Forside › Fora › Nyheder › Metro Exodus PC Enhanced Edition › Svar til: Metro Exodus PC Enhanced Edition
- 579 Indlæg
#21, Jeg er heller ikke umiddelbart blæst bagover, men det er måske også lidt sådan det bør være. Når jeg kigger sammenligninger, så ser RTX klart bedre ud hvad angår ambient occlusion, lyssmitning og skygger generelt. Men det er jo sådan det burde se ud, så det er mere en underbevidst ting. Ting ser bare mere rigtige og groundede ud.
Men det er selvfølgelig fordi rasterization metoderne over de seneste år er blevet så gode, at de langt henad vejen leverer noget der ser ganske hæderligt ud.
Men det er også at simplificere fordelene. Det er jo en kæmpe fordel i sig selv, at udviklerne ikke længere skal bruge hele dage på at fake lyssætte en scene. Med raytracing virker det bare!
Så, selvom jeg ikke er blæst bagover, så foretrækker jeg raytracing versionen. Den ser bedre ud, selvom det ikke springer i øjnene som 100 gange bedre. Jeg ville dog foretrække at de generelt skruer lidt ned for lyset. Som du nævner, så forsvinder der noget kontrast. Jeg må lige have undersøgt om jeg selv kan ændre det inde i spillet, det har jeg ikke undersøgt.