Forside Fora Politik/Samfund CoronavirustrÄden version 2 Svar til: CoronavirustrÄden version 2

mayday-rewire
Rusher
  • E-peen: 186

Der hvor kĂŠden hopper af for mig er, at du – pĂ„ baggrund af noget ekspertgruppen (og andre) beskriver som en _risiko_ – trĂŠkker et absolut facit.

Ekspertgruppen skriver at vaccinestrategien giver _risiko_ for þget mutation. Du citerer det selv ord for ord, igen og igen. Du skriver til gengéld (med fed for ekstra drama) “vil bidrage til”.

Som andre er inde pĂ„, sĂ„ har du tilsyneladende fĂ„et gravet dig sĂ„ langt ned i et hul, at du glemmer “jeg tror” og “potentielt”. Det klĂŠder dig virkelig ikke at vĂŠre sĂ„ skinger, nĂ„r de der skulle vide noget om emnet ikke er det i deres udlĂŠgning.

Derfor bliver jeg endnu en gang nÞd til at spÞrge dig, om du forstÄr hvad ordet risiko betyder?

HÄber du vil svare denne gang

Jeg er begyndt at tvivle pÄ om du egentligt selv forstÄr hvad ordet risiko betyder?

Det er ret tydeligt at jeg slet ikke Þnsker at lÞbe nogen risiko, det er uanset om sandsynligheden for en bekymrende/mild variant er lille eller stor. Det er fuldstÊndig irrelevant, sÄ lÊnge risikoen er der. Vi kender ikke resultatet, det er nok for mig.

Og lad mig da endelig citere ekspertgruppen igen:

“Virus vil nĂŠppe kunne elimineres og
vil fortsÊtte med at Êndre sig; der vil sÄledes sandsynligvis fremadrettet til stadighed opstÄ nye varianter, jf. boks 1. Hvor hurtigt det vil ske vil afhÊnge af kvaliteten
af den globale pandemikontrol. Hvor stor en fare disse varianter vil udgĂžre for
epidemikontrollen i Danmark kan ikke forudsiges, men der er en risiko for, at der
vil udvikles varianter, der bedre kan omgÄ det vaccineinducerede immunrespons,
og som mĂ„ske vil have en hĂžjere morbiditet og mortalitet end de nuvĂŠrende.”