Forside Fora Off-topic Jeg er omringet af idioter (min chef…)

  • Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 2 uger, 1 dag siden af Nickell.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    SvenBent
    Rusher
    Offline

    i lidt over et halvt aar foratle jeg min boss at vi ikke bare kan skifte til cloudflare og gaa vaek fra sharefile that sharefile daekker et storre behov and vores cloudflare loesning.

    Det begav jeg op tilbage i februar da vore sharfiel haltede pga for lidt licenser og min chef ikke ville koebe fler licenser.. hvilket er noget vi automatisk giver til nye bruger.
    jeg fik saa levet om paa vores ny bruger politik og gave ikke laenger nyre bruge autoamtisk sharefile licenser, samt at jeg fjerne alle gammle brugere som aldrig havde logget ind og som ikke bruger dent netvaersk connectoer (adgang til delt drev over internette.. taenk VPN like).

    Min chef blev ved med at presse paa at vi skulle ned i livcnser da de er for dyre. jeg siger det er fint. hvad var vi aer alternative loesning for de 3 problemer sharefile loeser for os? og vi havde kun en… jeg fortalte ham indtil vi kan loese de 2 andre problemer sharefile loeser for os saa kan vi ikke bare hive stikket paa det.

    idag finder jeg saa ud af at han hare nedsrkevet vores 3200 licenser til 1750… vi har 2600 bruger der bruger det…. hvilket jeg fik ned fra det original lidt over 3200 til det nuvaerende 2600…

    Saa nu har vi 900 bruger som ikke kan faa adgang til ders arbejds data.

    undevejs har jeg i flere omgange spurgt om jeg kan konverter en location, som bruger sharefile over til cloudflare, sa vi kan deres brugere ud af sharefile. Men har faaet nej af samme chef pga der ikke er paa vores nye azure machiner.

    OK men kare chef det betyder jo blot at
    vi kan ikke fjerne shaefile foer vi har cloudflare klart
    og vi kan ikke faa cloduflare klar foer der er kommet nye maskine
    sa resultat er er vi kan ikke fjerne sharefile foer vi har faaet nye maskiner… SAA HVORFOR HAR VI HEVET HALVDELEN AF VORES LICENSER UD ?

    Jeg er saa hamrende pissegal. og nu sider jeg og fortaeller min chef de praecist samme ting som jeg har sagte fler gange over det sidst halve aar.

    oeneske taekning….

    - Sven Bent

Viser 2 svar - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Snowball42
    Rusher
    • 307 Indlæg
    Offline

    En ting er at du fortæller ham det, en anden ting er han han kan forstå det.

    Det lyder som om du er i et større firma, og derfor er det godt at have skrevet ned med potentielle scenarier, dvs. du laver f.eks. 3 scenarier med timer det tager at konvertere, pris for at komme til de nye situationer hvor der tages højde for antal timer der skal bruges på konverteringen af it folk, samt hvor meget nedetid for brugerne, samt hvor meget tid de skal bruge for at skifte til den nye situation.

    Dvs. det er noget de kan forstå, og så laver du en tl;dr øverst og kalder den executive summary, hvor du lister de 3 valg skrevet på en måde der læner mod den af de 3 løsninger du synes giver bedst mening.

    Ved kun at fortælle ting til chefer og folk med stjerner på skuldrene er at det er for nemt for dem at ignorere det. Ligger der et dokument der beskriver de forskellige cases, incl. hvad der sker hvis der vælges andre modeller, så er de blevet gjort opmærksomme på det.

    Men virkelig flot af din chef, det er da i det mindste ikke irriterende.

    #2
    Nickell
    Moderator
    • 1824 Indlæg
    Offline

    Kunderne betaler vel for diverse services, korrekt?

    Stiger services omkostninger, så stiger ydelsen vel også…

Viser 2 svar - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...