Forside Fora Politik/Samfund Coronavirustråden version 2 Svar til: Coronavirustråden version 2

#450
Cancerman
Head Rusher
#0 Trådstarter
  • 3049 Indlæg
Offline

Problemet med at bruge de 2.5% til at påpege at det er et højt tal, er jo at alle patienter, hvad enten de er kørt galt på motorcykel, har brækket en arm, eller om de er indlagt pga. kræft eller anden sygdom, vil tælle med i statistikken for en Covid-19 indlagt patient, så længe de indlægges indenfor 14 dage efter første positive prøve. Du ved reelt set ikke hvor mange der rent faktisk indlægges pga. komplikationer forårsaget af Covid-19.

Det er jeg sådan set enig i. Det tal er ikke brugbart. Det er kun interessant at vide hvor mange der er indlagt pga C19 komplikationer.

“Dødsfald relateret til covid-19
Defineres som en person, der er død indenfor 30 dage efter påvist covid-19-infektion.
Covid-19 er ikke nødvendigvis den tilgrundliggende årsag til dødsfaldet.”

Det er meget svært at konkretisere det tal. En ældre person på 80 kan snildt kradse af pga. C19 men kunne også sagtens have levet 10 år mere… eller være kradset af af naturlige årsager efter 6 mdr. Det kan man mere eller mindre kun gætte sig frem til eller også skal hvert eneste dødsfald analyseres nøjere inden man tæller dødsfaldet med som C19 relateret. (og det tror jeg ikke der er nogen der gør)

Det samme gør sig gældende for dødsfald efter vaccinen. Der skal hvert enkelt også analyseres for at man kan se om det var vaccinen eller alderdom, underliggende sygdom osv.

Så jeg er sådan set enig med dig i, at nogle af tallene er mudrede – men derfra og så til ikke at tro på at vaccinen virker, der er (for mig i hvert fald) meget langt.