Forside Fora Off-topic Elbil

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    dinirex
    Rusher
    • E-peen: 55

    Hej. Bilen er brudt sammen og nu gider vi ikke bĂžvlet med gamle biler og reperationer lĂŠngere.

    Er der nogen som kan anbefale en god el familie bil (2 voksene og 2 bĂžrn).

    Vi kigger udelukkende pÄ elbiler.

    Budgettet ligger pÄ mellem 200-300.000.

    Ønskes
    60+ kWh batteri
    400+ liter bagagerum
    Lynlade support
    UnderstĂžtter anhĂŠngertrĂŠk min. 500 kg

Viser 20 svar - 1 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Masoz
    Rusher
    • E-peen: 164

    Hvis I kan klare jer med Tesla Model 3’s bagagerum Ă„bning (sedan), sĂ„ tĂŠnker jeg det er vejen at gĂ„ med de kriterier du stiller.
    Finde en brugt 🙂

    #2
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Som familie bil vil du op i Tesla model Y.
    Hvis budgettet er imellem 200-300.000 kr, sÄ ville jeg kigge efter en brugt Model Y fra tyskland.

    #3
    NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,650

    Det er svÊrt at gÄ galt med en Telsa Y. Der er bare meget bil for de penge. Og dem der er bygget i Berlin ser ud til at vÊre godt bygget, det eneste der er lidt surt, er at det er meget kamera teknik der bliver brugt nu her, i stedet for sensor ved de gammel modeller. Ellers vil jeg anbefale at tjek jimi rosa`s biler.tv ud, https://www.youtube.com/@BilerTV

    #4
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 451

    Tesla Model Y, brugt virker som om de stadig ligger meget hĂžjt i pris for brugte, hvilket overrasker lidt taget i betragtning af de prisfald der har vĂŠret.

    Skoda Enyaq kan man godt fÄ til under 300k og det er en SUPER god bil. Meget bedre bagagerum end pÄ Tesla fx.

    #5
    dinirex
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 55

    Vi har kig pÄ fÞlgende modeller:

    Kia Niro EV
    MG ZS
    Skoda Enyaq EV 60
    Hyundai Ioniq 5

    Konen vil ikke have Tesla 🙁

    #6
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Har du lyst til at dele et par ord omkring hvorfor hun ikke gider Tesla?

    #7
    Masoz
    Rusher
    • E-peen: 164

    #5
    SĂ„ vil jeg nok vĂŠlge Enyaq – mĂ„ske lidt biased af at jeg selv ejer en Octavia 😀

    #8
    dinirex
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 55

    Det er deres image hun ikke kan forlige sig med. Hun ser dem som biler til folk med mange penge.

    Hun giver mig dog ret i at Model Y pĂ„ mange mĂ„der virker som et godt match…

    Hun er skudt i Enyaq’en

    #9
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

    Enyaq’en passer pĂ„ alle parametre. Ioniq 5 er ogsĂ„ et godt bud.

    Kommer selv fra en A6er og prĂžver at finde en elbil der kan matche “boot space”. Enyaq og Model Y er pt. pĂ„ listen over kandidater. Overvejer ogsĂ„ at blive pĂ„ mĂŠrket og tage Q4 etron og leve med lidt mindre plads.

    #10
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Det er deres image hun ikke kan forlige sig med. Hun ser dem som biler til folk med mange penge.

    Hun giver mig dog ret i at Model Y pÄ mange mÄder virker som et godt match


    Oh boy, here we go.

    For det fÞrste er i igang med et meget dyrt kÞb, et kÞb som i vil pÄvirke deres daglighed hvert eneste dag de nÊste mange Är frem. Valg af familie bil skal fÞrst og fremmest vÊlges ud fra logik og praktiskhed, uanset om i vÊlger tesla eller noget helt andet. Hvor meget kvalitet fÄr du for pengene, opfyldning af behov, komfort osv.

    Hvad er der i vejen med at kÞre i en bil som anses som noget de rige kÞre i? Sikke en taber/jantelovs mentalitet hun besider, undskyld ordet. Jeg ved godt at det hele er meget lettere her og nu, hvis man bare gÞr som konen siger, men hvis disse fÞlelsesbetonet parameter er niveauet din kone vÊlger bil ud fra, tÊnker jeg at det nok at pÄ tide med at stoppe med at fÞje hende og at du trÊder i karakter som mand i forholdet ved at bede hende om at at lade dig tage valget. Det vil jeg ogsÄ vove at pÄstÄ at hun vil respektere dig mere for.

    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af knekker.
    #11
    re4per
    Rusher
    • E-peen: 103

    Vi har kig pÄ fÞlgende modeller:

    Kia Niro EV

    MG ZS

    Skoda Enyaq EV 60

    Hyundai Ioniq 5

    Konen vil ikke have Tesla 🙁

    Hehe, min kone har det pÄ samme mÄde.

    Men vi kÞbte en Audi Q4 etron, det er sku ogsÄ en lÊkker bil. Virkelig glad for den. MÄtte dog vente 17 mÄneder pÄ den. Men tror nu ogsÄ vi bestilte pÄ vÊrst tÊnkelige tidspunkt.

    #12
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 375

    Bare lad vĂŠre med at tage andet end Tesla – de er sĂ„ pisse langt fremme med softwaren og bilerne.

    Jeg har haft stort set alle elbiler de seneste 4 Är, og Tesla er bare lysÄr forud.

    Jeg gĂ„r og venter pĂ„ den nye Model 3 Performance/Plaid og sĂ„ snupper jeg en Tesla igen… shiiit jeg savner en!

    #13
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 806

    #8 Ikke forstĂ„et. Koster Enyaq’en ikke mere end Tesla nu?

    #14
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

    Bare lad vĂŠre med at tage andet end Tesla – de er sĂ„ pisse langt fremme med softwaren og bilerne.

    Jeg har haft stort set alle elbiler de seneste 4 Är, og Tesla er bare lysÄr forud.

    Jeg gĂ„r og venter pĂ„ den nye Model 3 Performance/Plaid og sĂ„ snupper jeg en Tesla igen… shiiit jeg savner en!

    Men det har ogsÄ en pris at vÊre cutting-edge pÄ tech og software. eks. virker deres vision-kameraer ikke sÄ godt som alm bilers sensorer, sÄ der er mange der har problemer med eks. viskerne nÄr de er pÄ auto.
    Jeg er medlem af en Tesla gruppe og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hĂžrt “genstart bilen” som svar pĂ„ diverse udfordringer.

    #15
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Men det har ogsÄ en pris at vÊre cutting-edge pÄ tech og software. eks. virker deres vision-kameraer ikke sÄ godt som alm bilers sensorer, sÄ der er mange der har problemer med eks. viskerne nÄr de er pÄ auto.
    Jeg er medlem af en Tesla gruppe og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hĂžrt “genstart bilen” som svar pĂ„ diverse udfordringer.

    Du fÄr det til at lyde som om at Tesla er de eneste som har problemer der skal lÞses.
    Hvad med de biler fra andre producenter, hvor du f.eks. skal kÞre pÄ vÊrkstedet, hver eneste gang bilens software skal opdateres. Det er mÄske slet ikke et problem der er vÊrd at nÊvne?

    Husk lige at sĂŠtte tingene i perspektiv.

    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af knekker.
    #16
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 375

    Bare lad vĂŠre med at tage andet end Tesla – de er sĂ„ pisse langt fremme med softwaren og bilerne.

    Jeg har haft stort set alle elbiler de seneste 4 Är, og Tesla er bare lysÄr forud.

    Jeg gĂ„r og venter pĂ„ den nye Model 3 Performance/Plaid og sĂ„ snupper jeg en Tesla igen… shiiit jeg savner en!

    Men det har ogsÄ en pris at vÊre cutting-edge pÄ tech og software. eks. virker deres vision-kameraer ikke sÄ godt som alm bilers sensorer, sÄ der er mange der har problemer med eks. viskerne nÄr de er pÄ auto.

    Jeg er medlem af en Tesla gruppe og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hĂžrt “genstart bilen” som svar pĂ„ diverse udfordringer.

    Jeg har haft en Tesla i 4 Ă„r, og den har ikke disse problemer – har netop solgt den forinden sommeren, nu har jeg en Mustang, fĂžr en Hyuindai, en Citroen eC4, en Mercedes, en KIA, en VW m.fl…

    I forhold til problemerne med de Ăžvrige biler, sĂ„ var det helt afstressende med min Tesla. Ford’en med B&O anlĂŠg har drĂŠbt sit eget elnet, hĂžjtalerne skramler, softwaren har brĂŠndt sikringen flere gange (hele fronten skal skilles ad nĂ„r det sker), sidespejlene skal indstilles hver 10. gang mv..

    Jo for ej at forglemme nĂ„r man skal ud og kĂžre, der planlĂŠgger Teslaen det sĂ„ fint og du har fuld kontrol over kortet pĂ„ skĂŠrmen, alle de andre pisbiler der har du typisk CarPlay og hvis ikke ens telefon brĂŠnder af pga. opladning og brug sĂ„ kan du vĂŠre sikker pĂ„ du ikke fĂ„r noget andet end Apple Maps eller Google Maps hvor du skal sidde og zoome ind og ud med plus og minus… og der er ingen ruteplanlĂŠgning der er prĂŠcis.

    Ej magter det bare ikke.

    #17
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

    #15
    Jeg mener bestemt ikke andre biler er perfekte. Hvis du lige lÊser det jeg svare pÄ prÞver jeg jo faktisk at sÊtte en lovprisning af Tesla lidt i perspektiv, prÊcis som som du beder om.
    Tesla kommer med super avanceret software og mange nye teknologier som andre biler ikke har… hvilket pĂ„ nogle omrĂ„der har en pris.

    #16
    Og sÄdan har folk forskellige opfattelser i forhold til hvordan deres forhold til tidligere biler har vÊret.
    Jeg kan huske jeg var ude og prĂžve en Peugeot for 10-15 Ă„r siden. den havde fĂ„et helt nyt fance touchskĂŠrm i midten hvor mange ting skulle styres fra. Slut med almindelige knapper (ring a bell). Mens vi er ude og kĂžre fryser skĂŠrmen sĂ„ INTET kan kontrolleres. Aircon, radio alt er lĂ„st i den indstilling den stod pĂ„ da skĂŠrmen lĂ„ste. Jeg nĂŠvner det selvfĂžlgelig for salgsmanden da vi kommer retur som siger “Ja der er en bug i systemet. Hvis du slukker bilen i 10 minutter genstarter systemet og virker igen”. Den kĂžbte vi sĂ„ ikke.

    #18
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Du starter ud med et negativt spin pÄ Tesla netop tydelige fordel, samtidig uden at nÊvne ulempen ved den bil du faktisk anbefaler. SÄ jeg kan slet ikke genkende det du pÄstÄr.
    Anyway, det korte i det lange er at Tesla er den bil fabrikant som har produceret el biler i lÊngest tid, de har den mest gennemfÞrte og bug testet el bil af dem alle. De er endnu ikke fejl fri nej, men jeg kan love dig for at du fÄr en langt mere gennemfÞrt oplevelse end de problemer du ser opstÄ hos konkurrenterne. Og sÄ skader det bestemt heller ikke at de har et Sillicon Valey class A software team til at sÞrge for at der ikke opstÄr bugs i softwaren, hvilket er noget af de mest problematiske situationer man kan stÄ i, hvis man mister skÊrmens UI hvor alt bliver styret. Et problem som alle de andre producenter dÞjer med og vil altid gÞre det, netop fordi deres software team slset ikke er pÄ samme niveua some Tesla.

    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af knekker.
    #19
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

    #18
    Arg, der savner jeg lidt perspektiv over de andre elbiler faktisk har nogle fordele pga. netop dette….

    #20
    TabascoPreben
    Rusher
    • E-peen: 89

    Overvej grundigt om i kan klare jer med en model med “lille” batteri som Enyaq 60. Med vinter og motorvej er rĂŠkkevidden nĂŠsten halveret ift. Wltp. Hvis i nĂŠsten aldrig skal pĂ„ langtur er det self. ligemeget. Brugte ID4 er ogsĂ„ en del billigere end Enyaq, men sĂ„ ogsĂ„ med design og charme inde og ude som lunkent opvaskevand. Men sĂ„ kunne i nemt fĂ„ Ă©n med det store batteri inden for budget.

Viser 20 svar - 1 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...