Forside Fora Hardware In-store medarb. sælger konsoller på DBA og andre steder

  • Dette emne har 46 svar og 32 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år siden af Memorianx.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    skrankepaven
    Rusher
    Offline

    Jeg er gammel rusher, men jeg ønsker ikke at associeres direkte med dette korstog.
    Jeg har besluttet mig for at gå efter de individer som tror de kan slippe afsted med at sælge konsoller som er i back-order til over pris på sider som DBAs.

    Der er flere tilfælde, men den første som jeg vil fremhæve her (uden navn self) er en medarbejder i en af de store kæder som blandt andet sælger konsoller.
    Salget foregår gennem et familie medlem og det tog derfor lidt tid pin pointe ham.

    Der er tale om PS5 med disk drev, som i butikken annonceres til 4.199,- og sælges som ny OG som bestillingsvare (ie. flere kan bestilles) på DBA for omkring 6.000,-.
    Det er en væsentlig højere pris, men derudover, så skaber det jo også en betydelig ubalance i bestillingssytemet for dem som har et ønske og en drøm om at anskaffe sig en PS5 med disk drev.
    Hvordan kan jeg sige det? Det kan jeg fordi, sælgeren lover levering indenfor 6-10 dage……

    Med andre ord, hver gang der laves en bestilling på DBA, så er der en som har bestilt via kæden’s hjemmeside som ryger længere bag i køen.

    Jeg har idag gjort kædens Head of HR, Sales og kundeservice bekendt med problemet, samt kontaktet Sony.
    Om 24 timer ryger historien til medierne og de største gaming sites.

    Dette kommer til at gælde for hvert eneste 2nd hand sale, som jeg finder til en pris, der er højere end butikspris på de sites, hvor dette måtte foregå.

    I er velkomne til at ytre jeres mening om mit skrankepaveri, men I skal vide at efter at have været Rusher i mere end 15 år, så kender jeg tonen og tager mig ikke af, hvis der er nogen der synes det er latterligt osv.

    Jeg synes det er dybt respektløst at bruge sit position til at omgå systemet og derefter sælge tingene til overpris og det skal straffes.

Viser 16 svar - 31 til 46 (af 46 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #31
    Kenkari
    Moderator
    • 2736 Indlæg
    Offline

    er der en bilka i solrød strand?

    Der ligger to inden for 10-15 kørsel

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #32
    GrillBiller
    Rusher
    • 68 Indlæg
    Offline

    jeg er fra Karlslunde som er nabo byen til Solrød…
    Men jeg er aldrig stødt på en Bilka i Solrød…

    #33
    Ghidora
    Rusher
    • 1200 Indlæg
    Offline

    Hehe Hundige og Ishøj… Har aldrig fattet de ligger så tæt! Når der ellers er langt imellem dem?

    GL & HF

    #34
    SvenBent
    Rusher
    • 271 Indlæg
    Offline

    Syddes det er helt fint at gaa efter denne slags magt misbrug.
    FIGHT DA MAN

    - Sven Bent

    #35
    skrankepaven
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 6 Indlæg
    Offline

    Fandt lige en fra Føtex i Glostrup nu.
    Han havde været så flink at poste den på FB samtidig med DBA… eller “dem”.
    Her er det så ham selv, der arbejder i Føtex.

    #36
    Festival_H
    Rusher
    • 766 Indlæg
    Offline

    Vi skal have oprette en podie plads til skrankepaven.

    #37
    Malte
    Rusher
    • 22 Indlæg
    Offline

    #36
    Måske han kan få en anden titel end “rusher”?

    Fordi han er den helt som Rusherne fortjener. En stille vogter. En opmærksom beskytter. “The Dark Knejt”.

    #38
    Nass
    Rusher
    • 490 Indlæg
    Offline

    En legende manner!!

    #39
    hausner
    Moderator
    • 697 Indlæg
    Offline

    Hvorvidt det er i orden at gå efter dem på denne måde har jeg ikke rigtig en holdning til. Men at give butikkerne 24 timer til at reagere oven i købet midt i påskeferien er meget overivrigt. Det er kæmpestore virksomheder som skal have lidt tid til at kanalisere kommunikationen den rigtige vej og de skal have tid til at efterforske problemet selv. Det har du ikke givet dem her.

    #40
    Kallekun
    Rusher
    • 146 Indlæg
    Offline

    Hvordan finder man ud af at disse medarbejdere snyder og springer rigtige kunder over?

    #41
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    #39 Who cares. Uanset hvad, har virksomhederne godt af at blive udstillet, da det ofte har en mere effektiv virkning på at få virksomhederne til at fikse problemet.

    #42
    Bams
    Rusher
    • 353 Indlæg
    Offline

    #41 aahhh, det må gå ordentligt til 👍🏻

    #40 meget enig. Det er meget vel rigtigt det som #0 har spottet, men det er altså stadig en teori baseret på den viden der er delt i tråden.

    #43
    hausner
    Moderator
    • 697 Indlæg
    Offline

    #39 Who cares. Uanset hvad, har virksomhederne godt af at blive udstillet, da det ofte har en mere effektiv virkning på at få virksomhederne til at fikse problemet.

    En lidt mystisk holdning. Ingen virksomheder kan gardere sig 100% mod snyd fra deres egne medarbejdere. Så at give dem en chance for at rydde op er da meget fair. Medmindre alle virksomheder bare er onde institutioner der skal brænde i helvede som lidt virker til at det er din holdning.
    Men hvis det er holdningen skal man jo så bare gå direkte til pressen. Så fuck da de 24 timer. Men hvis de 24 timer var for at give virksomhederne en fair chance til at reagere selv, så er det bare lidt forfejlet.

    #44
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    Jeg tror du misforstår mig. Det er jo ikke virksomheden i dette sammenhæng som er “onde”, det er medarbejderen der udnytter sin position og den tillid som firmaet i god tro har givet ham.
    Min pointe er at der er ingen grund til at vente med at gå til pressen, da det er medarbejderen som handler i ondt tro, ikke virksomheden. Og ved at gå til pressen, så ser man ofte at virksomheden tager problemer mere seriøs end hvis man først henvendte sig til dem med problemet.

    At stå offentligt frem, kan gøre forskellen imellem at firmaet finder medarbejderen og giver ham en advarsel og så kører alt ellers som det plejer. Eller at firmaet finder medarbejderen, afskediger ham og implementere procedure i deres ordre system så dette ikke kan ske igen.

    #45
    Nass
    Rusher
    • 490 Indlæg
    Offline

    Jeg er enig med #44.

    Der sker jo butikken noget ved, at pressen kender til sagen. Pressen kommer alligevel ikke til at trykke noget, de ikke kan bakke op.

    #46
    Memorianx
    Rusher
    • 256 Indlæg
    Offline

    Er der nogle af dem du har kontaktet der har taget historien op?

Viser 16 svar - 31 til 46 (af 46 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...