GTA V udkom tilbage i 2013. Kort efter blev GTA Online frigivet til spillet, hvor alle kan gå amok i Los Santos sammen med og mod alle andre. En af de største udfordringer er dog nok ventetiden, mens spillet skal indlæses.
En vaks gamer gik dog ned i kildekoden, og her fandt han ud af, at spillet bÃ¥de er dÃ¥rligt optimeret, hvor dÃ¥rlige CPU’ere bliver flaskehalse. Desuden har spillet ogsÃ¥ en funktion, hvor over 63.000 genstande skal køres igennem systemet endnu en gang, hvilket ogsÃ¥ fik en optimering i en .dll, som folk kunne smide i deres installationsmappe.
Ovenstående er måske ikke akkurat gengivet, men det kræver lidt teknisk snilde at forstå al denne teknik-lingo (hvilket jeg tydeligvis ikke besidder). En lang historie gøres derfor kort; en modder nedbragte ventetiden med over 70%, pralede med det, og nu har Rockstar givet ham/hende 10.000 dollars for hans/hendes/dens opdagelse. Muligvis bliver det implementeret i en kommende opdatering; Rockstar kigger i hvert fald på det. Forhåbentligt rammer det alle platforme.
Så kan vi alle komme hurtigere ind i GTA Online for blot at forlade det fem minutter senere i ren frustration over alle de snydere, som flyver rundt og søndersmadrer dig med deres angrebshelikoptere.
Forside › Fora › GTA Online implementerer brugeropdagelse
GTA V udkom tilbage i 2013. Kort efter blev GTA Online frigivet til spillet, hvor alle kan gå amok i Los Santos sammen med og mod alle andre. En af de
[Læs hele nyheden her: GTA Online implementerer brugeropdagelse]