- Dette emne har 34 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 4 måneder siden af Kenkari.
-
Oprettet afEmne
-
30/06/2024 kl. 20:25 #0KenkariModeratorOffline
Der var start i går, men allerede lørdag gik det opad, og er du sunshine der skete ting.
Nå, men i dag søndag, var der også en god afslutning, og Podagar skulle lige flekse sig, men Vingegaard sad bare med og førte endda en gang i mellem. Det var sjovt at se.
I morgen, Mandag, er det så sprinternes tur. Der er fladt og der er lagt op til en god sprint.
Jeg tror på enten Mads Pedersen eller Dylan Groeneweegen (staveplade)
Det bliver en god juli 🙂
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
02/07/2024 kl. 18:35 #1KenkariModerator#0 Trådstarter
- 3225 Indlæg
OfflineNå. Tirsdag og Vingegaard blev sat. Han virker ikke helt i form, men det var det samme sidste år. I starten var han ikke så god, men blev bedre som løbet kom i gang. Vi har enkelt start på fredag, den bliver spændende nu hvor den ligger så tidligt.
Vi har en flad sprinter etape i morgen, så mon ikke Mads kommer på banen igen. Odds for i morgen er ikke frigivet endnu, men jeg tror Filipsen har fart i cyklen i morgen, og så må vi se om Mads og hans hold har rettet lidt til.
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
02/07/2024 kl. 22:39 #2FunteXRusher- 276 Indlæg
OfflineKære gud, masser af sne i frankrig imorgen . . . 😀
05/07/2024 kl. 20:03 #3KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineVingegaard var desværre ikke stærk nok i dag til at holde Pogacar bag sig, og tabte yderligere 25 sekunder. Hvis Jonas skal vinde i år, så skal han snart finde noget fart og ballade et sted.
Samtidig er jeg, hans hold ser ikke så skarpt ud som sidste år, hvorimod UAE ser uhyggelige ud. Ayuso bliver kæmpe stor, hvis han kommer over og bliver kaptajn et sted.
Nå. I morgen, lørdag, Den er bakket og der er mange små op og ned, ikke lange. Det er perfekt for Mads. Så !!! Go Mads!!
05/07/2024 kl. 22:04 #4RetardedWookieRusher- 220 Indlæg
OfflineTror ikke på en Jonas-sejr i år, men han har på ingen måder skuffet alt taget i betragtning.
06/07/2024 kl. 12:39 #5KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
Offline#4: Jeg synes heller ikke han har skuffet, når man tænker på hans styrt for et par måneder siden. Han må have meget ondt alle mulige sjove steder efter sådan en dag, og jeg kan slet ikke tænke på hvad der sker, når vi rammer bjerge på bjerge.
Jeg ville dog gerne se noget aggressivitet fra hans side. ET prøve angreb på Pogacar, bare for at se om han kan.
06/07/2024 kl. 12:56 #6RabidSquirrelXRusher- 751 Indlæg
OfflineOg mads P er ude så one less fra dk.. var Jonas hold ikke også svækket i år i for hold til UAE?
- Dette svar blev ændret 4 måneder, 2 uger siden af RabidSquirrelX.
06/07/2024 kl. 13:25 #7KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineOg mads P er ude så one less fra dk.. var Jonas hold ikke også svækket i år i for hold til UAE?
- Dette svar blev ændret 4 måneder, 2 uger siden af RabidSquirrelX.
Jow. Hans vigtigeste mand, som vandt Vuelta’en sidste år, Sepp Kuss, er ude med en skade. Og resten har ikke vist noget spændende. Det bliver Jorgenson, Benoot, Keldermann og Laporte der skal slås mod hele UAE
07/07/2024 kl. 10:32 #8KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineNå, så bliver det spændende. Tour’en har rystet posen.
28 km mener jeg det var, i dag, er på grus. Noget Damerne prøvede sidste år, med punkteringer til højre og venstre. Skal der angribes? Skal der forsvares? Det bliver spændende.
Odds går på at det bliver endnu en sprinteretape, da den flader ud ved 153 km og skulle være flad resten af vejen.
Og så mangler vi bare lidt sidevind, så går det da helt galt 😀
07/07/2024 kl. 18:06 #9KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineFUCK en vild etape. Der var ryttere og udbrud her, der og alle vegne. Pogacar forsøgte flere gange at smide Vingegaard, men han holdt ved og de kom ind sammen.
Jasper Stuyven holdt næsten til mål, men blev hentet kort før mål og endnu en franskmand i Turgis vandt en etape i årets tour de france.
Der er hviledag i morgen, og så går det løs tirsdag med endnu en sprinteretape.
08/07/2024 kl. 08:23 #10hqxRusher- 402 Indlæg
OfflineFUCK en vild etape. Der var ryttere og udbrud her, der og alle vegne. Pogacar forsøgte flere gange at smide Vingegaard, men han holdt ved og de kom ind sammen.
Jasper Stuyven holdt næsten til mål, men blev hentet kort før mål og endnu en franskmand i Turgis vandt en etape i årets tour de france.
Der er hviledag i morgen, og så går det løs tirsdag med endnu en sprinteretape.
Vild etape ja – men ved ikke om jeg er fan af random faktorer som styrt og punkteringer bliver sat endnu mere i højssædet end på “normale” etaper.
08/07/2024 kl. 21:13 #11KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineVild etape ja – men ved ikke om jeg er fan af random faktorer som styrt og punkteringer bliver sat endnu mere i højssædet end på “normale” etaper.
De skal jo forsøge noget nyt en gang i mellem, og for et par år siden var det paveer eller hvordan du nu vil stave til det. I år var det grus. Så må vi se hvad de finder på i år. Jeg kan huske et år fra i Giro’en, hvor de havde fundet en så stejl stigning, at bilerne måtte køre udenom, og kun motorcykler kunne følge med. Den var vild.
Nå, moving on.
Vi har en flad flad etape i morgen, og med mindre vinden spiller ind, skriger det på en sprinter etape. Cavendish igen? Lad os se hvad der sker.
10/07/2024 kl. 20:57 #12KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineTour de fucking France
Der var edder manme gang i den i dag. Og det hele endte med at Jonas Vingegaard vandt sin fjerde etape i Tour de France. Tillykke med det da. Lad os håbe på mange flere.
I morgen er der transport etape. Der er lidt bakker i starten, men det hele ender sandsynligvis med en massespurt. Jasper Phillipsen er kæmpe favorit med Dylan Groenewegen lige efter, men jeg tænker, hvis de kommer samlet til mål, så er der frit slag.
Lad os se hvad der sker i morgen
12/07/2024 kl. 12:14 #13hqxRusher- 402 Indlæg
OfflineSå udgik Roglic.
Er det bare mig eller har der været vildt mange styrt – også slemme styrt?
Kunne det være at de skulle overveje sådan nogle faldveste eller lign for at undgå de værste skader.
Kan da se at man kan få nogle ret gode ting til motorcykler.12/07/2024 kl. 13:00 #14KamalaRusher- 69 Indlæg
OfflineFaldveste?? Så du mener rytterne skal iklædes flere genstande?? Det kommer aldrig til at ske.
Jeg tror ik der er færre eller flere styrt end normalt.
Men et styrt som det igår, er 100% arrangørens skyld. Det skal gå galt, når de sløser sådan.
Det kunne i al fald sagtens have været undgået og det Vingegaard og andre var ude for i Baskerlandet, kunne også sagtens have været minimeret, hvis der var sat nogle big baller op osv.
12/07/2024 kl. 13:07 #15hqxRusher- 402 Indlæg
OfflineFaldveste?? Så du mener rytterne skal iklædes flere genstande?? Det kommer aldrig til at ske.
Jeg tror ik der er færre eller flere styrt end normalt.
Men et styrt som det igår, er 100% arrangørens skyld. Det skal gå galt, når de sløser sådan.
Det kunne i al fald sagtens have været undgået og det Vingegaard og andre var ude for i Baskerlandet, kunne også sagtens have været minimeret, hvis der var sat nogle big baller op osv.
Hvis man gør det obligatorisk er det jo samme vilkår for alle. Der var jo også voldsomme protester da cykelhjelme blev indført.
12/07/2024 kl. 13:27 #16KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineEr det bare mig eller har der været vildt mange styrt – også slemme styrt?
Det er faktisk ikke slemmere end “normalt”. Vi ser bare mere af de forskellige etaper end vi plejer, fordi de sender fra start, og der er kameraer fucking alle vegne.
Kunne det være at de skulle overveje sådan nogle faldveste
Som Kamala er inde på. Det tror jeg vil hæmme dem rigtig meget, især når det er varmt, eller når de skal køre op og ned af bjerge. Der gælder det om mobilitet.
Hvis man gør det obligatorisk er det jo samme vilkår for alle. Der var jo også voldsomme protester da cykelhjelme blev indført.
Jeg tror måske mere på at man skal lære dem at klikke ud tidligere, og lære at falde korrekt. Men, mange ting kan du ikke forberede dig på. At en eller anden hat foran dig vælter, og du er næste, så går det galt, lige meget hvad du gør.
12/07/2024 kl. 14:05 #17KamalaRusher- 69 Indlæg
OfflineJeg tror om nogen der er gode til at falde korrekt, så er det altså cykelryttere.
Det ligger som eksempel 200% på ryggraden af dem, at vælter man, så tager man aldrig fra med hånden. For gør man det så brækker håndleddet med stor sandsynlighed, så er det langt bedre at ryge ned på skulderen, javist så ryger kravebenet, men det er langt bedre fremfor håndleddet.
12/07/2024 kl. 14:42 #18KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
Offline#17: COMBAT ROLL!!!
13/07/2024 kl. 10:36 #19KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineNå. Lørdag d. 13. Juli. 14. Etape. SÅ er der mother fucking bjerge.
Vi starter i dag med brage lige ind i Col de Tourmalet som det første vilde bjerg, og så kommer de ellers slag i slag. Det slutter opad i dag, og det kan godt tænkes Vingegaard og Pogacar ender med at skulle spurte om det igen. Det ville hvertfald være fedt.
Jeg glæder mig hvertfald. Det er nu Touren for alvor begynder, selvom vi snart er færdige med uge 2
13/07/2024 kl. 12:26 #20KamalaRusher- 69 Indlæg
OfflineKæft det bliver godt. Konen bager brownies, der er cola på køl og jeg har sat et virtuelt DND skilt op i stuen.
13/07/2024 kl. 12:58 #21BirdmRusher- 163 Indlæg
OfflineSer godt nok vild ud den profil på dagens etape https://sport.tv2.dk/cykling/2023-10-26-tour-de-france-2024-14-etape
Skulle ramme bunden af Tourmalet ca. 14:50
13/07/2024 kl. 14:41 #22KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineSer godt nok vild ud den profil på dagens etape https://sport.tv2.dk/cykling/2023-10-26-tour-de-france-2024-14-etape
Skulle ramme bunden af Tourmalet ca. 14:50
Der er sprint lige om lidt, og SÅ går det opad
13/07/2024 kl. 16:01 #23BirdmRusher- 163 Indlæg
OfflineEr jeg i øvrigt den eneste der hader de nedkørsler, det går jo typisk bare heelt galt hvis nogen styrter
13/07/2024 kl. 17:37 #24BirdmRusher- 163 Indlæg
OfflineCool etape, Pogacar er bare sej gul trøje at se på, aggressiv selvom han har førertrøjen
Hvis man i forhold til Pogacar husker hvordan Indurain vandt 5 TDF, var det med hyper defensiv kørsel, der altid sad på hjul af andre, og så være en af de bedste på enkelt-starter
13/07/2024 kl. 17:43 #25KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineEr jeg i øvrigt den eneste der hader de nedkørsler, det går jo typisk bare heelt galt hvis nogen styrter
De skal jo ned på en eller anden måde
13/07/2024 kl. 18:35 #26KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineHvis man i forhold til Pogacar husker hvordan Indurain vandt 5 TDF, var det med hyper defensiv kørsel, der altid sad på hjul af andre, og så være en af de bedste på enkelt-starter
Han var afskyelig på de der forbandede enkeltstarter, og så havde han et hold, der kunne lukke huller på bjerge, og så kørte han den sidste kilometer selv.
Skal man sammenligne Pogacar med nogle, så ville jeg sammenligne ham med Armstrong, som desværre viste sig at snyde. Men, han var aggressiv.
Jeg glæder mig bare til i morgen.
13/07/2024 kl. 20:42 #27RetardedWookieRusher- 220 Indlæg
OfflinePogacar er bare en fantastisk cykelrytter. Havde jeg ikke været dansker, ville jeg heppe på ham.
Håber stadig på Jonas, men det begynder at se svært ud.
14/07/2024 kl. 09:26 #28KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineSå er der kraft edme dømt kongeetape.
Med hele fem kategoriserede stigninger, og en lille sniger, går det fandme op lige fra start, til de slutter.
Der er folk der skal angribe, Jonas, og der er folk der skal slås med den der forbandede tidsgrænse.
Det hele starter kl 11:55 og jeg skal helt klart være med fra starten. Det bliver en vild dag. Man skal jo næsten have fire skærme, for der er også finale i Wimbledon og fodbold i aften.
God vind derude. Lad os se om Jonas kan gøre noget spændende i dag, eller om han spiller den defensivt. Jeg tror denne her dag bliver afgørende.
15/07/2024 kl. 16:30 #29KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineNå.
Mandag har været en hviledag for vores venner på cyklerne. Der er ikke sluppet særligt mange spændende nyheder ud, så vi fokuserer på i morgen.
Det bliver et sprinteropgør igen i morgen tirsdag, inden vi snart begiver os op i Alperne fra på onsdag. Det er vel næsten sidste gang for sprinterne i morgen, så mon ikke det bliver til en vild en
17/07/2024 kl. 20:06 #30KenkariModerator#0 Trådstarter- 3225 Indlæg
OfflineDet Blå Overskæg var på togt i dag og endte på en flot 7. plads på etapen. Der var fandme gas i de bornholmske ben, godt at se. Men, en længe ventet sejr til Carapaz var også velfortjent.
Nå, i morgen, Torsdag. Det kommer til at gå op og ned hele dagen. Ikke nødvendigvis nogle voldsomme stighninger, men nok til at sprinterne bliver sat igen. Jeg kan godt se et udbrud igen få en 6-7 minutter, og så skal slås om det til sidst. Vi har ikke så mange danskere tilbage, så hvis der skal være en dansk etapesejr mere i år, så skal Fuglsang næsten i gang, og komme med i et udbrud.
Oddssætterne har faktisk Cort til et udbrud igen i morgen, så det bliver da spændende om han stadig er frisk.
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...