Forside › Fora › Off-topic › Anskaffe kat – tanker, tips og tricks? › Svar til: Anskaffe kat – tanker, tips og tricks?
- E-peen: 71
#17 Jep har selv oplevet klager fra naboer der var trĂŠtte af at katten/kattene sked i deres bed eller sandkasser hvorefter vi holdt kattene inde indtil de blev aflivet af pga. alderdom eller sygdom, hvorfor jeg netop skrev det ind som en ulempe ogsĂ„ đ
Og efter vi er flyttet har jeg ogsÄ hÞrt en del brokke sig over fritgÄende katte, vi har dog ikke kat lÊngere selv, men der er rigtig mange der er trÊtte af at katte lÞber rundt i deres haver og jagter fugle/skider hvor de vil. HVilket ogsÄ er grunden til at skulle vi have kat igen sÄ ville det blive en indekat med voliere.
Vi fik vores Maine Coon fra en avler der havde en god stor voliere med lidt trÊer og beplanting sat pÄ siden af huset og sÄ en kattelem i et vindue sÄ kattene kunne gÄ derud, det fungerede ganske fint for hende.
Grunden til man som katte ejer (efter min mening) ikke hĂžrer sĂ„ megen brok er at det kan vĂŠre svĂŠrt at finde ud af hvor katten hĂžrer til hvis bare man bor pĂ„ vejen ved siden af, og fanger man katten og den ikke er aggressiv og man kan hĂ„ndtere den sĂ„ er det jo kun pĂ„ et internat/dyrlĂŠge man kan finde ejeren. Og bliver den fĂžrst indleveret der sĂ„ fĂ„r du et opkald plus en evt. opkrĂŠvning for “pasning” hvilket sagtens kan gĂ„ hen og vĂŠre en 500,- hvis ikke det dobbelte.
Der var ogsĂ„ en gang hvor det var helt normalt at hunde lĂžb frit inde i byen, det ser man jo heller ikke mere medmindre det er en gĂ„rdhund, men det er en svĂŠr kultur at ĂŠndre pĂ„ det med at katte lĂžber frit, specielt nĂ„r man kan fĂ„ en killing smidt i nakken sĂ„ snart den lokale bonde har fĂ„et killinger fordi de ikke fik steriliseret katten. Tror vi gav 8.000,- for vores Maine Coon, men han rendte frit alligevel fordi “det var jo sĂ„dan det var” selvom han jo var et kĂŠledyr pĂ„ lige fod med vores hunde.
Og som de andre siger sÄ er en helbredsforsikring pÄ katten (eller hudnen for den sags skyld) godt givet ud, den vi har pÄ hunden har tjent sig selv hjem
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 11 mÄneder siden af Djernis.