Forside Fora Politik/Samfund Fagforeninger og “tvang” Svar til: Fagforeninger og “tvang”

#4
MiNo
Rusher
  • 700 Indlæg
Offline

Altså, loven er jo ikke til at tage fejl af.

Det er også indlysende, at de gamle fagforeninger er skide ligeglade loven – og fra toppen helt ned til den enkelte arbejdsplads er der mobning og tvang af dem som ikke makker ret.

Så kan man jo være for eller mod loven… Selv var jeg kun et sted i ca 4 måneder hvor det kunne være aktuelt med den slags tvang, men jeg skred af andre årsager inden det blev aktuelt. Ingen spurgt til om jeg var i fagforening, eller hvilken i 30 år.

Når alt så er sagt, og med min begrænsede viden på området, så lyder det “forkert” at nogle kan sælge medlemskab af gule fagforeninger billigt og opnå de fordele som er vundet af de dyre røde fagforeninger. Har var det nok på sin plads, at der gik et gebyr til det forbund som har forhandlingsretten som modsvare den udgift de har til det arbejde. Bare sådan man man betaler for det man får, og ikke nasser. Det er klamt i alle sammenhæng.

Men om der allerede er nogle udligningsordninger m.m. det aner jeg faktisk ikke en fis om.