Forside Fora Politik/Samfund Præsidentvalg USA, 2024

Hvem bliver USAs præsident

Du skal være logget ind for at deltage.
  • Harris
  • Trump
  • Håber på Harris, tror det bliver Trump
  • Håber på Trump, tror det bliver Harris
  • Dette emne har 256 svar og 31 stemmer, og blev senest opdateret for 54 minuter siden af Snowball42.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Cancerman
    Head Rusher

Vi kommer jo nok ikke uden om, at de skal vælge en ny præsident i USA.

I nat var der debat mellem Harris og Trump.

Trumps seneste påstand er så, at I migranter fra Haiti spiser katte… Yes, yes… 🙄

Nogen der så debatten?

• Dette emne blev ændret 3 måneder, 1 uge siden af Cancerman.
Viser 30 svar - 91 til 120 (af 256 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg

Trump har samme skumle bagland som resten af det republikanske parti. Det er derfor, hans største politiske bedrifter er standard republikanske bedrifter, så som hans skattepolitik, der eksploderede statsgælden så de allerrigeste amerikanere kunne få en endnu større bid og kagen, og han udvalgte højesteretsdommere udpeget af The Federalist Society, og hans politiske planer optegnes af The Heritage Foundation. Han er dårligere til at skjule sin korruption, og siger direkte til pengemændene de bare kan donere, og så skal han nok gøre lige som de vil. Han har endda en af de rigeste i verden med på sin kampagnesti. Og hele det højreekstremistiske amerikanske medieapparat er bag ham.

Den vigtigste forskel på Trump og tidligere republikanere er, at han er villig til at vælte landets demokrati for magtens skyld. Derfor sætter han loyalitet over kompetence, og det er også grunden til han løbende er blevet omgivet af flere af de her meget skumle og skøre typer.

Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg

#89 Et klip med en gruppe tumper, der forsøger at overbevise hinanden om at en almindelig fornuftig person som Harris kan sammenlignes med Trump, en usammenhængende, nærmest dement voksenbaby og lystløgner uden nogen brugbar viden eller evner. Selvfølgelig er hun langt mere kvalificeret til at lede verdens mest magtfulde nation.

Fox-interviewet klarede hun desuden fint. Det fik blot Fox til at fremstå som amatører. Hun fangede dem også i at vildlede med et klip af Trumps udtalelser.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 3 uger siden af Deadlights.
    Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg

Han burde ikke være stillet op igen. 6. januar var allerede den perfekte afslutning på Trump-æraen. En flok af hans mest rabiate tosser stormer Capitol. Deres sag? At sikre sig, landets allerrigeste mennesker selskaber og personer kan få flere skattelettelser, og at landets mange krige fortsætter, ved at installere en slesk ejendomsfusker i stedet for den demokratisk valgte præsidentkandidat. Det bliver ikke dummere.

Men jeg kan selvfølgelig godt se, at når der er nogen som har lavet en samling af videoklip, hvor Kamala Harris griner, så er han da naturligvis fin igen.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 3 uger siden af Deadlights.
    Paybacktime
    Rusher
    • 1177 Indlæg

#89 Okay så du siger hun vrøvler, men alle hendes “taler og holdninger er nøje skribtet [sic]” (#83)? Prøv nu ikke at blande dine Fox News talking points sammen.

Og hun griner akavet og er …. derfor lige så slem som Donald Trump? Er det argumentet? Jordan Peterson er skuffet over dig lige nu!

Taget i betragtning at du mener at “vi sidder her i lille danmark [sic] og ikke ved en skid” er du overordentlig villig til at gentage hvad du hører på de Trump-venlige medier i USA. Gad vide hvorfor.

P.S. Jeg ved godt sprogets finere nuancer ikke er din stærke side. Derfor har du nok brug for at få forklaret, at når du refererer til en kvinde, der i ekstrem grad er nået længere i livet end dig, som en “dulle”, lyder du som en usikker og svag lille mand, der prøver at fremstå stærk (lidt ligesom Trump, sjovt nok). Det har typisk den modsatte effekt.

I ain't got time to bleed

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

P.S. Jeg ved godt sprogets finere nuancer ikke er din stærke side. Derfor har du nok brug for at få forklaret, at når du refererer til en kvinde, der i ekstrem grad er nået længere i livet end dig, som en “dulle”, lyder du som en usikker og svag lille mand, der prøver at fremstå stærk (lidt ligesom Trump, sjovt nok). Det har typisk den modsatte effekt.

Du bliver så sur Paybacktime, specielt når jeg spejler dine argumenter, så tilter du med dette sure opstød, hehe.
    Hvad mener du iøvrigt med “nået længere i livet end dig”, Ud fra hvilken parameter? Hvis du tror alle folks mål i livet er at arbejde røven ud af bukserne i det hvide hus, eller være præsident med 80+ timers arbejdsuge, så har jeg nyheder til dig.
    Kamala stiler efter magt og status, men det er ikke noget der skaber livskvalitet eller glæde for mig langsigtet. Det gør derimod friheden til at kunne lave hvad jeg har lyst til, samt stifte familie og dele oplevelser med sammen, noget som jeg er kommet længere i livet med end hende.
    Når jeg siger “dulle” så dømmer jeg hende udelukkende for hendes evner og hvordan hun begiver i forhold til den rolle og ansvar som hun besidder eller forsøger at besidde. Når du ser de videoer, ser du så den næste Kennedy med presidential glow over sig? Det gør jeg bestemt ikke, jeg ser derimod en uærlig ucharmerende dum kælling med en forfærdelig irriterende stemme.

Nogen som så 60 minutes interviewet med kamala, hvor de redigerede ud hendes første tydeligvis uforberedte svar på et spørgsmål fra intervieweren, fordi den udstillede hende inkompetence? Journalistisk integritet findes bare ikke i usa, legacy medierne er overhovedet ikke til at stole på.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 3 uger siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 måned, 3 uger siden af knekker.
    Paybacktime
    Rusher
    • 1177 Indlæg

#95 Jeg har set det hele og er på ingen måde i tvivl om at der er tale om en voldsomt meget mere egnet person.

Seriøst, at de klip der skulle “bevise” (lol), at Kamala Harris og Trump er lige ringe er bare… ja jeg savner virkelig ord for hvor stupidt, det er. This is your brain on Fox News.

Du glemte – som du jo tit gør – at svare på hvorfor du gentager de her talking points, når vi med dine egne ord “sidder her i lille danmark [sic] og ikke ved en skid”. Det er selvfølgelig ikke pga. Elon Musk, for du er jo ikke et får, der bare ukritisk accepterer alt hvad han siger, det er da klart 🤡 Så hvad er årsagen?

Emilsa
    Rusher
    • 1204 Indlæg

#96 – Det er ikke sådan når ens store muskede leder, bakker helhjertet op om en man inderstinde godt ved er en total kegle… Så er man nødt til at lave alle mulige krumspring for at overkomme den kognitive dissonans.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg

#97 Jeg tror meget det handler om, at hvis man følger med i diverse højrefløjspropaganda fra USA, er der flere lag af narrativer, som på en eller anden vis fører til forargelse over disse klip. Konteksten for hvorfor det er så galt at en person griner eller fortæller alment kendt viden i et fjernet klip, mangler for mennesker, der ikke er blevet udsat for propagandaen.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 2 uger siden af Deadlights.
    Paybacktime
    Rusher
    • 1177 Indlæg

Udover det er det sgu vildt nok, at valget i USA allerede er om en uge.

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

Et af grundene til jeg ser USA som et U-land. Det er forfriskende at en person som Robert belyser problemet. Det bliver interessant at se hvad han kommer til at gøre ved det.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 2 uger siden af knekker.
    -dut-
    Rusher
    • 1292 Indlæg

#99 allerede? Selv i Danmark er folk vel ved at være trætte af at høre om det 🙂

Herligt det snart er overstået.

Snowball42
    Rusher
    • 324 Indlæg

#101 Enig, det føles som om valget i USA nærmest fylder mere end når der er valg herhjemme.

Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg

Interessant CNN-artikel om hvorledes politiske organisationer i USA scammer godtroende borgere for enorme summer gennem automatiske donationer.

hqx
    Rusher
    • 412 Indlæg

Så er det i dag at det går løs!

Håber godt nok det ikke går helt galt derover … Har amerikansk familie som er oprigtigt bange for muligheden for borgerkrig i en eller anden grad uanset hvem der vinder.

Paybacktime
    Rusher
    • 1177 Indlæg

#104 De rigtigt ekstreme grupper er forhåbentlig for små til at borgerkrig bliver aktuelt. Men de har da kæmpe problemer derovre, det er helt sikkert.

#100 Ja – USA er en utroligt mærkelig blanding af dels at have f.eks. super cutting-edge teknologi og samtidig være virkelig tilbagestående på andre områder.

hqx
    Rusher
    • 412 Indlæg

#104 De rigtigt ekstreme grupper er forhåbentlig for små til at borgerkrig bliver aktuelt. Men de har da kæmpe problemer derovre, det er helt sikkert.

#100 Ja – USA er en utroligt mærkelig blanding af dels at have f.eks. super cutting-edge teknologi og samtidig være virkelig tilbagestående på andre områder.

Jeg er egentlig ikke bange for de små grupper – men mere bange for hvad der kan ske når store grupper af “normale” mennesker kommer til at samles og så clasher med hinanden. Det er jo USA det her, så det vil ikke være brosten eller pinde de kaster efter hinanden …

Måske specielt hvis Trump taber – hvad kan han finde på at sige, eller .. ikke sige?

Dog frygter jeg en Trump sejer endnu mere, men det er mere på den lidt længere bane.

hqx
    Rusher
    • 412 Indlæg

#106 Når man går rundt og er så pisse nærvøs som du udviser lige nu, så er du let at manipulere med, det er tydeligt at høre at medierne har fået skovlen under dig. Der er enorm lille chance for at der opstår en borgerkrig iblandt den almindelig befolkning, og generelt det at bruge tid på at frygte ting som er udover din kontrol, er komplet spild af tid der kun resultere i stress som leder til dårlig velværd.

Sluk for nyhederne, lær at slappe af, det skal nok gå alt sammen, uanset hvem der bliver den næste præsident.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 1 uge siden af knekker.

Huh?

Tror du skal læse hvad jeg skriver en gang til. Jeg frygter ikke full skala borgerkrig – jeg har familie som frygter det i “en eller anden grad”.
    Personligt frygter jeg store folkmængder hvor folk kan begynde at skyde imod hinanden. Det vil jeg bestemt mene er en “reel” frygt og ikke taget ud af ingenting.

At jeg skulle være “let at manipulere” er ret vildt statement … 🙁

Canis_lupus
    Rusher
    • 911 Indlæg

Bush vs Al Gore tog 36 dage efter valget, for at der kom en afgørelse..

Jeg tror vi ender ud i det samme her.

Taber Trumpeten, så vil han bare benægte benægte og benægte!

Det bliver en kedelig affære, og røvsygt at høre om, fordi den mands
    er så stor en kujon og så ynkelig er klam er personlighed, at han er genetisk (næsten)
    programmeret til at lyve og aldrig erkende tab. Det eksisterer ikke i hans muse hjerne..

At de fleste stupide amerikanere så vælgere at stemme på ham, og se mellem fingrene med
    hans millard løgne (and counting), det er en helt anden debat 😀 hhahahaha

knekker
    Rusher
    • 1073 Indlæg

#106 Når man går rundt og er så pisse nærvøs som du udviser lige nu, så er du let at manipulere med, det er tydeligt at høre at medierne har fået skovlen under dig. Der er enorm lille chance for at der opstår en borgerkrig iblandt den almindelig befolkning, og generelt det at bruge tid på at frygte ting som er udover din kontrol, er komplet spild af tid der kun resultere i stress som leder til dårlig velværd.

Sluk for nyhederne, lær at slappe af, det skal nok gå alt sammen, uanset hvem der bliver den næste præsident.

Canis_lupus
    Rusher
    • 911 Indlæg

Okay vi ser lige bort fra alle de gramatiske fejl jeg lige lavede der hhhahahahaha.

RabidSquirrelX
    Rusher
    • 783 Indlæg

Måske ikke borgerkrig men jeg er da spændt på hvad han opildner til denne gang og ser igennem fingrene med og hvor lang han vil gå denne gang, han er trængt langt op i en krog denne gang, ergo vil man gå længere vil jeg mene og han er gammel så ikke så meget at miste.

Paybacktime
    Rusher
    • 1177 Indlæg

#110 Jeg prøver, men det er virkelig svært

#111 Heldigvis er han ikke siddende præsident denne gang. Det gør alligevel en stor forskel. Men han kæmper i bund og grund for ikke at komme i fængsel, så jo manden er desperat.

Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg

Der kan sagtens opstå ballade hvis Trump taber. Især på diverse valgsteder, hvor de ansatte længe har været udsat for dødstrusler og chikane fra hans følgere. For Danmark kan det måske have noget betydning for eksport af nogle varer, da de bliver meget dyre for amerikanerne, hvis Trump øger tolden på dem. Derudover tror jeg ikke det får den store betydning for os i Danmark, hvem af de to, som vinder.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 1 uge siden af Deadlights.
    Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg

Trump er nok også meget glad for, MSM begraver historien om Epstein-optagelserne fra 2017, der nu er dukket op. En af de få, der rapporterer om historien er The Daily Beast.

Ikke et dyt omkring det på Fox, CNN, Associated Press, New York Times etc.

• Dette svar blev ændret 1 måned, 1 uge siden af Deadlights.
    Deadlights
    Rusher
    • 1334 Indlæg

Jeg tror vi kan komme til at se noget lignende som i 2020, hvor de tidlige stemmer der optælles primært er mandlige Trump-stemmer, fordi de har det med at stemme tidligt og ved personligt fremmøde, og disse typisk tælles først. Trump vil tage føringen og erklære, han har vundet. Så vil MAGA begynde at protestere på valgstederne og forlange, man stopper optællingen af stemmer. Men som de senere stemmer og brevstemmerne begynder at blive optalt, begraves republikanerne af Harris-stemmer gennem en kombination af vanlige demokratstemmer med en kæmpe bunke kvinde-stemmer oveni.

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3454 Indlæg

#115 Man har lov at håbe. Jeg er dog ikke specielt optimistisk. 🙁

Kraben
    Rusher
    • 99 Indlæg

Og så begynder det igen.. For helvede hvor er jeg bare træt af den kæmpe klovn!

https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-11-05-politiet-er-paa-vej-siger-trump-og-taler-om-massiv-valgsvindel

I det mindste kunne det tyde på, at han er ved at gardere sig mod et kommende nederlag.

Fingers crossed! Kom så for helvede da, USA!

Cancerman
    Head Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3454 Indlæg

#117 Jeg skulle lige til at skrive det samme.

Det er ikke første gang i dag han kommer med det vrøvl.

Der er ingen tvivl om, at han varmer op til, at så tvivl om resultatet hvis han taber…. Fordi hvis han vinder, så kan du være sikker på, at det var “the most secure and fair election ever. There has never been a more fair election”

Bullit
    Rusher
    • 65 Indlæg

Så er valget vist afgjort. Jeg fik ret i min stemme herinde.

Kraben
    Rusher
    • 99 Indlæg

Jeps gg wp. Tror jeg bare stikker hovedet ned i et hul og først kommer frem igen om 4 års tid. I sandhed et trist øjeblik i verdenshistorien.

Viser 30 svar - 91 til 120 (af 256 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...