Forside Fora Off-topic Anskaffe kat – tanker, tips og tricks? Svar til: Anskaffe kat – tanker, tips og tricks?

#20
Djernis
Rusher
  • 71 Indlæg
Offline

#17 Jep har selv oplevet klager fra naboer der var trætte af at katten/kattene sked i deres bed eller sandkasser hvorefter vi holdt kattene inde indtil de blev aflivet af pga. alderdom eller sygdom, hvorfor jeg netop skrev det ind som en ulempe også

Og efter vi er flyttet har jeg også hørt en del brokke sig over fritgående katte, vi har dog ikke kat længere selv, men der er rigtig mange der er trætte af at katte løber rundt i deres haver og jagter fugle/skider hvor de vil. HVilket også er grunden til at skulle vi have kat igen så ville det blive en indekat med voliere.
Vi fik vores Maine Coon fra en avler der havde en god stor voliere med lidt træer og beplanting sat på siden af huset og så en kattelem i et vindue så kattene kunne gå derud, det fungerede ganske fint for hende.

Grunden til man som katte ejer (efter min mening) ikke hører så megen brok er at det kan være svært at finde ud af hvor katten hører til hvis bare man bor på vejen ved siden af, og fanger man katten og den ikke er aggressiv og man kan håndtere den så er det jo kun på et internat/dyrlæge man kan finde ejeren. Og bliver den først indleveret der så får du et opkald plus en evt. opkrævning for “pasning” hvilket sagtens kan gå hen og være en 500,- hvis ikke det dobbelte.

Der var også en gang hvor det var helt normalt at hunde løb frit inde i byen, det ser man jo heller ikke mere medmindre det er en gårdhund, men det er en svær kultur at ændre på det med at katte løber frit, specielt når man kan få en killing smidt i nakken så snart den lokale bonde har fået killinger fordi de ikke fik steriliseret katten. Tror vi gav 8.000,- for vores Maine Coon, men han rendte frit alligevel fordi “det var jo sådan det var” selvom han jo var et kæledyr på lige fod med vores hunde.

Og som de andre siger så er en helbredsforsikring på katten (eller hudnen for den sags skyld) godt givet ud, den vi har på hunden har tjent sig selv hjem

  • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Djernis.