Forside Fora Off-topic Irriterende teknikker

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    SvenBent
    Rusher
    Offline

    En af mine teknikker..teknikere… teknikkerer…rererer. (Saa er der I hvert fald nok E’er or R’er)

    Han er en rimeligt god tekniker paa mange punkter men han tror i hvert fald han ved meget mere end hvad han goer hvilket er komme i nogle ret defensive argumenter hvor han naegte at tro hvad jeg fortaeller ham

    Her er de seneste eksempler

    Han mente at CIDR notation (xxx.xxx.xxx.xxx./xx) ikke kunne bruge til at beskrive an raekke ip adresser til feks en block liste, det var kun til subnets…
    Selv efter jeg fortalte ham at der er altsaa saadan det bliver brugt i de spam filtre services jeg servicere

    I dag fortalte han mig at man ikke kunne arbejde med en disk der var krypteret uden at defkryptere hele disken og det var hvad bitlocker gjorde. bitlocker kryptere saa HELE disken igen nar man slukkede ned for computeren.
    jeg fortalte ham at der er ikke saadan de virker og der var er en dum maade at virke paa fordi saa kunne man bare hive en disk ud uden at vente paa kryptering for at have adgang til data.
    jeg fortalte ham der bliver brugt on-the-fly kryptering saa alt data paa disken er altid krypteret. det dekrypterede data er I ram only
    Han mente der var blot marketings ord og ikke et tekniks ord. Indtil han saa slog det op…

    Hvad fanden goer man med en person der er saa umuligt til at lytte, naar han tager grueligt fejl paa de mest basale ting.
    Det er ok ikke at vide alting men at opfoere sig som om man ved alting om ting men har total misforstaar goer det sgu ikke nemt at laere ham hvordan ting virker

    - Sven Bent

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Ghidora
    Rusher
    • 1200 Indlæg
    Offline

    Man lader vær at diskutere med den type personer.

    GL & HF

    #2
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 271 Indlæg
    Offline

    #1
    Det er lidt svaert eftersom min arbejdsposition goer at jeg skal rette fejl og laere dem vores processer.

    Der var en anden situation hvor hans sad med en bruger der havde ingen adgang.
    jeg hjalp ham og fik fiksede nogle konto sync issues paa vores servere.
    jeg teste og logger ind some person og verifire at nogle basis ting virker,
    jeg giver teknikker de nye credentials.

    Et par timer senere find jeg ud af at han ikke har vidergevet dem fordi han venter paa et specific software produkt til at vare fikset. saa vores bruger har haft 0 adgang til alle system for timer bare for at vente paa et system bliver klart. plus han var ikke sikker paa om det var et problem til at begynde med.

    han begyndte saa at anklage mig for at ville have minimum effort. Fordi jeg syndes ikke han skulle tilvage holdes hendes crednnetials baseret paa et problem vi har ingeng indikation om er til stedet til at begynde med

    - Sven Bent

    • Dette svar blev ændret 2 år, 6 måneder siden af SvenBent.
    #3
    trace
    Rusher
    • 139 Indlæg
    Offline

    Det kommer ned til hvem der har ansvaret, og er højeste i hierakiet.

    Kort sagt, sæt ham på plads. Skriftligt

    #4
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 271 Indlæg
    Offline

    #3
    ja det kan godt vare det er den vej det skal igennem
    mit problem er at jeg ikke helt har rettigheder til at ireattesaette folk med advarsler. jeg er lige et trin for lavt.
    min boss er derimod ret afladeny og vil helst ikke goere den salgs konflikter.
    Men det kan vare jeg bliver noed til at have en samtale om det. Nu er vi snart ved aarets ende saa vi skal diskutere den aarlige loenforhojelse saa der kommer mit input nok ind.

    - Sven Bent

    #5
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    Jeg synes en skriftlig advarsel i bedste SvenBent-skrivestil må være på sin plads, uanset hvilke rettigheder du har i din ansættelse. Læg gerne en kopi af advarslen op her i tråden

    #6
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #4, Du har altid rettighed til at irettesætte folk (med mindre du snakker om at oprette en irettesættelse i et system hvor du, bogstaveligt talt, ikke har rettigheder til den type oprettelse).
    Af samme årsag er det også vigtigt at studerende irettesætter professorer, hvis de læner sig op af gamle uddaterede data. Ellers kommer vi jo ingen steder.

    #7
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Hvorfor ikke bare en DUEL? Vi taler stadig Texas ikke?

    Hvis du: Kan dit pis/shit/styr på stumper/osv. og “det bedre vidende problem” ikke kan! Hvad er så ‘Flaskehalsen’?

    ..udover du er blevet lidt faar Bloed/flink – på dine gamle dage.

    ♥ herfra = Gå i flæsket på ham/hen/hende!(UDEN Å & Æ selvfølgelig..og Ø)

    Mvh. Stultus’

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...