Forside Fora Off-topic Forlad den gravide kæreste – eller ej? Svar til: Forlad den gravide kæreste – eller ej?

knekker
Rusher
  • E-peen: 1,073

nej deres barn var ikke planlagt, og han opfordrede hende til en abort.

Jeg er af den holdning af hvis begge forældre ikke er enig om at beholde barnet frem for at få en abort, så er det eneste rigtige at gøre, er at få en abort. For ellers er det barnet som er den der kommer til at lide her, og den fortjener selvfølgelig en opvækst hvor både far og en mor er der og elsker den rigtig meget. Bare se på statestikkerne, største delen af kriminelle mænd kommer fra en dyfunktionel skilmisse familie hvor barnet er vokset op uden en faderrolle.
Så hvis manden har gjort det klart at han ikke vil være far til barnet og at hun skal få en abort, men hun alligevel insistere på at beholde barnet, så frasiger hun sig også retten til at fåvente at han er der, samt børnepenge fra ham.
Men vi kender ikke særlig meget til situationen, så det er jo svært at vide hvem der er det egentlige røvhul her, de lyder begge dog umiddelbart til at være nogle egoister.
Hvis det var mig og min kæreste blev gravid og hun nægtede at få en abort, så ville jeg miste meget respekt for hende, men i sådan et tilfælde, handler det ikke længere om mig og mine følelser, fokus vil være på hvad der er bedst for barnets ve og vel, jeg ville mande mig op og holde frustrationen for mig selv og blive i forholdet i 18 år indtil barnet er vokset nok til at undgå at blive psysisk ustabil fordi jeg forlader hende.