Forside Fora Off-topic Anskaffe kat – tanker, tips og tricks? Svar til: Anskaffe kat – tanker, tips og tricks?

#40
Gumshot
Rusher
  • 97 Indlæg
Offline

Jeg har udendørskat, den er inde når det virkelig er koldt, så står den nemlig ved døren og går ikke væk, det har så været sjældent nok.
Den er desværre god til at bruge haven som toilet, hvor der er jord og ikke græs nok. Så tager den fugle og jo, ødelægger reder i store træer hvor den kommer op, det har jeg så sikret et par gange, så katten ikke kravlede op og fugle fik unger og reddet sæsonen der for dem. Men det er svært at vide om ens kat er din, eller den også bor hos naboer og fodret der, også selvom den er tagget osv.

Fordi den har været flittig og fange mus og redde loft for samme dyr, så har jeg holdt den til. Jeg ville nok helst undvære hvis muligt. jeg var glad for indendørs katte i mange år, nu er det slut og de er alle døde. Jeg har nu hunde og fundet kærlighed i hunden, og de støtter meget bedre op og er selvfølgelig en bedre ven, end mine kælekatte var i mange år.

Katte i byområder, er oftest i fare for andre husejere, da de ikke må rende rundt på andres grund og de kan indleveres som udekatte også selvom nabo kender ejer, som altså ikke styrer sin kat. Så man skal ud på landet hvis man vil have dem som nyttedyr, ellers er det inde katte man søger og så er det også en anden type kat man passer på, og de får bure udendørs og går i snor hvis de lærer det.

Med 30år+ katte erfaring og ejerskab, skiftede det, og jeg er glad for valget af hund nu.

Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42