Forside Fora Spil The Matrix Awakens – Unreal Engine 5 techdemo

  • Dette emne har 14 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år siden af Nass.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    aff3
    Rusher
    • 168 Indlæg
    Offline

    Den kan hentes på PSN, og går ud fra den også kan hentes til Xbox.(25gb) Jeg skal prøve den i aften. 🙂

    #2
    aff3
    Rusher
    • 168 Indlæg
    Offline

    Det er en kort demo med en biljagt, hvor man får lov at skyde lidt. En “on-rails” demo. Derefter er der lidt free roam i byen, hvor man også kan køre bil.

    Grafikken er ret lækker, men jeg tror det er lyset der virkelig gør at det springer i øjnene. Det er ca. en 15min. oplevelser for 25gb. 🙂

    #3
    medisterKongen
    Rusher
    • 553 Indlæg
    Offline

    #2 du glemmer det vigtigste, Keanu Reeves er med og er Keanu.

    #4
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Det ser ganske fedt ud. Men den video IGN har lagt op af hele demoen er ret blurry / sløret og det samme kan siges om Digital Foundry’s screenshots. Så, jo, jeg er imponeret, men ikke blæst bagover.

    Og de der MetaHuman Neo i starten af videoen? Igen, megaflot, slet ingen tvivl om det. Men altså, nvidia præsenterede det her for 8 år siden… Jeg siger ikke det er lige så godt, det ved jeg godt det ikke er. Jeg sidder måske bare og drømmer mig lidt tilbage til start-00’erne hvor vi så groundbreaking ting hvert eneste år.

    Der er ikke sket meget på de 8 år.

    Men det giver nok god mening. Vi har for længst presset rasterization til det yderste. Og raytracing er vejen frem. Men de nye konsoller kan knap nok præstere noget på det område. Så vi må nok nøjes med lidt små-effekter hist og her, når spil sættes i “quality” mode, som det så pænt hedder nu. Og så må konsollerne nok nøjes med 30 fps når der skal renderes enten raytraced shadows, lys eller refleksioner (sjældent alle er slået til samtidig på konsollerne, fordi de simpelthen ikke kan følge med til det. Og hvis de er, så er der skruet drastisk ned for kvaliteten).

    Bottom line: Jeg er ærgelig over at de nye konsoller kan så lidt reelt nyt. Raytracing ville være det der gav spillene det store skub mod noget ground-breaking grafik. Men deres performance på området er meget begrænset. Og hvis man dømmer fra denne Matrix tech demo, så skal de helt ned i 30 fps og bruge diverse opskaleringstricks for at kunne rendere denne grafik. Det tænker jeg ikke er realistisk for et reelt spil. Der ville jo blive rama-skrig hver gang den faldt under 30 fps i krævende scener.

    Det var lidt brede tanker om situationen med de “nye” konsoller herfra. Far er ikke sur, far er… Nok bare lidt uimponeret.

    Gå mig gerne på klingen hvis i vil. Jeg er klar over at jeg brokker mig lidt meget her. Men det kommer fra et godt sted. Jeg har alle tider elsket graphics tech. Og jeg er nok lidt muggen over at konsollerne igen skal holde PC’en tilbage, nærmest fra start af generationen. Men i det mindste findes raytracing tech på konsollerne. Så der er da trods alt mulighed for at vi kan få en “ultra” slider på PC, hvis udviklerne kan nosse sig sammen til det.

    #5
    Ghidora
    Rusher
    • 1338 Indlæg
    Offline

    Syntes nu de nye konsoller gør det fint når man tænker på prisen kontra prisen på et nyt grafikkort.

    Du får satme ikke meget PC for 4000 kr.

    Men ja, det er ikke som i gamle dage 😆

    GL & HF

    #6
    Nass
    Rusher
    • 537 Indlæg
    Offline

    Glæder mig til at prøve. Har downloadet den, men ikke fået mulighed for at prøve den endnu.

    #7
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #5, Ja du har helt ret. Prisen taget i betragtning, så er det nogle gode maskiner. Og de kan også levere sindssygt flot grafik, se bare Horizon Forbidden West. Faktisk imponerer den trailer mig noget mere end Matrix demoen. Så vi skal nok få flotte spil, det er der vist ingen tvivl om.

    Det vigtigste er nok at vi får skrottet bagudkompatibilitet til Ps4 og Xbone, så nye spil kan koncentrere sig om de “nye” konsollers baseline hvad angår specs. Så vil vi nok igen se noget der kan imponere på PC.

    #8
    kasperkaal
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 115 Indlæg
    Offline

    Apropos vild grafik

    #9
    Paybacktime
    Rusher
    • 1177 Indlæg
    Offline

    Jeg savner lidt de gamle dage hvor id og Epic battlede på grafikengines 🙂 Men det har ligesom ikke været det samme siden Carmack trak sig.

    I ain't got time to bleed

    #10
    Bams
    Rusher
    • 357 Indlæg
    Offline

    Er der nogen af jer der leger med UE5? Har været fristet, men er ikke kommer i gang

    #11
    WeezY
    Rusher
    • 88 Indlæg
    Offline

    #9 ja, det var de fede dage… 🙂 Carmack var vild dengang, jeg har ikke prøvet VR er endnu, men han prøver da og få det fremad.

    #10 UE5 er så fedt et værktøj og arbejde med… elsker især at Quixel bridge nu er indbygget i det, men der så mange fede ting i det efterhånden…

    #12
    Shiu
    Rusher
    • 106 Indlæg
    Offline

    #10 kun i forbindelse med noget archviz (arkitekt visualisering). Indtil videre føles det lidt som et kvantespring i den rigtige retning. Er en fornøjelse at arbejde med.

    • Dette svar blev ændret 3 år siden af Shiu.
    #13
    Mikaa
    Rusher
    • 129 Indlæg
    Offline

    Damn, grafikken ser da vild nok ud. Men jeg har sgu svært ved at se det appellerende ved et Matrix spil, selvom jeg elsker franchisen.

    "Help me, Premature Ejaculation Man!"
    Premature Ejaculation Man: "I'm coming!"

    #14
    Nass
    Rusher
    • 537 Indlæg
    Offline

    #7 Wow det ser godt nok godt ud!

Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...