FromSoftware er klar med deres Elden Ring i slutningen af februar på alle større platforme (inklusive Steam). Er man nervøs for om spillet er for svært at håndtere, kan udvikleren berolige dig med, at de har gjort meget for at modarbejde stress mens man spiller.
Men betyder det så, at spillet er blevet nemmere og vil skuffe die-hard Souls-fans? Tilsyneladende ikke. Boss kampe er stadig præcist lige så heftige som de skal og bør være. Men turen frem til bosserne skulle være mere behagelig. Det har de gjort ved at introducere heste man kan ride på. Der vil også være fast-traveling og endda en eller anden slags vind-gejsere som kan blæse dig op i højden med din hest. Dermed kan man komme hurtigere rundt i spillets store verden.
Og bevæger man sig ind i et område hvor man får klø, så er det designet sådan at man i stedet kan prøve et andet område først, der er nemmere. Så kan man vende tilbage når man har bedre stats.
Sidst har de også ændret checkpoint systemet en anelse, så visse områder, med specielt høj sværhedsgrad, tillader dig at spawne lige i nærheden, fremfor at blive smidt tilbage til et checkpoint langt væk. Det vil ikke altid være en mulighed dog – det skal jo heller ikke være for nemt.
Undertegnede overvejer faktisk at købe spillet trods at jeg kun kort har prøvet Dark Souls 1 (som jeg fandt meget svært og blev derfor lagt på hylden ret hurtigt).
Elden Ring ser sindssygt godt ud, og stilen er helt i FromSoftware’s meget melankolske og spirituelle ånd.
Forside › Fora › Elden Ring har anti-stress design
FromSoftware er klar med deres Elden Ring i slutningen af februar på alle større platforme (inklusive Steam). Er man nervøs for om spillet er for svær
[Læs hele nyheden her: Elden Ring har anti-stress design]