Forside Fora Spil The Matrix Awakens – Unreal Engine 5 techdemo

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    aff3
    Rusher
    • E-peen: 168

    Den kan hentes pÄ PSN, og gÄr ud fra den ogsÄ kan hentes til Xbox.(25gb) Jeg skal prÞve den i aften. ?

    #2
    aff3
    Rusher
    • E-peen: 168

    Det er en kort demo med en biljagt, hvor man fĂ„r lov at skyde lidt. En “on-rails” demo. Derefter er der lidt free roam i byen, hvor man ogsĂ„ kan kĂžre bil.

    Grafikken er ret lĂŠkker, men jeg tror det er lyset der virkelig gĂžr at det springer i Ăžjnene. Det er ca. en 15min. oplevelser for 25gb. ?

    #3
    medisterKongen
    Rusher
    • E-peen: 575

    #2 du glemmer det vigtigste, Keanu Reeves er med og er Keanu.

    #4
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    Det ser ganske fedt ud. Men den video IGN har lagt op af hele demoen er ret blurry / slĂžret og det samme kan siges om Digital Foundry’s screenshots. SĂ„, jo, jeg er imponeret, men ikke blĂŠst bagover.

    Og de der MetaHuman Neo i starten af videoen? Igen, megaflot, slet ingen tvivl om det. Men altsĂ„, nvidia prĂŠsenterede det her for 8 Ă„r siden… Jeg siger ikke det er lige sĂ„ godt, det ved jeg godt det ikke er. Jeg sidder mĂ„ske bare og drĂžmmer mig lidt tilbage til start-00’erne hvor vi sĂ„ groundbreaking ting hvert eneste Ă„r.

    Der er ikke sket meget pÄ de 8 Är.

    Men det giver nok god mening. Vi har for lĂŠngst presset rasterization til det yderste. Og raytracing er vejen frem. Men de nye konsoller kan knap nok prĂŠstere noget pĂ„ det omrĂ„de. SĂ„ vi mĂ„ nok nĂžjes med lidt smĂ„-effekter hist og her, nĂ„r spil sĂŠttes i “quality” mode, som det sĂ„ pĂŠnt hedder nu. Og sĂ„ mĂ„ konsollerne nok nĂžjes med 30 fps nĂ„r der skal renderes enten raytraced shadows, lys eller refleksioner (sjĂŠldent alle er slĂ„et til samtidig pĂ„ konsollerne, fordi de simpelthen ikke kan fĂžlge med til det. Og hvis de er, sĂ„ er der skruet drastisk ned for kvaliteten).

    Bottom line: Jeg er Êrgelig over at de nye konsoller kan sÄ lidt reelt nyt. Raytracing ville vÊre det der gav spillene det store skub mod noget ground-breaking grafik. Men deres performance pÄ omrÄdet er meget begrÊnset. Og hvis man dÞmmer fra denne Matrix tech demo, sÄ skal de helt ned i 30 fps og bruge diverse opskaleringstricks for at kunne rendere denne grafik. Det tÊnker jeg ikke er realistisk for et reelt spil. Der ville jo blive rama-skrig hver gang den faldt under 30 fps i krÊvende scener.

    Det var lidt brede tanker om situationen med de “nye” konsoller herfra. Far er ikke sur, far er… Nok bare lidt uimponeret.

    GĂ„ mig gerne pĂ„ klingen hvis i vil. Jeg er klar over at jeg brokker mig lidt meget her. Men det kommer fra et godt sted. Jeg har alle tider elsket graphics tech. Og jeg er nok lidt muggen over at konsollerne igen skal holde PC’en tilbage, nĂŠrmest fra start af generationen. Men i det mindste findes raytracing tech pĂ„ konsollerne. SĂ„ der er da trods alt mulighed for at vi kan fĂ„ en “ultra” slider pĂ„ PC, hvis udviklerne kan nosse sig sammen til det.

    #5
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,415

    Syntes nu de nye konsoller gÞr det fint nÄr man tÊnker pÄ prisen kontra prisen pÄ et nyt grafikkort.

    Du fÄr satme ikke meget PC for 4000 kr.

    Men ja, det er ikke som i gamle dage ?

    #6
    Nass
    Rusher
    • E-peen: 545

    GlÊder mig til at prÞve. Har downloadet den, men ikke fÄet mulighed for at prÞve den endnu.

    #7
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    #5, Ja du har helt ret. Prisen taget i betragtning, sÄ er det nogle gode maskiner. Og de kan ogsÄ levere sindssygt flot grafik, se bare Horizon Forbidden West. Faktisk imponerer den trailer mig noget mere end Matrix demoen. SÄ vi skal nok fÄ flotte spil, det er der vist ingen tvivl om.

    Det vigtigste er nok at vi fĂ„r skrottet bagudkompatibilitet til Ps4 og Xbone, sĂ„ nye spil kan koncentrere sig om de “nye” konsollers baseline hvad angĂ„r specs. SĂ„ vil vi nok igen se noget der kan imponere pĂ„ PC.

    #8
    kasperkaal
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 115

    Apropos vild grafik

    #9
    Paybacktime
    Rusher
    • E-peen: 1,486

    Jeg savner lidt de gamle dage hvor id og Epic battlede pĂ„ grafikengines 🙂 Men det har ligesom ikke vĂŠret det samme siden Carmack trak sig.

    #10
    Bams
    Rusher
    • E-peen: 358

    Er der nogen af jer der leger med UE5? Har vĂŠret fristet, men er ikke kommer i gang

    #11
    WeezY
    Rusher
    • E-peen: 89

    #9 ja, det var de fede dage… 🙂 Carmack var vild dengang, jeg har ikke prĂžvet VR er endnu, men han prĂžver da og fĂ„ det fremad.

    #10 UE5 er sĂ„ fedt et vĂŠrktĂžj og arbejde med… elsker isĂŠr at Quixel bridge nu er indbygget i det, men der sĂ„ mange fede ting i det efterhĂ„nden…

    #12
    Shiu
    Rusher
    • E-peen: 114

    #10 kun i forbindelse med noget archviz (arkitekt visualisering). Indtil videre fĂžles det lidt som et kvantespring i den rigtige retning. Er en fornĂžjelse at arbejde med.

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 6 mĂ„neder siden af Shiu.
    #13
    Mikaa
    Rusher
    • E-peen: 130

    Damn, grafikken ser da vild nok ud. Men jeg har sgu svĂŠrt ved at se det appellerende ved et Matrix spil, selvom jeg elsker franchisen.

    #14
    Nass
    Rusher
    • E-peen: 545

    #7 Wow det ser godt nok godt ud!

Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...