han prøvede at undgå.

I ain't got time to bleed

Fisker
    Rusher
    • E-peen: 544

#272 Jeg sagde ikke at det ingen betydning havde, jeg sagde at det lige nu er ligegyldigt om han kan benåde sig selv fordi uanset om han kan eller gør, så kan du være sikker på at han ikke får brug for den.

Om en præsident kan benåde sig selv er stadigvæk et åbent spørgsmål og hvis man kan er det, isoleret set, et problem.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 1 uge siden af Fisker.
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,300

Noget af det trup arbejder hårdt for her i det første døgn, er at omstøde bidens dekreter Her er en liste
    https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/01/initial-rescissions-of-harmful-executive-orders-and-actions/

Bemærk præsidenten der skulle gøre det billigere at være amerikaner har omstødt den her:

Executive Order 14087 of October 14, 2022 (Lowering Prescription Drug Costs for Americans).

Monopolkapitalen går brrrrrrrr

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,386

Han har desuden åbnet fængslerne og lukket 1500 kriminelle tilbage på gaderne.

Kimozabi
    Rusher
    • E-peen: 135

#ulfiltered.
    Jøsses mand… Når Trump ikke længere har et fremtidigt genvalg at tænke på…

Paybacktime
    Rusher

#275 Nejnej, du har helt misforstået det. Han har givet 1.500 politiske fanger deres frihed tilbage!

(Okay det er faktisk overhovedet ikke sjovt, at der er nogle, der tænker sådan om det i USA.)

Nass
    Rusher
    • E-peen: 541

Det er simpelthen den mest latterlige tid vi lever i… Fatter ikke amerikanerne

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter

Det bliver 4 lange år.
    Man kan håbe han ikke holder så længe.

hqx
    Rusher
    • E-peen: 434

Det bliver 4 lange år.

Man kan håbe han ikke holder så længe.

Med lidt held snakker vi 2 år og så skifter flertallet i begge kamre (men det sker sikkert ikke..), det vil trods alt gøre det lidt sværere for ham.

Såfremt det ikke sker er det ikke sikkert magten skifter igen, heller ikke efter 4 år.

Nickell
    Moderator
    • E-peen: 1,936

Jeg fryder mig.

Trods min forfærdelse over Trump, så glæder jeg mig, til amerikanerne indser konsekvensen af deres valg. Det kan være, når

– Man smider folk ud af landet, som Trump-vælgere kender
    – Fødevarerne ikke bliver billigere
    – Medicinen bliver dyrere som #274 skriver om
    – Retten til Medicare fjernes
    – Man kender en fyr/pige, som skal være forælder i en tidlig alder grundet abortlovgivningen
    – Endnu et grumt skoleskyderi finder sted, selvom man kunne have strammet reglerne
    – Endnu en miljøkatastrofe opstår grundet slap regulering
    – Tropper skal indsættes grundet hans vanvid
    – Statsunderskuddet når nye rekorder

• Dette svar blev ændret 1 måned siden af Nickell.
    Kimozabi
    Rusher
    • E-peen: 135

$233 milliarder. Så meget er USA’s tre rigeste personer blevet rigere siden valget i November. Og de har fået det i bytte for småbeløb som, per person, $1 million i bestikkelse donation til hans tiltrædelses event i forgårs.
    Return on investment = 77666 %.

Jeg tror ikke, jeg forstår penge… Eller her lyst til at forstå penge. Eller USA.

Nickell
    Moderator

#282: Det dobbeltmoralske består i, at højrefløjen i årevis har brugt George Soros som løftestang for grundløse anklager mod demokraterne.

Amerikanerne ved det her. Alligevel er de ligeglade, især på højrefløjen.

Det er skræmmende. Der burde være universelle sandheder, men de er forkastet i tilbedelse af Trump.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter

Hvis ikke det var fordi, at vi er så afhængige af USA, så ville jeg virkelig ønske, at hele lortet brændte ned til grunden, så vi kunne få lov at pisse i asken.

Amerikanerne ligger som de har redt og det skal nok ende med at bide dem i røven – desværre så trækker de resten at verden med sig.

Jeg er så godt som ligeglad med deres immigration, told, Ukrainesituationen osv. Det er selvfølgelig slemt nok men:
    Det der virkelig bekymre mig er hvor meget de får fucket kloden mere Up.

Jeg har ingen børn og skal ikke have det – og det er jeg glad for. Jeg tror ikke der er noget værd at efterlade til dem. 😢

• Dette svar blev ændret 1 måned siden af Cancerman.
    Emilsa
    Rusher

#284 – Jeg er sikker på vi kunne finde nogen at handle med, andre end USA… Vi kan sikkert god slæbe os gennem omstillingen.

Og så jeg synes virkelig virkelig vi skulle gøre det til et prioriteret princip ikke at købe vores våben hos USA. Både Frankrig, Tyskland og nu Sverige er NATO lande og har forholdsvis store Rustningsindustrier og når nu Europa fra i forgårs af er omringet af Autokratier med stormagts ambitioner der rækker ind i europa på begge sider. Er det måske på tide at vi øger den indre samhandel og pansrer vores demokratier mod eksternt pres og indblanding.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,449

#285: “problemet” er at EU har en artikel der minder om Artikel 5 i NATO pagten, som går på, at hvis du rammer ét EU land, så rammer du alle.

Så hvis USA laver told/skat/moms sjov mod Danmark, så gør EU det samme mod USA, og så rammer det hele EU, at USA ikke vil handle med EU mere.

Det er umiddelbart de to største markeder i øjeblikket, med Kina lige bag ved, men de bruger meget på eget land, og smider så al skramlet mod Vesten.

"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

Emilsa
    Rusher

#286 – Jeg ved det jeg håber det sker, Europas økonomier hviler knap så meget på spekulativ bobbel kapital som USAs gør og vi er mindre deindustrialiseret end USA. Vi er som helhed robuste nok, institutionelt og økonomisk til at kunne absorbere konsekvenserne… Så fuck dem, vi var hurtige til at kappe rusland… Så kan vi også kappe Yankeerusland

Emilsa
    Rusher

Nå men så er vi tilbage til før 1965 i udviklingen i USA. Nu hvor Trump har trukket Equal Employment Opportunity exececutive order tilbage.

https://www.axios.com/2025/01/22/trump-dei-lbj-rollback

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,449

#288; Ja ja, vi skal vel have den borgerkrig på et eller andet tidspunkt

"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

StiX
    Rusher
    • E-peen: 264
    Masoz
    Rusher
    • E-peen: 154

#290 Men også vildt at det kan være nødvendigt at andre skal træde til.

Det er da vildt hvad han har gang i med at ændre på forskellige dekreter osv. derovre!

Paybacktime
    Rusher

#288 Når nu DEI og “wokeism” er den amerikanske højrefløjs seneste VORES SAMFUND ER VED AT BLIVE SMADRET så skynd jer at være MEGET BANGE LIGE NU trip, synes jeg det er virkelig ironisk, at den lov er 60 år gammel.

Nickell
    Moderator

Trumps nye skødehund i Repræsentanternes Hus, Andy Ogles, foreslår nu, at der ikke er en begrænsning på to perioder for den amerikanske præsident.

https://cdn-free.tv2i.dk/e/d/i/editorial/2/5/d/25d626b8-fbd1-4a72-8fa7-1937770e0714?ixlib=js-3.8.0&w=624&h=351&q=45&auto=format&fit=crop&rect64=OTcsNzMsNTUzLDMxMQ&s=fc4e12ac8936261ecc0910feedc9d98c

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter

• Dette svar blev ændret 1 måned siden af Cancerman.
    Emilsa
    Rusher

#294 – Det bliver et interessant studie i hvordan man demonterer et liberalt demokrati. Vi kommer til at følge det i realtime som en anden antropolog og ikke som vi plejer fra historikerens perspektiv.

Weimar kunne til nøds undskyldes med det var et knap 13 år gammelt og stadig skrøbeligt demokrati hvis instutioner endnu ikke havde slået rødder i samfundet.

For noget tid siden jokede jeg vist i en tråd herinde, med hvordan han ville blive præsident på livstid og de ville finde en måde at holde ham evigt i live. Nu er vi næsten halvejs… 4 dage efter magtovertagelsen.

Paybacktime
    Rusher

#295 Og svaret på det var jo typisk “slap nu af det kommer aldrig til at ske”. Well, vi skulle så kun et par dage ind i perioden før de første spadestik blev taget.

Emilsa
    Rusher

Whoops forkert tråd

• Dette svar blev ændret 1 måned siden af Emilsa.
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 364

#294 – Det bliver et interessant studie i hvordan man demonterer et liberalt demokrati. Vi kommer til at følge det i realtime som en anden antropolog og ikke som vi plejer fra historikerens perspektiv.

Weimar kunne til nøds undskyldes med det var et knap 13 år gammelt og stadig skrøbeligt demokrati hvis instutioner endnu ikke havde slået rødder i samfundet.

For noget tid siden jokede jeg vist i en tråd herinde, med hvordan han ville blive præsident på livstid og de ville finde en måde at holde ham evigt i live. Nu er vi næsten halvejs… 4 dage efter magtovertagelsen.

Det er jo desværre nødvendigt med Trump, amerikanerne har på demokratisk vis valgt manden til at rydde op efter 4 års fejlslagen ødelæggelse af hele jorden.

Krig, død og ødelæggelse er det man fik med Biden ved roret, hvorimod fra 2016-2020 var der fandme fred og ro.

Masoz
    Rusher
    • E-peen: 154

“Krig, død og ødelæggelse er det man fik med Biden ved roret, hvorimod fra 2016-2020 var der fandme fred og ro.”

Ah, den køber jeg sku ikke helt 🙂

Paybacktime
    Rusher

#299 Så trænger du vist til at se noget mere Newsmax, OAN og Fox News!!

Viser 30 svar - 271 til 300 (af 340 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...