Forside Fora Politik/Samfund Coronavirustråden version 2 Svar til: Coronavirustråden version 2

#734
mayday-rewire
Rusher
  • 186 Indlæg
Offline

Der hvor kæden hopper af for mig er, at du – på baggrund af noget ekspertgruppen (og andre) beskriver som en _risiko_ – trækker et absolut facit.

Ekspertgruppen skriver at vaccinestrategien giver _risiko_ for øget mutation. Du citerer det selv ord for ord, igen og igen. Du skriver til gengæld (med fed for ekstra drama) “vil bidrage til”.

Som andre er inde på, så har du tilsyneladende fået gravet dig så langt ned i et hul, at du glemmer “jeg tror” og “potentielt”. Det klæder dig virkelig ikke at være så skinger, når de der skulle vide noget om emnet ikke er det i deres udlægning.

Derfor bliver jeg endnu en gang nød til at spørge dig, om du forstår hvad ordet risiko betyder?

Håber du vil svare denne gang

Jeg er begyndt at tvivle på om du egentligt selv forstår hvad ordet risiko betyder?

Det er ret tydeligt at jeg slet ikke ønsker at løbe nogen risiko, det er uanset om sandsynligheden for en bekymrende/mild variant er lille eller stor. Det er fuldstændig irrelevant, så længe risikoen er der. Vi kender ikke resultatet, det er nok for mig.

Og lad mig da endelig citere ekspertgruppen igen:

“Virus vil næppe kunne elimineres og
vil fortsætte med at ændre sig; der vil således sandsynligvis fremadrettet til stadighed opstå nye varianter, jf. boks 1. Hvor hurtigt det vil ske vil afhænge af kvaliteten
af den globale pandemikontrol. Hvor stor en fare disse varianter vil udgøre for
epidemikontrollen i Danmark kan ikke forudsiges, men der er en risiko for, at der
vil udvikles varianter, der bedre kan omgå det vaccineinducerede immunrespons,
og som måske vil have en højere morbiditet og mortalitet end de nuværende.”