Forside Fora Politik/Samfund Elon Musk er et Geni Svar til: Elon Musk er et Geni

knekker
Rusher
  • 992 Indlæg

#19 – Om medarbejderne selv kunne vælge at møde eller ej er ligegyldigt, når Tesla holder fabrikken åben i strid med de restriktioner, som gjaldt i Californien på det tidspunkt. Det er, imo, ligegyldigt om restriktionerne var pga. covid-19, mange bier eller skovbrande – omend jeg fornemmer, at vi ikke deler opfattelse af covid-19.

Nu skal du ikke forsøge at tale udenom, dit argumentation for at se ned på Elon, lå i at han er ligeglad med sine medarbejdere, så lad os holde fast i det argument. Det er bestemt relevant at Elon gav sit mandskab muligheden for at blive hjemme uden at blive fyret, for det viser at han netop har empati for sine medarbejder.
At se ned på Elon alene fordi han ikke er enig med de officielle restriktioner, er heller ikke et argument i sig selv, så længe der er gode og ret fornuftige argumenter hvorfor det burde være okay at holde fabrikken kørerende.
Som jeg sagde tidligere, du kan ikke bare fortælle hele verden at de skal blive hjemme, det ville kollapse vores samfund som ville have endnu værre katestrofa følger. Du bliver nødt til at lade verdenen kører videre og så få isoleret de folk som er udsat. Det er okay at være i stand til at tænke selv, det behøver du ikke se ned på Elon for at være i stand til.

de planer og tegninger, som jeg har læst og set, beskriver det mere som et lukket system, hvor transporten sker med Tesla-biler

Bussen eller transportmidlet som kommer til at drive tunnelerne er Tesla’er, da det var den billigste løsning på længere sigt, da Tesla’s biler allerede indeholder FSD, så tunnelerne vil kunne drives automatisk uden brug af chauffør. Det er et system som Las Vegas counsel har bestemt, fordi det var den billigste løsning (mange gange billigere faktisk) i forhold til de firmer som bød ind på projektet, det er ikke et valg Tesla har besluttet. På samme måde som at købenavns metro også kun består af en bestemt type af tog lavet til at fungere på dette lukket system.