Forside › Fora › Politik/Samfund › Kommunal- og regionsrådsvalg 2021
Tagget: Å
- Dette emne har 39 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år siden af VampiricEye.
-
Oprettet afEmne
-
12/07/2021 kl. 21:08 #0StultusX2RusherOffline
Nu ved Jeg ikke om der er nogen, der går op i dette – her iblandt de 376 Rushere?
Men! Har et spørgsmål vedrørende Bornholms “Spærretid”:
Kan man dét der?
PS. er historiker = ved næsten INTET om ‘nuet’ og dets fremtid :-/
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”... -
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
12/07/2021 kl. 21:27 #1FiskerRusher
- 482 Indlæg
OfflineEn ting kan man hvert fald sige, man ved hvor prioriteterne er når én anonym chef’s bemærkning giver anledning til vidtrækkende politikker, men en større del af organisationen ønsker mere fleksible arbejdstider og der sker nada 😀
15/07/2021 kl. 16:22 #2StultusX2Rusher#0 Trådstarter- 2026 Indlæg
OfflineGår den så går den – den gik så ikke denne gang…
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/bornholm/bornholm-dropper-omstridt-spaerretid
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...15/07/2021 kl. 16:38 #3FiskerRusher- 482 Indlæg
Offline#2 Det seneste her er at det blot er blevet lempet, her var hvad de skrev i morges, ifølge TV2 Bornholm:
Kommunalbestyrelsen beslutter:
* at der ikke skal være spærretid i Bornholms Regionskommune.
* at politikerne i perioden i de sidste to måneder inden valget skal kunne udøve deres tilsynspligt som kommunalbestyrelsesmedlemmer i de kommunale institutioner og i øvrigt komme der som led i udøvelsen deres valgte/udpegede politiske arbejde. Politikere kan derimod ikke medbringe gæster og/eller have følgeskab af medier/journalister under besøg på kommunens institutioner/enheder i perioden. Såfremt kommunalbestyrelsesmedlemmerne ønsker kontakt til de kommunale institutioner, skal de som vanligt kontakte borgmesteren eller direktionen.
* at den sædvanlige praksis også gælder op til valg, nemlig bl.a. det forhold, at der ved henvendelse fra medierne også om besøg på de kommunale institutioner sker en konkret vurdering af henvendelsen.
I forhold til. politiske ønsker, spørgsmål etc. skal disse også som vanligt stilles til borgmesteren (eller udvalgsformanden) og kommunaldirektøren (eller relevant direktør), der ligeledes foretager en konkret vurdering af håndteringen.
I den forbindelse synes jeg, at det vil være godt, at de ansatte i BRK op til valg orienteres om deres grundlovssikrede ret til at ytre sig på egne vegne om forhold på deres arbejdsplads, sådan som det er formuleret i “Justitsministeriets vejledning om offentlig ansattes ytringsfrihed”, så de kan føle sig helt sikre, når og hvis de ønsker at deltage i den politiske samfundsdebat, og at de samtidig gøres opmærksom på, at såfremt de får henvendelser, de alligevel er usikre på, hvordan de skal håndtere, at de da tager en drøftelse med deres foresatte. Venlig hilsen Thomas
15/07/2021 kl. 21:14 #4StultusX2Rusher#0 Trådstarter- 2026 Indlæg
Offline#3 AV! Der var jeg sgu lige idealistisk(læs Blond og blå-grå øjne)igen, Dang it!
Takker for Info. (Skal ALDRIG være politiker-lokal-national-etc.)
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...16/07/2021 kl. 07:42 #5NickellModerator- 1835 Indlæg
Offline#0: Din udvidede historiebevidsthed (jvf. Bernhard Eric Jensen) burde gøre dig af alle i større stand stand til at skabe sammenhæng mellem fortid, nutid og fremtid. Dog er fremtidsforskerne vist nummer ét… 🤔
On tåpik: Det er suspekt. Jeg forstår behovet for beskyttelse af medarbejderne, men det er jo Bornholm! Der er nok ikke nok journalister til at give nogen som helst stress.
16/07/2021 kl. 09:34 #6FiskerRusher- 482 Indlæg
Offline#5 Både TV2 og DR har lokale afdelinger på Bornholm, udover nogle lokaler aviser, så jeg vil sige det ikke er helt urimeligt at sige at der er forholdsmæssigt meget mediedækning på Bornholm.
“beskyttelsen af medarbejderne”-argumentationen følger hverken fakta eller logik, der har været tale om 2 eksempler, det ene af dem var åbenbart en socialdemokrat fra kommunalbestyrrelsen hvis mor efter sigende havde følt sig chikaneret af pressen ved sidste valg, problemet er blot at pressen har gået alt igennem og kan ikke finde noget materiale for at de skulle have haft fat i pågældende person, interviewet eller optaget hende så det faldt ligesom til jorden da de blev efterspurgt mere information.
Det andet eksempel er så som du nævner “medarbejderne”, var at man nærmest havde udtalt sig på vegne af samtlige medarbejdere i kommunen, men virkeligheden var at man havde lavet en undersøgelse hvor man havde inviteret 32 mennesker (ca. 1%) af alle ansatte til at deltage i en undersøgelse om at gøre arbejdspladsen mere attraktiv, her havde en anonym leder kommenteret at folk snart ikke tør at komme på arbejde fordi de er bange for at stå frem i pressen med navn.
Der er en del problemer med dette argument:
- Dette taler nok mere om politikerne/ledelsen end pressen, man har adspurgt de forskellige fagforeninger, og enten kender man ikke til problemet, eller også har problemet nærmere været at enkelte politikere er ret nærgående i pressen, og sidst at man efter udtalelser i medierne er blevet irrettesat af ledelsen. De konkrete problemer med ledelse og politikerne kan ikke umiddelbart løses med denne spærretid.
- En leder er jo også en særlig funktion, så selvom de selvfølgelig er medarbejdere, så har de et større ansvar end de menige medarbejdere, der må derfor forventes at man klædes på til at kunne håndtere dette ansvar.
- uanfægtet kommentaren så placerer en trivselsundersøgelse foretaget blandt alle (og ikke kun 1%) medarbejdere at ledere scorer højst i trivsel, så dette tyder ikke på at være et generelt og større problem.
- Ser man forbi disse gabende huller i forklaringerne, så kommer denne spærretid jo heller ikke “medarbejderne” til gode når den kun varer 3(nu 2) måneder før et valg, skal “medarbejderne” kun beskyttes 3(2) måneder op til et valg :D?
- I øvrigt hvis den administrative og politiske ledelse på baggrund af én kommentar nærmest går i selvsving for at løse det, så håber jeg at bliver inviteret til næste undersøgelse, jeg har nemlig en del ting jeg godt kunne tænke mig at få indført også, jeg ved hvert fald vi efterhånden har behandlet emnet om fleksible arbejdstider, hjemmearbejde, m.m., i forbindelse med Covid-19, i et års tid, og med store interesse og deltagelse fra medarbejderne (og altså ikke “medarbejderne”, aka én anonym leder) 😀 uden at det rigtigt har materialiseret sig
Anyway som jeg ser det, selvom borgermesteren påstår anderledes, så er spærretiden noget som åbenlyst skævt gavner den nuværende politiske ledelse, hvis journalister ikke kan afdække forhold som den nuværende politiske ledelse er ansvarlige for, så kan folk jo heller ikke tage et stemme på et oplyst grundlag.
p.s. udtalt på vegne af mig selv 😛
- Dette svar blev ændret 3 år, 4 måneder siden af Fisker.
17/07/2021 kl. 19:03 #7StultusX2Rusher#0 Trådstarter- 2026 Indlæg
Offline#5 Du har godt langt mærke til uvildigheden, når det gælder at tage ved lære af historien, der huserer i disse tider ing’? :-/
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...17/07/2021 kl. 19:14 #8-dut-Rusher- 1289 Indlæg
OfflineSpærretid for journalister op til et valg hører ikke til i et demokrati. Alene forslaget om spærretid håber jeg straffes gevaldigt ved valget.
12/08/2021 kl. 17:37 #9FiskerRusher- 482 Indlæg
Offline12/08/2021 kl. 18:24 #10StultusX2Rusher#0 Trådstarter- 2026 Indlæg
Offline#9 WOAUW! Det er sgu alligevel fascinerende :-O
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...13/08/2021 kl. 13:30 #11TheMikeRusher- 99 Indlæg
OfflineGår den så går den – den gik så ikke denne gang…
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/bornholm/bornholm-dropper-omstridt-spaerretid
Ikke overraskende at det er de partier der ønsker det, og især i de kategorier de har svigtet mest.
29/09/2021 kl. 21:24 #12StultusX2Rusher#0 Trådstarter- 2026 Indlæg
OfflineEr en kendis = et krys på din stemmeseddel?
Det er vel oplagt?
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...- Dette svar blev ændret 3 år, 2 måneder siden af StultusX2.
15/11/2021 kl. 19:02 #13StultusX2Rusher#0 Trådstarter- 2026 Indlæg
OfflineNå! Er der nogen, der gider at stemme i morgen, eller?
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...15/11/2021 kl. 19:28 #14VampiricEyeRusher- 3845 Indlæg
Offline#13 Mon ikke de fleste gerne vil det.:)
Nintendo Influencer
På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg
På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
15/11/2021 kl. 21:25 #15NickellModerator- 1835 Indlæg
OfflineNå! Er der nogen, der gider at stemme i morgen, eller?
Det er gjort. I Glostrup skal vi vippe de blå af pinden. Sparemanøvrer mig her og der! Engang skulle jeg aflevere mit barn, stuen var åben og fyldt med børn, men ingen pædagog. Så mens jeg ventede på en voksen, så kom der andre forældre og læssede deres snotunger af hos mig.
Men så fik de børn da lært lidt om Kalmarunionen…
15/11/2021 kl. 21:53 #16StultusX2Rusher#0 Trådstarter- 2026 Indlæg
Offline#13 Mon ikke de fleste gerne vil det.:)
De Unge gider ikke altid!? Men så laver jeg en scene på gulvet: En skrigende monolog* om spildt historie og gentagelse af idioti…
De stemmer faktisk!
Og det ER egentlig IKKE min, en historieundervisers opgave, er det?Nå! FOKUS!
Er der nogen i de interessante kommuner? Dem med: Gamle bykonger – Forrædere fra 2017 – osv.?
*Gentages hvis de samme i idræt!
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...- Dette svar blev ændret 3 år siden af StultusX2.
16/11/2021 kl. 12:20 #17CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
OfflineSå er de krydser sat.
Det var jo dejligt hurtig overstået – det der tog længst tid, var jo nærmest at folde stemmesedlerne rigtigt 🙂16/11/2021 kl. 12:54 #18EmilsaRusher- 1200 Indlæg
OfflineHurra, jeg kan stemme til venstre for enhedslisten, og tilmed på en jeg kender
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
16/11/2021 kl. 13:00 #19VampiricEyeRusher- 3845 Indlæg
OfflineSå er der stemt. Jeg føler virkelig, at jeg har gjort en forskel!
Eller noget.
Nintendo Influencer
16/11/2021 kl. 19:04 #20FiskerRusher- 482 Indlæg
OfflineJeg ringede til et nummer så jeg kunne stemme udenfor i bilen, da de kom ud med stemmesedlerne blev de kort studeret og leveret igen uden kryds på
😀
16/11/2021 kl. 19:12 #21NickellModerator- 1835 Indlæg
OfflineJeg ringede til et nummer så jeg kunne stemme udenfor i bilen, da de kom ud med stemmesedlerne blev de kort studeret og leveret igen uden kryds på
😀
Du gjorde din demokratiske pligt, selvom du afleverede en blank stemme.
Det gør mig faktisk glad.
16/11/2021 kl. 20:08 #22kasperkaalRusher- 115 Indlæg
OfflineDet blev som altid til 2 stk. kryds ved liste Ø.
God valgaften, rushere 🙂
16/11/2021 kl. 20:29 #23MasozRusher- 135 Indlæg
OfflineKrydserne blev sat!
Men hold nu op – sedlen til regionsvalget….BIG fucker xD Den var jo uhandy at have med 😀17/11/2021 kl. 05:41 #24FiskerRusher- 482 Indlæg
Offline#21 Ah, var bare en sjov situation jeg kunne se ske 🙂
Jeg syntes ikke der har været så fede kandidater her, så jeg stemte for at slippe af med borgmesteren, Socialdemokratiet og Venstre.
Det lykkes også, blå blok vandt teknisk set, men socialdemokraterne og venstre blev holdt ude af forhandlingerne så mission accomplished 😀
Konservative, Enhedslisten, Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne gik sammen og pegede på en konservativ borgmester
17/11/2021 kl. 06:34 #25Canis_lupusRusher- 902 Indlæg
OfflineHhahahahahahaa…
Der blev sku DF næsten fuldstændig udslettet 🤣😂
Og Social demokratiet selvom de gik tilbage i København, så fik stadgivæk 28,5%. Og mange af deres stemmer gik til Enhedslisten hvilket jeg sagtens kan leve med 😄I den anledning vil jeg gerne dele dette billede med jer 😉
- Dette svar blev ændret 3 år siden af Canis_lupus.
17/11/2021 kl. 06:40 #26Canis_lupusRusher- 902 Indlæg
Offline#22 smukt og tillykke med sejren i København 😃👍
17/11/2021 kl. 09:38 #27GhidoraRusher- 1331 Indlæg
OfflineTotal håbløst setup i vores lille by… utroligt man er så dårlig til at organisere…
GL & HF
17/11/2021 kl. 11:39 #28VampiricEyeRusher- 3845 Indlæg
OfflineUanset hvor håbløs Mette er, så får blå blok aldrig en chance, når det her er alternativet til Mette: https://nyheder.tv2.dk/video/dmJybjkwSE5kMmxJZGJTMm4yaF90VnVmV182YnZmX2M=
Ellemanden går full cringe.
Nintendo Influencer
17/11/2021 kl. 12:26 #29CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
Offline#28 Jeg foretrækker nu politikkere, der kan fjolle og tage pis på sig selv, fremfor selvhøjtidelige der ikke kan tåle en joke. 🙂
17/11/2021 kl. 12:39 #30StiXRusher- 241 Indlæg
Offline#30 jeg har det lige omvendt. Synes da han er et frisk pust.
Elskede da han affejede en “journalist” fra veganerpartiet tilbage ved sidste valg Jeg elsker bacon
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...