- Dette emne har 44 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 1 år, 11 måneder siden af Ghidora.
-
Emne
-
Med de nye import regler er jeg røget i en lidt træls situation.
Købte for nogle måneder siden et cover til min smartphone og der er gummi rammen nu ved at gå løs. Jeg kontaktede så afsenderne og de melder at de har oplevet fejl på produktet og har lavet om i deres produktion og vil derfor gerne sende mig en replacement unit.
Den replacement unit er nu, pga $7 fragt, røget i kløerne på PestNord/Told. Jeg har modtaget en pæn pæn opgørelse på at der skal betales moms på 11 kroner for at få forsendesen frigivet plus gebyr på 160 kroner. Det er rimelig mange procent oveni.
Nogle der har haft helt med at få frigivet pakker ved at kunne dokumentere at der er tale om et erstatningsprodukt?
Er i gang med at snakke med afsender om de kan lave nogle dokumenter jeg kan sende til PestNORD/TOLD.Det her system burde kunne laves lidt mere retfærdigt. At gebyret burde være afstemt med den del som rent faktisk skal betales i moms.
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...