Forside Fora Spil Evil Genius 2?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Nioxic
    Rusher
    Offline

    Hejsa

    Evil Genius 2 er nu ENDELIG udkommet.

    I husker måske 1’eren, som udkom i 2004.

    2’eren er i samme stil. Byg et “evil lair” i en vulkan og undgå spionerne inflitrerer din base. Træn dine “minions” osv.

    Samtidig med du skjuler dine rigtige intentioner, bag et falsk kasino.

    Jeg har ikke fået gennemført tutorialen endnu, men er da ved at være der. Jeg kan godt lide det, indtil videre. Det er muligvis ikke verdens bedste spil, for alle. Men indtil videre er jeg godt underholdt, til trods for at man i nogle situationer bare venter på at noget bliver bygget, eller lign. (en “endnu hurtigere” fast forward knap kunne være nice)

    Det lugter lidt af et spil hvor der kommer mere content, nok i stil med… cities skylines eller lign.

    Andre som har prøvet det? hvad synes i?

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    StultusX2
    Rusher
    • 1639 Indlæg
    Offline

    Kan huske, jeg læste om den første, men missede den!

    2004 VAR altså et hårdt/fantastisk år at være x86 spiller i
    Men var dengang – stadig lidt “skadet” af Dungeoun Keeper 1 & 2.

    Denne 2’er er skam på wish/remember-list. Ser endda ud til at kunne køre fint på en ydmyg GTX970’er ( = et + her)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #2
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 227 Indlæg
    Offline

    Ser sjovt ud:

    #3
    Nioxic
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 400 Indlæg
    Offline

    Nu har jeg spillet det i nogle timer…

    De negative ting først:

    Hvis du bygger for meget i starten før du får bygget et “Control room” så løber du tør for penge og så kan du intet gøre. Samtidig med det, er det en god idé at placere fx. ens control room længere væk fra indgangsområdet, så spioner skal igennem flere forhindringer/fælder osv, for at komme derhen. Så det arbejder lidt imod sig selv, på en eller anden måde. Hvis man vil prøve at sætte noget optimalt.

    Mange UI elementer har ingen forklaring. Fx. kan man bygge et computer-bord og vælge om det skal være et alm minion eller en scientist som sidder ved bordet – men der er absolut ingen forklaring om hvad forskellen eller fordele/ulemper ved det er.

    Der er “decor” objekter man kan placere rundt omkring i basen. fx. potteplanter og lamper – og nogle enkelte ting som har en funktion. Men for at se hvilke objecter har en funktion skal du læse teksten til dem. Små ikoner kunne ha gjort det lidt mere overskueligt. Der er INGEN – så vidt jeg ved – kosmetiske objekter som kun har til formål at være dekoration UDEN de også samtidig fylder noget. Så hvis du samtidig vil have plads til fælder, eller prøver at optimere dit layout, så er decor-opjekterne nærmest bare no-go. Simple ting som ændringer af farverne på gulvet og væggene, eller gulvtæpper, kunne have været nice.

    jeg er lidt træt af at indtjening af penge primært foregår på verdenskortet (se billedet) https://i.imgur.com/J7d5DQq.jpg

    Det betyder du skal gå væk fra din base hvor du skal holde øje med både spioner, fremskridt ifht konstruktion af basen og på kortet skal du så holde øje med dit “heat” (mængden af fokus du får fra spion-agenturer som sender folk efter dig) og sende minions ud på missioner for at enten tjene penge, fange folk, eller … reducere “heat”. Det betyder så også at du på en eller anden måde har 2 spil, du skal spille. Det her verdenskorts-management fis og så base-byggeri og research-fiset. Det fungerer måske ok for nogen, men jeg ville nok hellere ha haft 1 af delene.

    Det føles MEGET som om der mangler en eller anden klar “Du bør gå efter at skaffe/bygge/dræbe X”. I cities skylines er det fx. antallet af borgere, som åbner op for flere ting. Der er ikke rigtigt noget simpelt og klart at gå efter, i det her spil. Det gør det lidt svært at vide hvad man skal gøre, for at komme videre. (det er måske smartest at gå efter side-missions og optional objectives inde i ens “objectives vindue” – men det er ikke fordi du bare skal opnå X antal penge i din vault, eller at overtage x antal lande, eller sådan noget.

    Der er mange forskellige detaljer som jeg på intet tidspunkt har fået forklaret i tutorial. Fx. ting som… hvor mange vagter skal man egentlig ha? hvor mange forskere skal man bruge for at kunne klare sig? Hvilke ting bør man fokusere på i sit research tree, som har 4 (5) tabs med 5 tiers af opgraderinger? den foreslår selv en i tutorial som jeg følte gav mig nærmest ingenting (lidt flere minions, som jeg nemt kan få, ved bare at købe “lockers” i barracks-rummet)

    Der er ingen reel “campaign” eller historie. Det er bare dig, som vil overtage verden og til det har du slået dig ned i et nedlagt kasino på en forladt trope-ø, og har en mere eller mindre endløs strøm af idiotiske minions. (der er 3 øer at vælge imellem – men kortet indikerer der kunne ha været mange flere)

    animationerne i de små cutscenes som prøver at give en en form for mål at gå efter, er meget mærkelige og meget hit’n’miss ifht humor. animationerne er lidt skuffende

    Interfacen mangler lidt finjustering. der er mange menu-ting som tager mange kliks at få ordnet. fx. når du har klaret en side-mission, så skal du trykke ned på Menuen i venstre hjørne (det lille “tv”) og så på objectives -> så øverst skal du trykke “Side stories” eller “optional” og herefter kan du trykke “collect reward”. Suk. Du kan hele tiden se dine objectives i højre side af skærmen. Det burde jo bare ha været en genvej. Og belønningen for at klare den, burde den jo næremst ha udbetalt automatisk, når man klikker på den (fordi der er et loft for hvor mange penge man kan ha i sin beholdning ad gangen)

    Alle minions har “Traits” som fx. “Hay Fever: Pollen is not their friend.” eller: “Good Shot: Appreciates the complexities of bullet drop” og en masse andre ting. Jeg kan på ingen måde finde ud af, eller forstå hvad disse traits gør godt for. Interfacen har en lille cirkel med et udråbstegn, i toppen af nogle vinduer, så du kan få info-boxes op der forklarer lidt. Den siger bare “Character traits change the way this character acts”
    det hjælper mig jo ikke ret meget, når der er så mange forskellige traits og ingen af dem klart indikerer hvordan de så opfører sig. Igen, nogle små ikoner som indikerer opførelsen karakteren kunne ha, ville ha været nice.

    De positive ting:

    Musikken er spot on, ifht typen af spil. Det er meget.. austin powers som 3D animeret film/spil. Der er tydelig inspiration fra james bond og austin powers i spillet. men det tænker jeg de fleste er klar over allerede når de har set et par screenshots.

    Der er masser af ting at låse op og forskellige bygninger at holde øje med. forskellige “evil geniusser” som man siger (4 slags) og det store research tree indikerer også for mig at jeg kun har kradset i overfladen.

    baserne har også flere etager og jeg har ikke engang låst op for trapper endnu, så jeg er stadig kun på den første etage.

    Grafikken er fin nok og jeg har en glimrende framerate, i 3440×1440 på mit efterhånden ældre 1080 Ti, 120ish fps med alt på max (foruden motion blur)

    interfacen er ok. teksten er nem at læse. (om end den der “robot”-dame som annoncerer alarmer eller at man mangler penge, er lidt svær at høre og forstå)

    Der er en photomode! om end du ikke kan bevæge kameraet helt som jeg ville, så giver det da nogle muligheder!

    Der er faktisk ikke rigtig så meget mere positivt at sige, lige pt.

    Som udgangspunkt er jeg rimelig skuffet over spillet – men pga det store research træ og et par tips jeg har læst hist og her på nettet, så giver jeg det fortsat et par dage til at “wowe” mig

    Det er vel ting som kan justeres, altså, de negative ting. Så jeg har ikke helt givet op på spillet endnu. Det er også “kun” ~40 euro og ikke 60.

    #4
    Aben
    Rusher
    • 38 Indlæg
    Offline

    #3

    God gennemgang. Jeg afventer og ser om, de kan komme med nogle forbedringer, før jeg køber det. Havde ellers glædet mig til, at spillet udkom. Idéen er jo fantastisk.

    #5
    ElSenator
    Rusher
    • 577 Indlæg
    Offline

    #3, Tak for tanker. Det bekræfter nogenlunde de ting jeg frygtede ud fra nogle vidoer jeg har set. Jeg tror jeg holder mig til Two Point Hospital. Jeg ved godt det ikke handler om at overtage verden, men det er i samme stil og genre, blot nær-perfekt skruet sammen, efter min mening.

    #6
    Nioxic
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 400 Indlæg
    Offline

    #5 jeg synes også der manglede lidt i two point hospital. Det føles som et spil som bare handler om at have de rigtige ting placeret de rigtige steder… men ja det fungerer ganske godt!

    jeg har nu spillet ENDNU mere evil genius og jeg mener fortsat at folk bør vente til et par opdateringer, med at købe det.

    Der mangler den del UI info og en del balancing ting og sager. men jeg tænker det kommer !

    #7
    zybr
    Rusher
    • 63 Indlæg
    Offline

    Hmm, jeg var helt vild med det gamle EG, men det nye her får godt nok på puklen…var ved at købe, men springer over denne gang.

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...