Forside Fora Spil Det oprindelige CP 2077

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Jacques
    Rusher
    Offline

    Sad netop og genså den oprindelige gameplaysekvens fra CP 2077 fra 2018. I den video ser spillet stadigvæk så hamrende godt ud, at man tror, det er løgn. Man SAVLER. Ift. det spil, vi i dag sidder med, er grafikken skruet helt op, der er overlækre animationer overalt og der er VILDT mange detaljerede måder at tackle Night City og missionerne på. Det er vitterligt helt utroligt.

    Nå, men det er jo efterhånden en gammel sang. Så slog tanken mig pludselig: lige præcis dét build af spillet, som vises i den video, må vel eksistere et sted hos CD Project Red…?? Dét spil som vi alle sammen så utroligt gerne vil have ligger jo for pokker på en eller anden computer bag lås og slå og samler støv. Men HVORFOR…??? Hvorfor bygger CDPR ikke bare videre på det build og får deres ære i behold OG høvler endnu flere millioner af $$$ ind…?? Der må jo være en årsag, for selvfølgelig er det ikke ligeså nemt, som jeg i mit skriv her gør det til. Eller hvad……..?

    Forklar det for sådan en spiludviklertumpe som mig, tak. Hvad er det, jeg misser?

    Bye with a warmly hugs

    • Dette emne blev ændret 2 år, 3 måneder siden af Jacques.
Viser 18 svar - 1 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    CrackMaND
    Rusher
    • 97 Indlæg
    Offline

    Mit bud er at videoer som denne er optaget på hardware som selv idag kan tage pusten fra den mest garvede gamer. Hvilket gør at de kan tweake på alle grafiske og fysiske parametre.

    Gennem udviklingsperioden vil spilkoden tilpasses så alle får en mere ensartet oplevelse hvilket resulterer i kompromisser.

    Er ikke spil udvikler, men udvikler af enterprise løsninger, og min erfaring er at al software udvikling ender i kompromisser i forhold til oprindelig vision, især når det gælder performance og optimering.

    #2
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Jeg får mindelser om Watch Dogs…

    #3
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    Mit bud er at videoer som denne er optaget på hardware som selv idag kan tage pusten fra den mest garvede gamer. Hvilket gør at de kan tweake på alle grafiske og fysiske parametre.

    Gennem udviklingsperioden vil spilkoden tilpasses så alle får en mere ensartet oplevelse hvilket resulterer i kompromisser.

    Er ikke spil udvikler, men udvikler af enterprise løsninger, og min erfaring er at al software udvikling ender i kompromisser i forhold til oprindelig vision, især når det gælder performance og optimering.

    Det har du helt sikkert ret i. Uden tvivl. Men der taler vi trods alt bare om grafikken. Det er jo også alt det andet, der er blevet skåret fra: alle de mange, fede animationer, de mange muligheder for at hacke folk gennem ens personlige link, muligheden for at bruge de der flathead bot og jeg kunne blive ved. Selv den første mission hos Maelstrom er lavet helt om til en langt mindre fed version. Men hvorfor….??? Alt dette MÅ jo som sagt stadigvæk eksistere. Jeg fatter skindhat og dadler.

    #2, Jep, i meget høj grad….

    Bye with a warmly hugs

    #4
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #0, Det du ser i sådan en video er det man kalder en “vertical slice”. Det er proof-of-concept og SLET ikke lavet færdigt. Mange ting, der ser ud til at være tilfældige, er scriptede ind i helvede og timet så det passer til videoen.

    Det er et enkelt lille område, eller en “vertical slice” om man vil, der er udviklet til internt brug for inspiration og “skabe en rød tråd” for udviklingen. Og så selvfølgelig til brug i PR videoer.

    Og nej, udvikleren lyver ikke når de postulerer at spillet bliver sådan, for det er præcist det de forventer når de har lavet den slice. Men så kommer tid, dårlige konsoller og økonomi i vejen og så må man skære og skære og skære. Og så ender man med det produkt der kommer på gaden.

    Så nej, det spil fra videoen eksisterer ikke. Eller, det gør det, men slutproduktet er det vi har, altså CP2077 som det er.

    CDPR gjorde præcist det samme med Witcher 3. Der var ramaskrig da senere versioner af spillet blev vist, hvor alt så “dårligere” ud.

    Personligt er jeg realist (og elsker iøvrigt CP2077 præcist som det er. Flotteste spil til dato imo), og ved godt at de her slices ikke er realistiske. Det er formentlig lavet til PC og man har slet ikke tænkt på at det også skal køre på de gamle konsoller. Det skal bare se godt ud, og motivere teamet til at arbejde hårdt på at få det til at ligne så godt som muligt i slutproduktet.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 3 måneder siden af ElSenator.
    #5
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    #0, Det du ser i sådan en video er det man kalder en “vertical slice”. Det er proof-of-concept og SLET ikke lavet færdigt. Mange ting, der ser ud til at være tilfældige, er scriptede ind i helvede og timet så det passer til videoen.

    Det er et enkelt lille område, eller en “vertical slice” om man vil, der er udviklet til internt brug for inspiration og “skabe en rød tråd” for udviklingen. Og så selvfølgelig til brug i PR videoer.

    Og nej, udvikleren lyver ikke når de postulerer at spillet bliver sådan, for det er præcist det de forventer når de har lavet den slice. Men så kommer tid, dårlige konsoller og økonomi i vejen og så må man skære og skære og skære. Og så ender man med det produkt der kommer på gaden.

    Så nej, det spil fra videoen eksisterer ikke. Eller, det gør det, men slutproduktet er det vi har, altså CP2077 som det er.

    CDPR gjorde præcist det samme med Witcher 3. Der var ramaskrig da senere versioner af spillet blev vist, hvor alt så “dårligere” ud.

    Personligt er jeg realist (og elsker iøvrigt CP2077 præcist som det er. Flotteste spil til dato imo), og ved godt at de her slices ikke er realistiske. Det er formentlig lavet til PC og man har slet ikke tænkt på at det også skal køre på de gamle konsoller. Det skal bare se godt ud, og motivere teamet til at arbejde hårdt på at få det til at ligne så godt som muligt i slutproduktet.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 3 måneder siden af ElSenator.

    Jamen, så bekræfter du mig jo i, at det build – den “vertical slice” – eksisterer og at det kan videreudvikles. Hvorfor ikke “bare” gøre det i stedet for utallige hotfixes og enorme patches? I min verden giver det da langt mere mening at allokere tiden til videreudvikling af det vertical slice. Teamet sidder jo alligevel og pukler derudaf på noget, der aldrig nogensinde bliver i nærheden af ligeså fedt som det vist i videoen.

    Bye with a warmly hugs

    #6
    Schalde
    Rusher
    • 876 Indlæg
    Offline

    Jeg købte det på release dagen og planen var at spille i weekenden, så fik jeg læst et par performance review på PS4 og bestemte mig for at vente, og nu et år efter har jeg bestemt at vente til jeg får en PS5, hvilket forhåbentlig bliver 1 kvartal 2022

    #7
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #5,

    I min verden giver det da langt mere mening at allokere tiden til videreudvikling af det vertical slice

    Jamen det er jo netop det de har gjort. Det du ser i den slice er ikke færdigudviklet. Det er formentlig, i høj grad, hardcoded til at kunne lige præcis det demoen krævede. Det er snyd. Det er et spil for galleriet. Det er en illusion af et færdigt spil. Den slice indeholder måske 2% af indholdet i det færdige spil. Og alt hvad du ser i den slice er sikkert redesignet og ændret siden.

    Siden den slice har de så udviklet de systemer spillet skal indeholde. Og samtidig har det været nødvendigt at skære så det kan køre på normale PC’er og konsoller (dog ikke de gamle konsoller, hvilket vi jo alle ved).
    Og derudover er man også farvet af det speakeren siger. Han siger blandt andet at deres NPC system er det mest advancerede de har lavet og at de bor i byen med fuld day / night cycle. Det er IKKE tilfældet. Det er ønsketænkning. Det er sådan de gerne ville lave det. Det fandtes ikke i det build, han sagde det bare. Vi ser jo ikke en NPC leve sit liv 24/7, for det gør de ikke.

    EDIT: Og så er jeg stik uenig i at de sidder og pukler deruda på noget der ikke er lige så fedt som det vi ser i videoen. Jeg følger det ganske tæt, og jeg har stor tiltro til at CP2077 bliver endnu federe end det allerede er. Efter min mening har det nogle af de fedeste quests og sidequests i et spil nogensinde. Jeg var fuldstændig opslugt af det da jeg spillede det. Min eneste anke er NPC’erne og deres animationssystemer. Det kunne trænge til en overhaling. Men spillet som et RPG, er fuldstændig fantastisk skruet sammen.

    #8
    kasperkaal
    Rusher
    • 115 Indlæg
    Offline

    #5: Det har de da også gjort. Spillet var bare ikke færdigt, da det blev udgivet. Det er jo sådan spiludvikling foregår. De fleste større har spil har en vertical slice-demo undervejs for at vise spillet frem til udgivere/investorer/etc. Den eneste forskel er at CDPR valgte at vise den frem til offentligheden.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 3 måneder siden af kasperkaal.
    #9
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    #5,

    I min verden giver det da langt mere mening at allokere tiden til videreudvikling af det vertical slice

    Jamen det er jo netop det de har gjort. Det du ser i den slice er ikke færdigudviklet. Det er formentlig, i høj grad, hardcoded til at kunne lige præcis det demoen krævede. Det er snyd. Det er et spil for galleriet. Det er en illusion af et færdigt spil. Den slice indeholder måske 2% af indholdet i det færdige spil. Og alt hvad du ser i den slice er sikkert redesignet og ændret siden.

    Siden den slice har de så udviklet de systemer spillet skal indeholde. Og samtidig har det været nødvendigt at skære så det kan køre på normale PC’er og konsoller (dog ikke de gamle konsoller, hvilket vi jo alle ved).

    Og derudover er man også farvet af det speakeren siger. Han siger blandt andet at deres NPC system er det mest advancerede de har lavet og at de bor i byen med fuld day / night cycle. Det er IKKE tilfældet. Det er ønsketænkning. Det er sådan de gerne ville lave det. Det fandtes ikke i det build, han sagde det bare. Vi ser jo ikke en NPC leve sit liv 24/7, for det gør de ikke.

    EDIT: Og så er jeg stik uenig i at de sidder og pukler deruda på noget der ikke er lige så fedt som det vi ser i videoen. Jeg følger det ganske tæt, og jeg har stor tiltro til at CP2077 bliver endnu federe end det allerede er. Efter min mening har det nogle af de fedeste quests og sidequests i et spil nogensinde. Jeg var fuldstændig opslugt af det da jeg spillede det. Min eneste anke er NPC’erne og deres animationssystemer. Det kunne trænge til en overhaling. Men spillet som et RPG, er fuldstændig fantastisk skruet sammen.

    Ok. Jeg må jo så konkludere, at de mange, fede systemer og animationer, de viste frem dengang, ville have taget alt for lang tid at implementere i spillet ift. den tid, de fik/tog sig. Hold nu kæft, hvor er det dog dumt og ærgerligt. Til gengæld kan man helt sikkert forvente, at der er rigtigt mange af både de store og mindre spiludviklere, der har fulgt med i hele fadæsen og har noteret sig præcis, hvad det er, folket efterlyser, hvilket forhåbentligt ender med, at der er en anden, der udvikler et langt federe Cyberpunk-lignende spil, hvor vi får en langt mere interaktiv spilverden og langt dybere game mechanics. NPC-systemet, som du selv nævner, er PINLIGT ringe. Det er skræmmende tomt og det går simpelthen bare ikke i et open world-spil.

    Bye with a warmly hugs

    • Dette svar blev ændret 2 år, 3 måneder siden af Jacques.
    #10
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #9, Jeg synes nu der er rigelige mængder NPC’ere og biler i spillet. Men man ser hurtigt igennem systemet og ligger mærke til at de altid laver det samme og ikke rigtig har noget spændende at tilføje gameplayet. Ikke engang når man render ind i dem eller interagerer med dem på andre måder, gør de noget interessant udover det allermest basale såsom at sige “Excuse me” eller sætte sig på skræmt på hug eller løbe lidt væk. Så på den måde virker byen meget syntetisk. Og det er, efter min mening, det eneste problem CP2077 har.

    Men det er et RPG through-and-through. Hvis man spiller det med de briller på, så har det sindssygt meget at byde på.

    #11
    mortendb
    Rusher
    • 29 Indlæg
    Offline

    En eller anden fik en ide om at det også skulle kunne køre ældre hardware, der skulle man have sagt nej og krævet ny highend hardware.

    Man planlægger et next-gen spil og undervejs vil man så have gerenartionen tidligere med, så dør mulighederne bare.

    #12
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #11, Enig. Selvom det kørte ad r** til på de gamle konsoller ved release, så har det sikkert haft noget at sige for PC versionen af spillet, at de i det hele taget valgte at tage dem med i folden.
    Specielt streaming af assets havde de kæmpeproblemer med. Det må have givet anledning til at skære i tingene på PC, så konsollerne kunne følge bare nogenlunde med med deres gamle mekaniske diske.

    Også derfor jeg har ret store forhåbninger om næste års next-gen update. Med mindre de slet ikke ændrer gameplay og i stedet kun laver grafiske ændringer for at undgå ramaskrig fra Ps4 og XBone brugere, der vil kritisere mechanic opdateringer hvis de ikke overføres til deres versioner.

    Der er nok en udbredt misforståelse omkring at konsolgenerationerne primært byder på grafiske stormskridt. Men faktisk er den største forskel i den nye generation formentlig deres meget hurtige storage. Det giver helt andre muligheder for open-world spil, der ikke længere skal indsætte alle mulige underlige forhindringer for spillerne i form af langsomme elevatorer eller lange lukkede korridorer der kan fungere som loadzoner.

    Jeg beklager iøvrigt hvis jeg skriver lidt for meget og lidt for langt. Min hjerne er altid i overgear og så fyrer jeg bare løs med det der lige falder mig ind. Det bliver nok lidt rambly indimellem.

    De nye konsoller har selvfølgelig også hurtigere CPU’er og mere ram. Men jeg tror ikke CPU’erne gør det store for de nye spil. Det er antallet af kerner og dermed antallet af systemer man som minimum kan parallellisere mellem alle platforme, som gør udfaldet. Og her er både PC, nye og gamle konsoller ret ens.

    Mængden af ram derimod, har nok en del at sige (og hastigheden af den). Så det er fedt at de nye konsoller er godt med der. Men jeg tror klart at det er hastigheden af storage der er det interessante i de nye konsoller. Det har holdt mange spil tilbage på de gamle. Helt basalt set kan man sige at jo hurtigere storage og jo mere ram, jo større radius vil man kunne simulere og holde persistent omkring spilleren i et open-world spil.

    #13
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    Er på vej igennem Night City med alle detaljer på omkring Ultra og synes stadig det nok er det vildeste jeg endnu har set – naturligvis godt hjulpet på vej af raytracing og skygger som jo viser noget jeg ikke har set i spil før. Og faktisk er de ting meget pænere i spillet end i video’en efter min mening. Kan godt se, der er skuet ned for andet – men samlet set er det satme flot – og hvor er det set bedre?

    #14
    Jacques
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 554 Indlæg
    Offline

    Er på vej igennem Night City med alle detaljer på omkring Ultra og synes stadig det nok er det vildeste jeg endnu har set – naturligvis godt hjulpet på vej af raytracing og skygger som jo viser noget jeg ikke har set i spil før. Og faktisk er de ting meget pænere i spillet end i video’en efter min mening. Kan godt se, der er skuet ned for andet – men samlet set er det satme flot – og hvor er det set bedre?

    Metro Exodus.

    Bye with a warmly hugs

    #15
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #14 Om igen! Det er jo en 3’er.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #16
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #14 Nu har jeg ikke spillet Exodus med RTX ON, men jeg synes nok ikke det helt kan sammenlignes. Det er i hvert fald min oplevelse, at 2077 byder på en væsentligt større og levende verden – og så sammenligner man ikke lige over længere.

    #17
    Noize
    Rusher
    • 175 Indlæg
    Offline

    RDR 2 maxed slår grafikken i open world spil selv uden RTX ifht til Cyberpunk 2077 efter min mening. Cyberpunk er virkelig ikke en særlig lækker engine, det helt har sådan et mærkelig afrundet soft look.

    Snakker vi RTX er BF V med RTX også en noget flottere raytraced grafik i min verden.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 3 måneder siden af Noize.
    #18
    Schalde
    Rusher
    • 876 Indlæg
    Offline

    Jeg har altid synes grafikken i cyberpunk så mærkelig ud. videoen hvor man ser byen er fantastisk flot, men når du er tæt på det hele virker ting bare meget firkantet ifht feks RDR2.

    Når det er sagt glæder jeg mig da rigtig meget til CP2077 men bliver forhåbentlig i en markant optimeret udgave 2 kvartal 2022

Viser 18 svar - 1 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...