Forside Fora Off-topic 300 millioner USD, 8 års udvikling, droppet af Sony efter 14 dages fiasko

  • Dette emne har 14 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 4 dage, 5 timer siden af RabidSquirrelX.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    Offline

    Wow, har i set spillet Concord til Ps5 ?

    De havde brugt 8 år på at udvikle spillet.
    Udivklerne har brugt et sted mellem 200-300 mio. USD,

    Sony købte den, udgav den, og lagde den i graven efter 14 dages komplet fiasko.

    Hold da kæft noget spil. Overvej at bruge 8 år af ens liv, gå på arbejde hver dag,
    kode, programmere, rette fejl, deltage møder, lave ændering, for at se sit projekt
    fuldstændig brænde ned. Shit mand.

    • Dette emne blev ændret 5 dage, 16 timer siden af Canis_lupus.
Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nass
    Rusher
    • 530 Indlæg
    Offline

    Av.. Der er nogle investorer der har haft et dårligt år..

    #2
    Ghidora
    Rusher
    • 1269 Indlæg
    Offline

    Ja det var dømt til at fejle!

    Hvem giver 500 kr for et spil der burde være free to play?

    GL & HF

    #3
    VampiricEye
    Rusher
    • 3772 Indlæg
    Offline

    Er det derfor, at PS5 Pro skal koste spidsen af en jetjager?

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #4
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 694 Indlæg
    Offline

    ja har fulgt nyhederne omkring det. tænker også sådan spil tjener jo deres penge på skins osv jeg har svært ved at se nogen gider betale for de skins de har der.

    #5
    -dut-
    Rusher
    • 1250 Indlæg
    Offline

    Damn, det er godt nok skidt.

    #6
    knekker
    Rusher
    • 987 Indlæg
    Offline

    Bioware er også ved at gå bankrupt med deres woke satsning på Dragon Age.
    Go woke, go broke.

    Lader heldigvis til at være et fenomen der så småt er ved at gå i sig selv, samme med DEI politik.

    • Dette svar blev ændret 5 dage, 11 timer siden af knekker.
    #7
    Ghidora
    Rusher
    • 1269 Indlæg
    Offline

    De har lukket spillet ned, det er ikke helt slut da Sony undersøger hvad muligheder der er for spillets fremtid, jeg tænker det ender som free to play, da de jo allerede har smidt en masse penge efter det!?

    #3 Tænker den koster hvad den koster pga hardwaren der er i 😁

    GL & HF

    #8
    -dut-
    Rusher
    • 1250 Indlæg
    Offline

    #6 jeg har set nogle gameplay-videoer af DA:V som ikke var så slemme som deres horrible announcement trailer. Muligvis ikke det vi håbede på, men heller ikke total katastrofe.

    #9
    VxChemical
    Rusher
    • 393 Indlæg
    Offline

    #8

    Jeg har ingen forventninger til Dragon Age, jeg har ikke set noget fra det, jeg har afskrevet Bioware for mange år siden, og nej ikke fordi de er woke, men fordi de laver lorte spil der ikke er tiltænkt til dem der har været fans siden begyndelsen.

    #10
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 694 Indlæg
    Offline

    Det ved DA:V for mig er at det er for “lukket” et rpg til jeg sådan er rigtig spændt, og måske lidt for arpg agtigt. Og det virker ret lineært fra hvad jeg har hørt.. og det har også haft nogle hit og misses siden det første eller andet som var decent. Og ja ved heller ikke helt med det der party/live combat system om jeg er vild med det.

    Den der dude med horn i panden i traileren det gjorde ikke noget hvis de bare designet ham en lille smule mere interessant.

    #11
    Paybacktime
    Rusher
    • 1071 Indlæg
    Offline

    #9 Bare husk hvordan Facebook-logikken fungerer: Hvis noget (en film, et spil, osv.) er woke og dårligt, og du så ikke bruger penge på det, er det fordi, det er woke. Hvis noget er woke og godt, og du bruger penge på det, er det fordi, det er godt

    I ain't got time to bleed

    #12
    Snowball42
    Rusher
    • 262 Indlæg
    Offline

    Det er godt nok mange penge de har smidt efter det spil, bare for at hive det fra markedet.

    Gad vide om det får en “Sonic the Hedgehog” overhaling. Hvor de lige retter lidt til i figurer og forsøger sig igen.

    Jeg undrer mig virkelig over at spil figurer ikke længere må være flotte, det er sku da ikke fordi jeg spiller spil for realismens skyld. Bliver næste forza spil kun med billige/middelklasse biler der mindst har 10 år på bagen for at det ikke skal genere folk der ikke har råd til en fancy bil IRL ?

    Jeg tog mig selv i at undre mig over at de for en gangs skyld havde vist en kvinde der lige pebersprayede en fyr i ansigtet og gav ham et los i bollerne, så det passede ind i historien. Det var sku meget realistisk måde hun kunne håndtere det på. At de kvindelige hovedrolle indehavere på 50kg mange andre gange i serien så var uber cop og kastede rundt med muskelmænd på 100+ kg, det er vel bare som det skal være nu om stunder.

    Jeg tror mange spil studier de kommende år oplever at folk køber spil for en god historie/godt gameplay, ikke hvor de tvinges til at være en del af en woke agenda. Og de derved kommer til at se deres spil slet ikke sælge så godt som håbet.

    Det er underholdning der eftersøges, alt det andet, er der jo rigeligt af overalt i hverdagen.

    #13
    -dut-
    Rusher
    • 1250 Indlæg
    Offline

    Jeg kunne aldrig finde på at købe et spil, hvis hovedkarakterene “repræsenterede” mig selv. Skal jeg så sidde og kigge på en flok grimme fede læs? Det lyder ikke særlig episk.

    #14
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 694 Indlæg
    Offline


    Lyder til du skal sætte ihvertfald 2x foran de 2-300mio

    Det sjove er at vi får concord at se i amazons secret level snart

    https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/09/21/new-report-says-sonys-concord-cost-400-million-to-make/

    What happened:

    Before the game hit alpha state, they’d already spent $200 million on it, unclear how much from original owners/investors and how much is from Sony.
    After that, from 2021 to the 2024 launch, Sony spent another $200 million on it. The game was in a “laughable shape” when it was shown in that alpha state, so Sony felt like they needed to spend that much to get it to minimal viable product status.
    A major expense was needing to outsource much of the game to other studios. In Q1 2023, some aspects of the game had not been worked on at all like onboarding and monetization (I’d say this may explain the price and “no battle passes” more than some conscious noble decision to change the model. Also how bad the earned cosmetics were).
    Ongoing cost to maintain game would be additional millions a month.
    Concord is the biggest budget game Sony has ever released, the biggest loss they’ve ever taken. There are other games being worked on at Sony that cost more than this, but in terms of what’s already out, this is the largest. It’s a total loss.
    Why did it happen:

    Concord was said to be “the future of PlayStation,” they said it was a “Star Wars-like project.” There were big multimedia plans between the cinematics and inclusion in things like Amazon’s Secret Level.
    There was a culture of “toxic positivity” vibe, where you could not say anything negative internally about the game. Character designs, etc. No one was allowed to “meaningfully change the course of the game.”
    This was (CEO of Sony Interactive) “Herman Hulst’s baby,” who was a massive champion of the game.

Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...