Forside Fora Off-topic Hus eller lejlighed – hvad er dine erfaringer? Svar til: Hus eller lejlighed – hvad er dine erfaringer?

-SANTA-Julemanden
Rusher
  • 22 Indlæg

Hej Jeppe

Det er spændende 🙂. Min kæreste og jeg flyttede i hus tilbage i 2014 og valgte at bygge nyt hus i 2018.

Det har vi været rigtig glade for, og det er bygget i vedligeholdelses-fri/-lette materialer så der er sådan set kun haven som ekstra arbejde ifht. lejligheden. Derudover er det er nybyggerkvarter som på godt og ondt…. Det er en homogen gruppe mennesker med børn i ca. samme alder. Det betyder (på vores vej, at least) man kommer hinanden ved og ungerne løber til og fra hinanden. Vi har med andre ord aldrig haft så meget med naboer at gøre end vi har nu efter vi er kommet i hus.

… Det kommer selvfølgelig an på hvor I vil bo og om der er nogle byggegrunde til rådighed for “menneskepenge”…. Ellers risikerer man jo at købe hus i et dødt sølvbryllupskvarter som jeg læser I også er bekymret for. Vi kom i hus, inkl. grund og have for 4.5mio (215 M2)…. men jeg ved også godt priserne er anderledes i Aalborg SV ifht. Roskilde.
Jeg har en kammerat som har købt hus (og nu totalrenoverer) i Vor Frue lige udenfor Roskilde. Det var ikke så forfærdeligt dyrt, men mit indtryk er at der ikke sker alverdens i Vor Frue og folk holder sig rimeligt for sig selv.

…. Det blev vidst til nogle række løse tanker uden megen svar 🙂.

Summa summarum er nok: Undersøg området – se aktivitet f.eks. på Facebook for at se hvor sociale folk er i de kandidat-områder I kigger på: Men vær ikke så bange for at kaste jer ud i det. Økonomisk er det heller ikke dumt at smide pengene i mursten (uanset og det er en ejerlejlighed eller hus).

• Dette svar blev ændret 3 år, 8 måneder siden af -SANTA-Julemanden.