Forside Fora Off-topic DR, red mig!

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Jacques
    Rusher
    Offline

    Beklager den opmærksomhedskrævende overskrift, men jeg er desperados her.

    Jeg har netop i dag skiftet internetudbyder fra Hiper til Telia. Jeg har fulgt anvisningen i mailen fra Telia mht. aktivering – uden held. Jeg har derefter også afbrudt strømmen til routeren i 30 sekunder 58 gange og jeg har kørt fejlfinding flere gange. Alt dette uden held. Alle lamper på routeren lyser grønt uden at blinke. Min Windows bærbar kan sagtens SE, at der er wifi tilgængeligt, men den vil fandensparkemig ikke oprette forbindelse af en eller anden urandsagelig grund.

    DR, mit trofaste orakel: hvad er det helt sikkert åbenlyse, jeg ikke har gjort endnu? Hvad gør jeg udover at rive routeren og computeren ud af stikket og kuglestødertyre lortet, Hulk style, ind i væggen i et brøl, der er Arnolds brøl fra “Predator” værdigt????

    Bye with a warmly hugs

    • Dette emne blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Jacques.
Viser 19 svar - 1 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Uden at Ane hvad der kan hjælpe, så lyder det til at en detox fra internettet er liiige hvad du trænger til 😂 Evt. gå i fosterstilling mens du opdatere denne tråd hvert halve minut. Sorry føler med dig. Internet problemer sux!

    Håber at en it-kyndig rusher kan hjælpe 🙂

    #2
    Kenkari
    Moderator
    • 3246 Indlæg
    Offline

    Har du fået en “Så, nu er der hul igennem” fra Telia?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #3
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    Har du fået en “Så, nu er der hul igennem” fra Telia?

    Den eneste mail, jeg har modtaget, fortæller mig, at forbindelsen ville være klar for 2,5 time siden. Har lige forsøgt at følge aktiveringslinket igen, men i mailen står der, at hvis jeg gør det fra min telefon, må jeg ikke bruge mobildata, men….hvordan pokker skulle jeg ellers gøre det…?

    Bye with a warmly hugs

    #4
    Kenkari
    Moderator
    • 3246 Indlæg
    Offline

    Kober, Coax eller Fiber?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #5
    Peldrol
    Rusher
    • 95 Indlæg
    Offline

    Jeg var så heldig at jeg skiftede den 21/12, og det gamle blev opsagt den, ja, 24/12…

    Der virkede lortet sgu heller ikke, så den 27/12 havde jeg en medarbejder i røret klokken 8, og får at vide at mit stik fra fiber boksen, over i routeren skulle sidde i port 3 ud af (1-2-3-4), så kom der knald på… Måske, er det det? går ud fra du har fiber, det stod i en mail og på mit abonnement hvilket stik den skulle sidde i. Mit gamle internet havde port 2, så det tænkte jeg sgu ikke nærmere over…

    #6
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    Kober, Coax eller Fiber?

    Jeg har net gennem kabelstikket, hvis det er det, du spørger om?

    Havde forresten misforstået og havde læst det som, at jeg ikke måtte have mobildata aktiveret på min telefon imens, men det var ikke det, der stod i mailen. Der stod, at jeg ikke måtte roame imens. Jeg slog roaming fra og forsøgte derefter at aktivere forbindelsen men uden held. Har også forsøgt at aktivere via min computer med kabel fra routeren sat i computer. Heller ikke dét gider at virke. Alt lyser som sagt grønt på routeren. Der har aldrig været den slags problemer med routeren før. Jeg er helt på månen over det her. Så mystisk.

    Bye with a warmly hugs

    #7
    Kenkari
    Moderator
    • 3246 Indlæg
    Offline

    Du skulle have modtaget en aktiveringskode. Har du det?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #8
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    Jeg var så heldig at jeg skiftede den 21/12, og det gamle blev opsagt den, ja, 24/12…

    Der virkede lortet sgu heller ikke, så den 27/12 havde jeg en medarbejder i røret klokken 8, og får at vide at mit stik fra fiber boksen, over i routeren skulle sidde i port 3 ud af (1-2-3-4), så kom der knald på… Måske, er det det? går ud fra du har fiber, det stod i en mail og på mit abonnement hvilket stik den skulle sidde i. Mit gamle internet havde port 2, så det tænkte jeg sgu ikke nærmere over…

    Tak for fif, men jeg har net gennem kabel tv-stikket.

    Du skulle have modtaget en aktiveringskode. Har du det?

    Ja, det er netop den, jeg uden held har brugt flere gange via wifi aktiveringsportalen.

    Bye with a warmly hugs

    #9
    Kenkari
    Moderator
    • 3246 Indlæg
    Offline

    #8: Ja, så er vi lidt uden for hvad vi kan gøre herinde. Du bør kontakte Telia Support i morgen… Hvis du har par timer du ikke lige skla bruge til noget 😉

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #10
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    #8: Ja, så er vi lidt uden for hvad vi kan gøre herinde. Du bør kontakte Telia Support i morgen… Hvis du har par timer du ikke lige skla bruge til noget 😉

    Haha, åh, fuck…….😂 😭😭😭 hvorfor skal internetproblemer være så fuldkommen vanvittigt besværlige at løse…??? Alt andet kan jeg klare, men fejlsøgning ifm. internet er bare mit kryptonit.

    Hulk rage, here I come.

    Bye with a warmly hugs

    #11
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    I min desperation over ikke at have internet, tænkte jeg, at jeg ville bruge 4G-nettet fra min iPhone på min computer via et hotspot, så jeg i det mindste kunne se YouTube på computeren. Det burde være det nemmeste i hele verden, men det kan jeg selvfølgelig heller ikke finde ud af….computeren og min iPhone danner fint par uden problemer, men min iPhone dukker bare ikke op i listen over tilgængelige netværk på min computer. Kan I forklare mig, hvorfor det ikke dukker op?

    Bye with a warmly hugs

    #12
    Canis_lupus
    Rusher
    • 897 Indlæg
    Offline

    #11 genstart din iphone, hvis det heller ikke virker
    gå ind under indstillinger og nulstil alle netværks indstillinger på din iphone, så burde det fixe det.
    og bare rolig du sletter ikke noget.. andet end WIFI passwords som den havde gemt fra tidligere. dem skal du taste ind igen.

    #13
    NightBreaker
    Moderator
    • 1578 Indlæg
    Offline

    Har du haft snakket med din udbyder iht. det her. ?

    #14
    Jeppe
    Rusher
    • 364 Indlæg
    Offline

    #11
    iPhone har en bug omkring hotspot. Din telefon skal være INDE i den menu hvor du slår det til mens du søger på computeren – ellers kommer dens netværk ikke frem.

    #15
    Mart33N
    Rusher
    • 357 Indlæg
    Offline

    Win10?

    Ind under netværksindstillinger og nulstil netværksindstillingerne.

    Derefter skift navnet på din iPhone under Generelt. Så burde du kunne joine hotspottet (og måske dit Telia crap) 🙂

    #16
    EvilDonut
    Rusher
    • 60 Indlæg
    Offline

    #13 er et totalt undervurderet svar. Problemet kan meget, meget vel være hos udbyderen og ikke hjemme hos #0, og så er der ingen mængde genstart eller roden i netværksindstillinger, der kan løse det.

    One Donut to rule them all, one Donut to find them.
    One Donut to bring them all, and in the darkness bind them

    #17
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    Tak for alle jeres svar. Ja, jeg har haft fat i min udbyder to gange. Begge gange har de lovet, at de ville “trykke på nogle knapper” og bagefter sende mig en SMS. Begge gange er der intet sket. Intet net, ingen SMS. Så deeet……

    Hvorom alting er, så ligger problemet sådan set både hos dem og mig selv. Jeg har ikke modtaget den nye router endnu og det er åbenbart den, de har godkendt/registret til min kabel tv-forbindelse. Det anede jeg ikke, at en udbyder gjorde ifm. sådan en forbindelse. Det ville være superfedt at få den slags at vide i aktiveringsmailen. Os dødelige aner jo ikke sådan noget. Latterligt. Enten får de godkendt min nuværende router, eller også må jeg vente på, at den nye router ankommer. Jamen altså…..

    Bye with a warmly hugs

    #18
    Kenkari
    Moderator
    • 3246 Indlæg
    Offline

    Men. Din nuværende router er vel fra Hiper, right? Den skal de jo have retur

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #19
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    Men. Din nuværende router er vel fra Hiper, right? Den skal de jo have retur

    Dét skal de tiwertifal, men de kommer nok ikke efter mig med fakler og høtyve, hvis jeg beholder den en uges tid. Den nye fra Telia må jeg gå ud fra, er lige på trapperne.

    Hvis der forresten er en af jer, der godt kan få jeres iPhone SE til at fungere som hotspot for jeres bærbare pc, må I gerne fortælle mig præcis hvad, I gør 😀 jeg har fulgt samtlige af jeres forslag og støvsuget Google (fra 4G-nettet!) uden held.

    Bye with a warmly hugs

Viser 19 svar - 1 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...