Forside Fora Spil Retro-gaming ER UFO: terror from the deep bare meget svare end Enemy unknown

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    SvenBent
    Rusher
    • E-peen: 317

    Sider og spiller en omgang UFO: Terror from the deep da jeg de sidste paar aar har haft en on/off nostalgi fase med at finde gamle spil fra min foerste pc til at spille igen nu hvor jeg maaske bedre kan forstaa dem.

    Jeg har allerede gennemfort 1’er UFO:Enemy unknown paa superhuman (5/5) svaerhedsgrad og jo de var lidt udfodrende mange gange. men nu spiller jeg saa 2’er “Terror from the depp” paa blot Veteran (3/5) og syndes godt nok at der er meget lidt forskelle paa svaerheds graden. tror lidt at 2’ere trods laver svaerhedsgrad er lidt mere svaert.

    Er der nogel her der ha spillet begge og bemaerket at 2’ern er generelt mere svaert end 1’eren ?

Viser 10 svar - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,415

    Det er nådesløst. Jeg gennemførte det i en ret ung alder, men det lykkedes kun pga. skamløs save-scumming.

    Spiller man DOS-versionen af 1eren er der dog også en bug med difficulty setting. Efter 1 mission sættes sværhedsgraden altid til Beginner, så det er ret set ligegyldigt hvilken sværhedsgrad man vælger.

    Kan dog fixes med XCOMUtil. Selv bruger jeg dog OpenXCOM i stedet for DOS-verisonen.

    #2
    NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,624

    Har kun spillet 1eren og 2eren. Men kan godt huske den setting som #1 nævner.

    #3
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    ..sjov timing, nu:

    Men H&L, Sven’

    #4
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 317

    #3
    Jeg takker
    Interesant “lille” video

    #1 jeg troede den bug blev patchet ud. men jeg kan nemt tage fejl

    en af de punkter der sider og irritere mig at er i 1’eren var laser pistole hurtigt at udvikle og rigtige gode.
    du kunen storset udskifte alle almindelig pistoer og rifler med laser pistoer og have langt mere DPS. grund de mange skyd den kunne fyre af indefor kort tid (faa TU). ammo ville normal vaere an bagdel here men laser vaaben har uendeligt antal skud saa det var slet ikke problem
    grunde de uendleig ammuniation gjorde ogsaa at laser pistoler var temmelig nice at have med som sekundar vaaben. fylder ingenting og masser af skyd
    Laser rifler var ogsaa en stor opgradering

    men i TFD har gauss vaaben ammonition og godt nok saa er de bedre en start pistoler. men de er bare ikke lige so god en opgradering

    derudover saa i TFD virker de som om alle aliens can se dig langt tid foer du kan se det og reactive fire virker ikke saa godt som i 1’eren

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af SvenBent.
    #5
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    #4 SÅ-så! 1’eren blev sgu klaret på Amiga 1200(Tak 120MB Connner HD) Bevares! DOVEN – OG Hvis under vand – i midt+ 90’erne:

    Subwar 2050 og Archimedean Dynasty på 486DX2 66 MHz. (analog nydelsespind og hakkebræt FTW)

    ^Og JA Realtime/action-packed liderlig – blev bette Stultus’.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
    #6
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 317

    fandt ud af et at mine taktiske problem var jeg glemte at tage hoejde for nat /dag og havde konstant nat missioner

    om natte selv om jeg gaa full laengde kan ikke see aliesn der kan skyde mig selc his jeg kun gaa ca half laengde. det gave aliesn and mega klar fordel at kunne skyde mig uden jeg kunne se hvorfra

    #7
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    #6 Nat/dag cyklus under vandet…hvor langt nede er vi?

    #8
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,415

    Man kan også forsøge at skyde UFOerne ned over det lave vand.

    #9
    Kassen
    Rusher
    • E-peen: 76

    Flares er din ven. Kast dem overalt. Jeg plejer at have 2 gutter med pistoler der er overlæsset med flares.

    Gauss rifles er desværre ikke så gode synes jeg. Prøv hellere at få sonic rixles i brug indtil du får nok ammo til den helt store sonic gun.

    Blast packs er virkeligt gode early og mid som jeg husker det.

    Det tager længere tid at få armor her i da det kræver specifikke aliens i live. Til gengæld et armor også noget bedre. Så længe der ikke er disruptors :p

    Hvis du gemmer dig med røggranater bliver aien også helt forvirret.

    #10
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 317

    #9
    Jeg er helt enig gauss rifler skimped jeg over. Gaus pistoler er en paen god opgrading pga autoshot or en del ammo (20 i et clip). dog ikke saa gode som laser var i 1`’eren
    Sonic pistole var igen en god opgradering men aergeligt der ikke er auto fire.

    Jeg har ikke faaet spillet for nyligt siden mit arbejde har et par sikkerheds projecters og nogle aendering af vores printer arkirtektur da en uheldig episode gjorde at vi er sikkerhedsmaessig grunde matte lukke ned for alle printer for flere timer af gangen.

    Anyway. tingene kore vaesenligt bedre nu. og jeg besluttede mig for at udnytte at spillet er 8 bit begraenset og keobet 256 technicians til at producer ting til salg. aftersom spillet ikke kan taelle til mere end 255 i budget saa er 256 0 og jeg betaler 0 i loen.

    Nu skal jeg bare have tid til at spille igen

Viser 10 svar - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...