Forside Fora Nyheder Elden Ring har anti-stress design

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    FromSoftware er klar med deres Elden Ring i slutningen af februar pÄ alle stÞrre platforme (inklusive Steam). Er man nervÞs for om spillet er for svÊr
    [LĂŠs hele nyheden her: Elden Ring har anti-stress design]

Viser 8 svar - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nioxic
    Rusher
    • E-peen: 414

    Undertegnede overvejer faktisk at kÞbe spillet trods at jeg kun kort har prÞvet Dark Souls 1 (som jeg fandt meget svÊrt og blev derfor lagt pÄ hylden ret hurtigt).

    Det handler lidt om at hĂŠnge i

    og pludselig siger det bare “klik”

    og sÄ kan du rulle i tide, angribe det korrekte antal gange, osv osv

    Det kan tage lidt tid, for nogle, men for andre tager det bare et par dage.

    Jeg har allerede bestilt elden ring (dog ps5 versionen – fordi den controller er bedst) og glĂŠder mig som et lille barn

    har ventet pĂ„ det spil siden dark souls 3 blev gennem fĂžrt. Sekiro er ok, men det’ lidt noget andet.

    #2
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

    fast travel og checkpoints? Er det ikke ligesom alle andre spil? Hvori bestÄr det banebrydende?

    #3
    NoFaith
    Rusher
    • E-peen: 318

    #2 Det er sammenlignet med de gamle souls spil, det med at dĂž 1400 gange til samme boss er 1 ting men nĂ„r man skal lĂžbe og dodge og nogen gange ret lange distancer for at komme hen og fĂ„ et forsĂžg mere, sĂ„ kan det virke som en unĂždig ekstra stress faktor, du har jo allerede kĂŠmpet dig hen til bossen 1 gang, og det er jo den slags spil hvor alle fjender respawner hver gang du “gemmer” eller dĂžr.

    Og sĂ„ fordi Elden Ring er sĂ„ meget stĂžrre end de gamle “souls” style spil map mĂŠssigt, sĂ„ har de haft fokus pĂ„ at fjerne de der unĂždvendige ting for at Ăžge quallity of life sĂ„ledes du kun skal stresse over at nakke bossen og ikke skal blive frustreret over du lige bliver ramt pĂ„ vej derhen og skal starte boss battle med nedsat liv etc.

    Det er ikke “banebrydende” det er bare virkelig rart. 🙂

    #4
    Nioxic
    Rusher
    • E-peen: 414

    #2 i Demons souls og Dark Souls 1 er der nogle steder hvor man skal gĂ„ temmelig langt fra bonfire hen til bossen, sĂ„ flere forsĂžg tager lĂŠngere tid. Bl.a. nĂ„r du slĂ„s mod flamelurker i dmeons souls.. turen gennem den mine er ikke sĂ„.. sjov 😀

    Dark souls 1 havde sÄ heller ikke fast travel fÞr senere i spillet

    men i dark souls 2, 3 og bloodborne har du det fra start af. (Fra bonfire til bonfire)

    #5
    Kimozabi
    Rusher
    • E-peen: 139

    LĂžbetur tilbage til Old Hero i Demons Souls var verdens mest trĂŠlse.

    SĂ„ dette er kun velkomment. Der er alligevel ikke noget Git Gud over en lang, trĂŠls lĂžbetur tilbage til en boss.

    #6
    -dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,435

    Jeg har ikke noget mod svÊre bosser. Men de lange checkpoints er noget der har afholdt mig fra at spille Souls spillene. Det har jeg ikke tÄlmodighed til.

    #7
    Nioxic
    Rusher
    • E-peen: 414

    #6 du kan ofte bare sprinte forbi fjenderne. det plejer jeg at gĂžre. NĂŠsten hver gang, kan man slippe forbi uden at blive slĂ„et pĂ„ 🙂

    Det er ogsĂ„ sĂ„dan speedrunners kommer igennem… fjenderne kan ikke forfĂžlge en igennem fog-walls

    #8
    -dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,435

    #7 det kan man sikkert, men det vil jeg vove at pÄstÄ er dÄrligt spildesign.

    Jeg er ikke speedrunner, jeg Ăžnsker faktisk at nyde at spille et spil. Det fungerer sikkert for nogen, men slet ikke for mig.

Viser 8 svar - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...