- Dette emne har 34 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 9 mÄneder siden af Kenkari.
-
Oprettet afEmne
-
30/06/2024 kl. 20:25 #0
Kenkari
Moderator- E-peen: 3,561
Der var start i gÄr, men allerede lÞrdag gik det opad, og er du sunshine der skete ting.
NÄ, men i dag sÞndag, var der ogsÄ en god afslutning, og Podagar skulle lige flekse sig, men Vingegaard sad bare med og fÞrte endda en gang i mellem. Det var sjovt at se.
I morgen, Mandag, er det sÄ sprinternes tur. Der er fladt og der er lagt op til en god sprint.
Jeg tror pÄ enten Mads Pedersen eller Dylan Groeneweegen (staveplade)
Det bliver en god juli đ
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
02/07/2024 kl. 18:35 #1
Kenkari
Moderator#0 TrÄdstarter- E-peen: 3,561
NÄ. Tirsdag og Vingegaard blev sat. Han virker ikke helt i form, men det var det samme sidste Är. I starten var han ikke sÄ god, men blev bedre som lÞbet kom i gang. Vi har enkelt start pÄ fredag, den bliver spÊndende nu hvor den ligger sÄ tidligt.
Vi har en flad sprinter etape i morgen, sÄ mon ikke Mads kommer pÄ banen igen. Odds for i morgen er ikke frigivet endnu, men jeg tror Filipsen har fart i cyklen i morgen, og sÄ mÄ vi se om Mads og hans hold har rettet lidt til.
02/07/2024 kl. 22:39 #2FunteX
Rusher- E-peen: 288
KĂŠre gud, masser af sne i frankrig imorgen . . . đ
05/07/2024 kl. 20:03 #3Kenkari
Vingegaard var desvÊrre ikke stÊrk nok i dag til at holde Pogacar bag sig, og tabte yderligere 25 sekunder. Hvis Jonas skal vinde i Är, sÄ skal han snart finde noget fart og ballade et sted.
Samtidig er jeg, hans hold ser ikke sÄ skarpt ud som sidste Är, hvorimod UAE ser uhyggelige ud. Ayuso bliver kÊmpe stor, hvis han kommer over og bliver kaptajn et sted.
NÄ. I morgen, lÞrdag, Den er bakket og der er mange smÄ op og ned, ikke lange. Det er perfekt for Mads. SÄ !!! Go Mads!!
05/07/2024 kl. 22:04 #4RetardedWookie
Rusher- E-peen: 245
Tror ikke pÄ en Jonas-sejr i Är, men han har pÄ ingen mÄder skuffet alt taget i betragtning.
06/07/2024 kl. 12:39 #5Kenkari
#4: Jeg synes heller ikke han har skuffet, nÄr man tÊnker pÄ hans styrt for et par mÄneder siden. Han mÄ have meget ondt alle mulige sjove steder efter sÄdan en dag, og jeg kan slet ikke tÊnke pÄ hvad der sker, nÄr vi rammer bjerge pÄ bjerge.
Jeg ville dog gerne se noget aggressivitet fra hans side. ET prÞve angreb pÄ Pogacar, bare for at se om han kan.
06/07/2024 kl. 12:56 #6RabidSquirrelX
Rusher- E-peen: 914
Og mads P er ude sÄ one less fra dk.. var Jonas hold ikke ogsÄ svÊkket i Är i for hold til UAE?
- Dette svar blev Êndret 9 mÄneder, 1 uge siden af RabidSquirrelX.
06/07/2024 kl. 13:25 #7Kenkari
Og mads P er ude sÄ one less fra dk.. var Jonas hold ikke ogsÄ svÊkket i Är i for hold til UAE?
- Dette svar blev Êndret 9 mÄneder, 1 uge siden af RabidSquirrelX.
Jow. Hans vigtigeste mand, som vandt Vuelta’en sidste Ă„r, Sepp Kuss, er ude med en skade. Og resten har ikke vist noget spĂŠndende. Det bliver Jorgenson, Benoot, Keldermann og Laporte der skal slĂ„s mod hele UAE
07/07/2024 kl. 10:32 #8Kenkari
NĂ„, sĂ„ bliver det spĂŠndende. Tour’en har rystet posen.
28 km mener jeg det var, i dag, er pÄ grus. Noget Damerne prÞvede sidste Är, med punkteringer til hÞjre og venstre. Skal der angribes? Skal der forsvares? Det bliver spÊndende.
Odds gÄr pÄ at det bliver endnu en sprinteretape, da den flader ud ved 153 km og skulle vÊre flad resten af vejen.
Og sĂ„ mangler vi bare lidt sidevind, sĂ„ gĂ„r det da helt galt đ
07/07/2024 kl. 18:06 #9Kenkari
FUCK en vild etape. Der var ryttere og udbrud her, der og alle vegne. Pogacar forsĂžgte flere gange at smide Vingegaard, men han holdt ved og de kom ind sammen.
Jasper Stuyven holdt nÊsten til mÄl, men blev hentet kort fÞr mÄl og endnu en franskmand i Turgis vandt en etape i Ärets tour de france.
Der er hviledag i morgen, og sÄ gÄr det lÞs tirsdag med endnu en sprinteretape.
08/07/2024 kl. 08:23 #10hqx
Rusher- E-peen: 438
FUCK en vild etape. Der var ryttere og udbrud her, der og alle vegne. Pogacar forsĂžgte flere gange at smide Vingegaard, men han holdt ved og de kom ind sammen.
Jasper Stuyven holdt nÊsten til mÄl, men blev hentet kort fÞr mÄl og endnu en franskmand i Turgis vandt en etape i Ärets tour de france.
Der er hviledag i morgen, og sÄ gÄr det lÞs tirsdag med endnu en sprinteretape.
Vild etape ja – men ved ikke om jeg er fan af random faktorer som styrt og punkteringer bliver sat endnu mere i hĂžjssĂŠdet end pĂ„ “normale” etaper.
08/07/2024 kl. 21:13 #11Kenkari
Vild etape ja â men ved ikke om jeg er fan af random faktorer som styrt og punkteringer bliver sat endnu mere i hĂžjssĂŠdet end pĂ„ ânormaleâ etaper.
De skal jo forsĂžge noget nyt en gang i mellem, og for et par Ă„r siden var det paveer eller hvordan du nu vil stave til det. I Ă„r var det grus. SĂ„ mĂ„ vi se hvad de finder pĂ„ i Ă„r. Jeg kan huske et Ă„r fra i Giro’en, hvor de havde fundet en sĂ„ stejl stigning, at bilerne mĂ„tte kĂžre udenom, og kun motorcykler kunne fĂžlge med. Den var vild.
NĂ„, moving on.
Vi har en flad flad etape i morgen, og med mindre vinden spiller ind, skriger det pÄ en sprinter etape. Cavendish igen? Lad os se hvad der sker.
10/07/2024 kl. 20:57 #12Kenkari
Tour de fucking France
Der var edder manme gang i den i dag. Og det hele endte med at Jonas Vingegaard vandt sin fjerde etape i Tour de France. Tillykke med det da. Lad os hÄbe pÄ mange flere.
I morgen er der transport etape. Der er lidt bakker i starten, men det hele ender sandsynligvis med en massespurt. Jasper Phillipsen er kÊmpe favorit med Dylan Groenewegen lige efter, men jeg tÊnker, hvis de kommer samlet til mÄl, sÄ er der frit slag.
Lad os se hvad der sker i morgen
12/07/2024 kl. 12:14 #13hqx
SĂ„ udgik Roglic.
Er det bare mig eller har der vĂŠret vildt mange styrt – ogsĂ„ slemme styrt?
Kunne det vÊre at de skulle overveje sÄdan nogle faldveste eller lign for at undgÄ de vÊrste skader.
Kan da se at man kan fÄ nogle ret gode ting til motorcykler.12/07/2024 kl. 13:00 #14Kamala
Rusher- E-peen: 77
Faldveste?? SĂ„ du mener rytterne skal iklĂŠdes flere genstande?? Det kommer aldrig til at ske.
Jeg tror ik der er fĂŠrre eller flere styrt end normalt.
Men et styrt som det igÄr, er 100% arrangÞrens skyld. Det skal gÄ galt, nÄr de slÞser sÄdan.
Det kunne i al fald sagtens have vÊret undgÄet og det Vingegaard og andre var ude for i Baskerlandet, kunne ogsÄ sagtens have vÊret minimeret, hvis der var sat nogle big baller op osv.
12/07/2024 kl. 13:07 #15hqx
Faldveste?? SĂ„ du mener rytterne skal iklĂŠdes flere genstande?? Det kommer aldrig til at ske.
Jeg tror ik der er fĂŠrre eller flere styrt end normalt.
Men et styrt som det igÄr, er 100% arrangÞrens skyld. Det skal gÄ galt, nÄr de slÞser sÄdan.
Det kunne i al fald sagtens have vÊret undgÄet og det Vingegaard og andre var ude for i Baskerlandet, kunne ogsÄ sagtens have vÊret minimeret, hvis der var sat nogle big baller op osv.
Hvis man gÞr det obligatorisk er det jo samme vilkÄr for alle. Der var jo ogsÄ voldsomme protester da cykelhjelme blev indfÞrt.
12/07/2024 kl. 13:27 #16Kenkari
Er det bare mig eller har der vĂŠret vildt mange styrt â ogsĂ„ slemme styrt?
Det er faktisk ikke slemmere end “normalt”. Vi ser bare mere af de forskellige etaper end vi plejer, fordi de sender fra start, og der er kameraer fucking alle vegne.
Kunne det vÊre at de skulle overveje sÄdan nogle faldveste
Som Kamala er inde pÄ. Det tror jeg vil hÊmme dem rigtig meget, isÊr nÄr det er varmt, eller nÄr de skal kÞre op og ned af bjerge. Der gÊlder det om mobilitet.
Hvis man gÞr det obligatorisk er det jo samme vilkÄr for alle. Der var jo ogsÄ voldsomme protester da cykelhjelme blev indfÞrt.
Jeg tror mÄske mere pÄ at man skal lÊre dem at klikke ud tidligere, og lÊre at falde korrekt. Men, mange ting kan du ikke forberede dig pÄ. At en eller anden hat foran dig vÊlter, og du er nÊste, sÄ gÄr det galt, lige meget hvad du gÞr.
12/07/2024 kl. 14:05 #17Kamala
Jeg tror om nogen der er gode til at falde korrekt, sÄ er det altsÄ cykelryttere.
Det ligger som eksempel 200% pÄ ryggraden af dem, at vÊlter man, sÄ tager man aldrig fra med hÄnden. For gÞr man det sÄ brÊkker hÄndleddet med stor sandsynlighed, sÄ er det langt bedre at ryge ned pÄ skulderen, javist sÄ ryger kravebenet, men det er langt bedre fremfor hÄndleddet.
12/07/2024 kl. 14:42 #18Kenkari
#17: COMBAT ROLL!!!
13/07/2024 kl. 10:36 #19Kenkari
NĂ„. LĂžrdag d. 13. Juli. 14. Etape. SĂ er der mother fucking bjerge.
Vi starter i dag med brage lige ind i Col de Tourmalet som det fÞrste vilde bjerg, og sÄ kommer de ellers slag i slag. Det slutter opad i dag, og det kan godt tÊnkes Vingegaard og Pogacar ender med at skulle spurte om det igen. Det ville hvertfald vÊre fedt.
Jeg glĂŠder mig hvertfald. Det er nu Touren for alvor begynder, selvom vi snart er fĂŠrdige med uge 2
13/07/2024 kl. 12:26 #20Kamala
KÊft det bliver godt. Konen bager brownies, der er cola pÄ kÞl og jeg har sat et virtuelt DND skilt op i stuen.
13/07/2024 kl. 12:58 #21Birdm
Rusher- E-peen: 176
Ser godt nok vild ud den profil pÄ dagens etape https://sport.tv2.dk/cykling/2023-10-26-tour-de-france-2024-14-etape
Skulle ramme bunden af Tourmalet ca. 14:50
13/07/2024 kl. 14:41 #22Kenkari
Ser godt nok vild ud den profil pÄ dagens etape https://sport.tv2.dk/cykling/2023-10-26-tour-de-france-2024-14-etape
Skulle ramme bunden af Tourmalet ca. 14:50
Der er sprint lige om lidt, og Sà gÄr det opad
13/07/2024 kl. 16:01 #23Birdm
Er jeg i Þvrigt den eneste der hader de nedkÞrsler, det gÄr jo typisk bare heelt galt hvis nogen styrter
13/07/2024 kl. 17:37 #24Birdm
Cool etape, Pogacar er bare sej gul trÞje at se pÄ, aggressiv selvom han har fÞrertrÞjen
Hvis man i forhold til Pogacar husker hvordan Indurain vandt 5 TDF, var det med hyper defensiv kÞrsel, der altid sad pÄ hjul af andre, og sÄ vÊre en af de bedste pÄ enkelt-starter
13/07/2024 kl. 17:43 #25Kenkari
Er jeg i Þvrigt den eneste der hader de nedkÞrsler, det gÄr jo typisk bare heelt galt hvis nogen styrter
De skal jo ned pÄ en eller anden mÄde
13/07/2024 kl. 18:35 #26Kenkari
Hvis man i forhold til Pogacar husker hvordan Indurain vandt 5 TDF, var det med hyper defensiv kÞrsel, der altid sad pÄ hjul af andre, og sÄ vÊre en af de bedste pÄ enkelt-starter
Han var afskyelig pÄ de der forbandede enkeltstarter, og sÄ havde han et hold, der kunne lukke huller pÄ bjerge, og sÄ kÞrte han den sidste kilometer selv.
Skal man sammenligne Pogacar med nogle, sÄ ville jeg sammenligne ham med Armstrong, som desvÊrre viste sig at snyde. Men, han var aggressiv.
Jeg glĂŠder mig bare til i morgen.
13/07/2024 kl. 20:42 #27RetardedWookie
Rusher- E-peen: 245
Pogacar er bare en fantastisk cykelrytter. Havde jeg ikke vÊret dansker, ville jeg heppe pÄ ham.
HÄber stadig pÄ Jonas, men det begynder at se svÊrt ud.
14/07/2024 kl. 09:26 #28Kenkari
SĂ„ er der kraft edme dĂžmt kongeetape.
Med hele fem kategoriserede stigninger, og en lille sniger, gÄr det fandme op lige fra start, til de slutter.
Der er folk der skal angribe, Jonas, og der er folk der skal slÄs med den der forbandede tidsgrÊnse.
Det hele starter kl 11:55 og jeg skal helt klart vÊre med fra starten. Det bliver en vild dag. Man skal jo nÊsten have fire skÊrme, for der er ogsÄ finale i Wimbledon og fodbold i aften.
God vind derude. Lad os se om Jonas kan gĂžre noget spĂŠndende i dag, eller om han spiller den defensivt. Jeg tror denne her dag bliver afgĂžrende.
15/07/2024 kl. 16:30 #29Kenkari
NĂ„.
Mandag har vÊret en hviledag for vores venner pÄ cyklerne. Der er ikke sluppet sÊrligt mange spÊndende nyheder ud, sÄ vi fokuserer pÄ i morgen.
Det bliver et sprinteropgÞr igen i morgen tirsdag, inden vi snart begiver os op i Alperne fra pÄ onsdag. Det er vel nÊsten sidste gang for sprinterne i morgen, sÄ mon ikke det bliver til en vild en
17/07/2024 kl. 20:06 #30Kenkari
Det BlÄ OverskÊg var pÄ togt i dag og endte pÄ en flot 7. plads pÄ etapen. Der var fandme gas i de bornholmske ben, godt at se. Men, en lÊnge ventet sejr til Carapaz var ogsÄ velfortjent.
NÄ, i morgen, Torsdag. Det kommer til at gÄ op og ned hele dagen. Ikke nÞdvendigvis nogle voldsomme stighninger, men nok til at sprinterne bliver sat igen. Jeg kan godt se et udbrud igen fÄ en 6-7 minutter, og sÄ skal slÄs om det til sidst. Vi har ikke sÄ mange danskere tilbage, sÄ hvis der skal vÊre en dansk etapesejr mere i Är, sÄ skal Fuglsang nÊsten i gang, og komme med i et udbrud.
OddssÊtterne har faktisk Cort til et udbrud igen i morgen, sÄ det bliver da spÊndende om han stadig er frisk.
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...