Forside › Fora › Politik/Samfund › Præsidentvalg USA, 2024
Hvem bliver USAs præsident
- Harris
- Trump
- Håber på Harris, tror det bliver Trump
- Håber på Trump, tror det bliver Harris
- Dette emne har 167 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 13 timer, 37 minuter siden af knekker.
-
Oprettet afEmne
-
11/09/2024 kl. 11:09 #0CancermanHead RusherOffline
Vi kommer jo nok ikke uden om, at de skal vælge en ny præsident i USA.
I nat var der debat mellem Harris og Trump.
Trumps seneste påstand er så, at I migranter fra Haiti spiser katte… Yes, yes… 🙄
Nogen der så debatten?
- Dette emne blev ændret 1 måned, 3 uger siden af Cancerman.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
06/11/2024 kl. 05:59 #121BullitRusher
- 65 Indlæg
OfflineJeg kan nu godt se det sjove i at han måske kommer til at fejle som president.
06/11/2024 kl. 06:52 #122NickellModerator- 1807 Indlæg
OfflineJeg kan nu godt se det sjove i at han måske kommer til at fejle som president.
Jeg hader at få ret.
Jeg ser dog frem til, at Trump afslutter Ukraine-krigen med et opkald første dag. 🤔
Hans politik bliver jo et stort tilbagetog for mange amerikanere. Hans følgere bliver hårdest ramt, når han ruller Obama-care tilbage, sætter ind med ekstra told på udenlandske varer, laver skattelettelser, som giver mest til de rige og øger statsgælden, nedlægger undervisningsministeriet og ruller mange af Bidens indsatser tilbage.
Han vil være omringet af ja-sigere denne gang, og vi skal vænne os til folk som Vance, Musk og RFK i en regering, som vil slagte mange institutioner. Project 2025 i fuld flor.
Det har amerikanerne valgt, og så skal de fandme også æde den lort uden at efterlade krummer.
06/11/2024 kl. 06:58 #123NickellModerator- 1807 Indlæg
OfflineFlorida: Der stemmes for flere abortrettigheder, men den nåede ikke 60%, og samtidig vinder Trump stort.
Man kan ikke få begge dele.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-11-06-flertal-stemte-for-flere-abortrettigheder-i-florida-men-lov-blev-afvist06/11/2024 kl. 07:00 #124JeppeRusher- 364 Indlæg
OfflineHans politik bliver jo et stort tilbagetog for mange amerikanere
Problemet er, at Trump kan sælge hvad som helst, også budskaber som i virkeligheden rammer hans kernevælgere utroligt hårdt. De gennemskuer simpelthen ikke hvilke konsekvenser det rent faktisk medfører, fordi de har tillid til Trump når han siger “We will fix it”, uden at præsentere løsningerne, uanset hvilken problemstilling det drejer sig om.
Personligt tror jeg, at Republikanerne om 4-5 år kommer til at gennemgå en stor selvransagelse, hvor de kommer til at spørge sig selv hvordan de i dén grad kunne lade sig forblænde af Trump.
06/11/2024 kl. 07:15 #125NickellModerator- 1807 Indlæg
Offline#124: Det gjorde man ikke efter angrebet på Kongressen.
De er for ærekære i det land.Demokraterne vil aldrig indrømme, at kvinder ikke kan vinde nok stemmer i USA, selv mod en svag kandidat som Trump. Biden var aldrig populær, men han var ikke Trump og han var ikke kvinde.
06/11/2024 kl. 08:08 #126knekkerRusher- 1065 Indlæg
Offlinevi skal vænne os til folk som Vance, Musk og RFK i en regering, som vil slagte mange institutioner. Project 2025 i fuld flor.
Med den astronomiske gæld USA har som kun bliver større og større, samt usa har et latterligt højt antal institutioner på omkring 450, og det lort firmaer får lov til at stoppe i det mad de sælger, så er jeg spændt på at se hvor hårdt RFK og med støtte fra Elon, kommer til at gå til den, da det har sejlet i en del årtier nu.
Demokraterne vil aldrig indrømme, at kvinder ikke kan vinde nok stemmer i USA, selv mod en svag kandidat som Trump
Problemet med en kandidat som Kamala, er at hun først og fremmest aldrig blev valgt af befolkningen, DNC gav hende pladsen på udemokratisk vis, altså en kandidat som ikke har en klar vision for usa’s fremtid, men som blot vil køre Biden’s visioner videre.
Problemet med demokraterne som de ser ud til at blive ved med at lave, er at DNC udstøder kandidater som er populære iblandt befolkningen, men som partiet ikke vil have som præsident. Det så vi ske med RKF og Bernie Sanders. Det hele handler om kontrol med magten, jeg er 100% sikker på at eneste grund til at Kamala blev sat i spidsen er fordi hun er svag og derved let for DNC at kontrollere, dette er ikke tilfældet med RFK og Bernie.- Dette svar blev ændret 22 timer, 19 minuter siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 22 timer, 19 minuter siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 22 timer, 18 minuter siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 22 timer, 18 minuter siden af knekker.
06/11/2024 kl. 08:17 #127NickellModerator- 1807 Indlæg
Offline#126: Ingen er imod en effektiv kørt administration, lidt slankekur kan være sund.
Men at nedlægge et helt ministerie og straffe skoler for at undervise bestemt indhold, at fjerne fluorid fra vandet?
Det bliver det vildeste eksperiment, og så er jeg spændt på, om Trumps regering vil gå med på RFK’s forbud mod mange indholdsstoffer, da det kan ramme mange virksomheder.
På samme måde bliver det spændende at se, hvordan Trump vil balancere forholdet mellem elbilsbranchen og de øvrige bilproducenter, nu hvor Musk har fået ham til at ændre syn på elbiler.
Angående demokraternes kommende kandidater; så kommer de aldrig til at turde noget uden for normen igen. Pete Buttigieg er så sej, men homoseksuel, hvorfor jeg ikke ser ham som en kandidat med vinderchancer.
Gavin Newsom 2028.
- Dette svar blev ændret 22 timer, 14 minuter siden af Nickell.
06/11/2024 kl. 08:24 #128knekkerRusher- 1065 Indlæg
OfflineNu hvor Trump er i lommen på olie industrien og samtidig har elbil kongen Elon på sit hold, så er jeg enig i at det bliver spændende at se hvis Trump ender med at dolke Elon i ryggen, eller om det vil lykkes Trump at finde en balance imellem de 2. Trump har tidligere sagt at han vil fjerne de store skattelettelser som elbiler får lige nu og Elon ser ud til at være okay med det.
06/11/2024 kl. 09:11 #129NassRusher- 534 Indlæg
OfflineDet her er simpelthen så latterligt
06/11/2024 kl. 09:13 #130CancermanHead Rusher#0 Trådstarter- 3398 Indlæg
OfflineWell. I det mindste slipper vi for at høre på løgne om valgsvindel og se folk få amok i gaderne.
At vi så kan se frem til en handelskrig, at Ukraine ender på Russiske hænder, at Kina går ind i Taiwan og at miljøet får et ordentligt gok i nødden… Well. Mindre detalje
- Dette svar blev ændret 21 timer, 16 minuter siden af Cancerman.
06/11/2024 kl. 09:18 #131EmilsaRusher- 1189 Indlæg
OfflineJeg regnede med det, men jeg finder det utrolig komisk at noget der bedst kan beskrives som en russisk-influent sidder på USA’s tronstol
#130 – Tilgengæld kommer du til at bevidne 4 år hvor kvinders rettigheder og reproduktive frihed i vesten er under konstant angreb.
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
06/11/2024 kl. 09:21 #132CancermanHead Rusher#0 Trådstarter- 3398 Indlæg
Offline#131 Sådan ender det jo desværre, når 50% af amerikanerne har hovedet oppe i røven på sig selv.
06/11/2024 kl. 09:22 #133hqxRusher- 389 Indlæg
Offline#126: Ingen er imod en effektiv kørt administration, lidt slankekur kan være sund.
Men at nedlægge et helt ministerie og straffe skoler for at undervise bestemt indhold, at fjerne fluorid fra vandet?
Det bliver det vildeste eksperiment, og så er jeg spændt på, om Trumps regering vil gå med på RFK’s forbud mod mange indholdsstoffer, da det kan ramme mange virksomheder.
På samme måde bliver det spændende at se, hvordan Trump vil balancere forholdet mellem elbilsbranchen og de øvrige bilproducenter, nu hvor Musk har fået ham til at ændre syn på elbiler.
Angående demokraternes kommende kandidater; så kommer de aldrig til at turde noget uden for normen igen. Pete Buttigieg er så sej, men homoseksuel, hvorfor jeg ikke ser ham som en kandidat med vinderchancer.
Gavin Newsom 2028.
- Dette svar blev ændret 22 timer, 14 minuter siden af Nickell.
Det var præcis som jeg forudsagde da Biden droppede ud – jeg så reelt kun Gavin Newsome som kandidat fordi de er så bagude derover …
Game over USA (Og verden – specielt klima/Ukraine)
06/11/2024 kl. 09:25 #134hqxRusher- 389 Indlæg
OfflineJeg regnede med det, men jeg finder det utrolig komisk at noget der bedst kan beskrives som en russisk-influent sidder på USA’s tronstol
#130 – Tilgengæld kommer du til at bevidne 4 år hvor kvinders rettigheder og reproduktive frihed i vesten er under konstant angreb.
SCOTUS ændringer bliver også spændende …
06/11/2024 kl. 09:27 #135PaybacktimeRusher- 1135 Indlæg
OfflinePuha, godt man ikke kan regne med de resultater pga. alt det valgfusk, der – ifølge Trump – foregår!!1
Men sgu vildt nok at den såkaldte greatest nation on earth vælger en serieløgner og dømt svindler til at lede (eller, “lede”) dem.
I ain't got time to bleed
06/11/2024 kl. 09:29 #136CancermanHead Rusher#0 Trådstarter- 3398 Indlæg
OfflineSCOTUS ændringer bliver også spændende …
Det gør det jo nok ikke – med ham som præsident og flertal i begge kamre, så er det logisk hvad vej det går: Flere af deres venner i SCOTUS.
De er allerede godt i gang og med nattens valg, så er der frit lejde til, at Rep kan plante deres venner overalt i den amerikanske administration og juridiske system.
Det bliver en fucking shit show.
06/11/2024 kl. 09:30 #137CancermanHead Rusher#0 Trådstarter- 3398 Indlæg
Offline#135 Alt valgfusket stoppede sjovt nok, da han lå til at vinde. 🙄
Jeg kan tage fejl. Men jeg tror mange amerikanere får en alvorlig overraskelse over de næste 4 år.
06/11/2024 kl. 09:31 #138EmilsaRusher- 1189 Indlæg
Offline#134 – Jeg håber at især nordeuropæiske ledere snart får fingeren ud og indser at det er pinligt at vi er afhængige af den kaotiske slyngelstat, både økonomisk og sikkerhedspolitisk og at vi begynder at distancere os og køre vores eget løb. Intet USA har foretaget sig de sidste 30 år har været i vores interesse og bare bidraget til at vores lokalområde er blevet mere og mere ustabilt – mens de sider sikkert og godt på den anden side af atlanten.
Ideen om at vi har et værdifællesskab med dem er en gang oppumpet illosorisk blændværk
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
06/11/2024 kl. 09:36 #139hqxRusher- 389 Indlæg
Offline#134 – Jeg håber at især nordeuropæiske ledere snart får fingeren ud og indser at det er pinligt at vi er afhængige af den kaotiske slyngelstat, både økonomisk og sikkerhedspolitisk og at vi begynder at distancere os og køre vores eget løb. Intet USA har foretaget sig de sidste 30 år har været i vores interesse og bare bidraget til at vores lokalområde er blevet mere og mere ustabilt – mens de sider sikkert og godt på den anden side af atlanten.
Ideen om at vi har et værdifællesskab med dem er en gang oppumpet illosorisk blændværk
Med deres valg af leder må jeg tilstå at jeg er meget enig.
Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan lade sig gøre – hvor sindsyg en mediekampagne der er kørt af højrefløjen igennem mange år for at underminere helt almindelige principper om hvad der er moralsk korrekt og forkert.06/11/2024 kl. 09:41 #140PaybacktimeRusher- 1135 Indlæg
Offline#139 Konklusionen er nok, at misinformation og løgn virker, bare skalaen er stor nok.
06/11/2024 kl. 09:43 #141hqxRusher- 389 Indlæg
Offline#139 Konklusionen er nok, at misinformation og løgn virker, bare skalaen er stor nok.
Jeg er meget enig, men hvorfor filen er der ikke nogen som har grebet ind? Straf medierne hvis de fremføre bevisbare løgne og usandheder.
Forlang integritet af medierne – alle medierne (Også MSNBC og lign)
06/11/2024 kl. 09:50 #142MiNoRusher- 762 Indlæg
OfflineHar fundet er par interessante artikler på Berlingske her til morgen som går ind i hvordan demokraterne ikke repræsentere den klassiske hvide amerikaner fra middelklassen – og måske direkte arbejder imod denne ret store gruppe af vælgere. Det er der ikke specielt meget nyt i, men jeg fik en væsentligt dybere forståelse for problematikken – og kan måske for første gang se dilemmaet for republikanske amerikanere. Tænker mange ville ønske noget andet end Trump, men ser ikke alternativet som en egentlig mulighed.
06/11/2024 kl. 09:59 #143knekkerRusher- 1065 Indlæg
OfflineTænker mange ville ønske noget andet end Trump, men ser ikke alternativet som en egentlig mulighed.
Lige præcis. Mange her i tråden har tydeligvis ikke sat sig ind i hvor galt den står til i det demokratiske parti.
- Dette svar blev ændret 20 timer, 35 minuter siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 20 timer, 33 minuter siden af knekker.
06/11/2024 kl. 10:08 #144KenkariModerator- 3174 Indlæg
OfflineDet næste store spørgsmålstegn er jo hvad Trump vil gøre med Gaza/Israel og Ukraine konflikterne. Vil han trække støtten til dem, vil han øge den. Hvad vil han gøre?
Han har jo været ude og sige han vil trække støtten til Ukraine, hvis han blev præsident, men samtidig har han sagt han vil være i stand til at stoppe krigen. Det bliver spændende
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
06/11/2024 kl. 10:19 #145EmilsaRusher- 1189 Indlæg
OfflineDet er historiskset altid middelklassen der hjælper fascismen til magten når økonomien er truet og angstpropagandaen får fodfæste, det er lige ud af drejebogen fra Tyskland og Italien. Desuden ser der en ikke ubetydelig minoriet i demokraterns rækker, der ikke kan få sig selv til at stemme på en der aktivt deltager i et folkedrab.
#144 – Israel kommer til at opføre sig endnu mere som en rabiesbefængt hund, og repressionen af palæstina solidaritet og modstand mod folkemord får et nøk opad på insitetsskalaen.
06/11/2024 kl. 10:25 #146PaybacktimeRusher- 1135 Indlæg
Offline#143 Hvordan sætter man sig ind i det, Knekker? Hvilke uafhængige og objektive kildematerialer har du studeret, for at sætte dig ind i det?
Jeg tror nærmere problemet er, at vælgerne tror på Trump. Og gør man det, er landet lige ved at kollapse og det er altsammen Demokraternes skyld og det er sidste chance for at undgå tredje verdenskrig, at USA bliver en mexikansk provins blah blah.
Der har aldrig været en kandidat som Trump, så måske 8 år ikke er nok til at flytte folks forventninger til hvad en politiker er og ikke er. Den her playbook med løgn og misinformation virker nok ikke lige så godt om 10 år, når vælgerne har brændt fingrene nogle flere gange. Men den virkede denne gang.
06/11/2024 kl. 10:38 #147PaybacktimeRusher- 1135 Indlæg
Offline#122 Er ikke engang sikker på at Trump ved, hvad Obamacare er. Han ved bare, at han hader navnet
06/11/2024 kl. 11:44 #148hqxRusher- 389 Indlæg
OfflineOg nu ser det ud til at være officielt … Pust!
06/11/2024 kl. 12:00 #149PaybacktimeRusher- 1135 Indlæg
Offline#148 Ja. CNN caller den også.
06/11/2024 kl. 12:10 #150wOOOOtRusher- 257 Indlæg
OfflineTillykke til Trump – kondolerer til den vestlige verden.
Er der nogen som helst chance for at Trump finder på noget der er fornuftigt,
som får gode konsekvenser for os i EU? -
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...