Forside Fora Nyheder Hvor grimt må et spil være?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Nickell
    Moderator
    Offline

    Det er ikke for sarte sjæle…

    [Læs hele nyheden her: Hvor grimt må et spil være?]

Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1823 Indlæg
    Offline

    #2
    NoFaith
    Rusher
    • 296 Indlæg
    Offline

    Gameplay > Grafik

    Papers Please er en grafisk katastrofe men et af de sjoveste og billigste spil jeg længe har spillet.

    Der hvor det kan diskuteres er hvis et spil er så forskelligt i sit udtryk alt efter platform, så kan man godt diskutere om hvor vidt det er okay bare at skrue det så langt ned, bare for at udgive det til en platform der ikke kan trække det som var hensigten, med Minecraft vil man få samme oplevelse lige meget platformen f.eks.

    Det minder mig også om da Cyberpunk udkom til 360/ps4, det burde nok aldrig være lanceret på disse platforme til at begynde med, da det grafisk ikke kunne køre fornuftigt på disse.

    Konklusion: Jeg synes altid Gameplay > grafik MEN det er ikke okay at udgive en titel til en platform der ikke kan køre det, og så give disse brugere en væsentligt ringere oplevelse med samme produkt end der var hensigten bare for at lave et hurtigt cash grab.

    #3
    hausner
    Moderator
    • 837 Indlæg
    Offline

    #2
    Jeg kan ikke se problemet. Man kan ikke forvente high-end grafik på en gammel konsol. Men Udgiverne skal selvfølgelig være ærlig e omkring det. Det er da langt værre hvis man køre efter laveste fællesnævner for at gøre det ens.

    #4
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Gameplay vejer klart tungere for mig end grafik.
    Jeg har 5k timer i Wurm Unlimited, som jeg dog ikke spiller længere. Men hvis gameplay og community er fantastisk, så er det for mig ligemeget om det ligner det gamle Dwarf Fortress f.eks. Den prioritet har jeg på fornemmelsen at flere og flere hopper ombord på jo ældre de bliver – hvert fald i min omgangskreds.

    #5
    NoFaith
    Rusher
    • 296 Indlæg
    Offline

    #3 Min pointe er de ikke har lavet er version specifikt til den konsol, de har taget det produkt de har designet til alle andre konsoller og så har de bare skruet ned så det ligner bæ lort, hvis de havde bygget en version specifikt til den konkrete konsol så er jeg sikker på det havde været et bedre produkt, men det kan selvfølgelig aldrig betale sig at gøre.

    Jeg tænker bare det er flabet bare at skrue alt grafik ned på røvbanan og så tage fuld pris for spillet og løse det på den måde, jeg postulere at det er grimmere end det behøvede at være pga. denne løsning kontra havde man udviklet en version af spillet specifikt til denne konsol.(switch kan godt levere pænere og mere poleret grafik end det vi ser her på videoen)

    #6
    NoFaith
    Rusher
    • 296 Indlæg
    Offline

    Har i øvrigt lige læst på reddit at de planlægger at lave RDR2 til switch også…. oh my!

    #7
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1823 Indlæg
    Offline

    #2+#4: Ingen vil sætte grafik over gameplay. Men nogen gange kan det visuelle indtryk være så afskrækkende, at man ikke kan overkomme det.

    Mass Effect Andromeda og især Bethesdas spil har haft noget med ansigtmimikken, hvor uncanny valley-symptomet opstår, hvilket har været latterliggjort på nettet før.

    #8
    NoFaith
    Rusher
    • 296 Indlæg
    Offline

    #7 Det er jeg enig i men der er også grader af hvad dårlig grafik er, man kan sige papers please og minecraft er jo ikke “flot grafik” men det er grafik fra en anden tid men når det er lavet ordenligt og gameplayet er så godt som det er, så synes jeg ikke det genere mig overhoved.

    Mortal Kombat 1 på switch er dårligt fordi det er grimt fordi man ikke kan trække det som tiltænkt og det er “unintentionally ugly” for at bruge et engelsk udtryk, og der synes jeg lige præcis som du siger at det ødelægger oplevelsen, og er ekstremt forstyrrende at se på.

    #9
    Deadlights
    Rusher
    • 1320 Indlæg
    Offline

    Valhalla, et Roguelike CRPG, er nok det grimmeste spil, jeg har spillet. Da jeg i starten af 90erne kiggede bagpå pakken var der en blanding af still-skærmbilleder, der i spillet blev vist når man gik ind i bestemte nye områder, samt nogle almindelige gameplay billederne. Fordi de almindelige billeder var så afsindigt grimme (sammenlignet med andre spil i den tid), gik jeg ud fra det var et særligt view der måske var relevant i nogle situationer, og at still-billederne repræsenterede det generelle gameplay. Men 99.99% af spillet foregik altså i grimme-mode.

    Til gengæld er det også et af de bedste spil, jeg har spillet. Kender man NetHack er det lidt som NetHack, men på crack.

    #10
    NightBreaker
    Moderator
    • 1578 Indlæg
    Offline

    Synes også der er forskel på om spillet er ment til at se pænt ud, men det ser lort ud.

    Kan fint leve med at det ikke ser godt ud, hvis det også er mening.

    #11
    SvenBent
    Rusher
    • 314 Indlæg
    Offline

    Der er forskel paa grimt graffik or grimt design
    Jeg spiller fint master of orion til dos. det er rigtig grimt graffik men ikkeet grimt design. dvs sevl designet af graffiken virker med den level adff grafisk processing power der var dengang og alting er nemt at see og lige til.

    men f.eks spillet tol hoejre i det viste billed har meget mere raa grafisk kraft in MOO i DOS tiden. men designet var til noget der var endnu mere og derfor ligner det noget hoe.

    med andre ord er graffiken desing korrekt til den magnde grafisk detalje grad der e tilgaenge lig saa kan det sgisme gaa fint ned til 256 bit farver.

    - Sven Bent

    #12
    Mart33N
    Rusher
    • 357 Indlæg
    Offline

    En flot visuel setting kan gøre meget for oplevelsen af et spil (tænk open world koncepter f.eks.) og de følelser man associerer med det.

    Det sagt, så kan 8-bit zelda stadig noget, nok mest pga. nostalgien i det.

    Derudover så går jeg ikke så meget op i det, hvis gameplayet er godt, f.eks. som Quake Live hvor jeg har kørt lego-grafik mode siden 99.

    • Dette svar blev ændret 11 måneder, 1 uge siden af Mart33N.
    #13
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Handler det ikke mere om, hvor meget det må fucke sin grafiske stil op? Paper Please er bestemt ikke high-def, men fanger glimrende stemningen om depri, autoritært liv.

    Så er der spil som King Kong fra 2023… herre jemini.

    #14
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Jeg spiller meget Lethal Company for tiden. Det er nok det grimmeste spil jeg har spillet i mange år. Men mine kammerater og jeg snakkede lidt om det mens vi spillede det den anden dag. Vi har faktisk “vænnet” os til grafikken og synes nu at “den passer til spillet”. Det er en del af humoren, at alt er decideret grimt.

    Det er tydeligt at alt er lavet af en person der lige præcist mestrer at skabe tingene, og så ikke mere. UV maps på 3D modellerne er horrible. Og 3D topology og skeletal weighings er grinagtigt dårligt udført. Men det virker!

    Og vigtigst af alt, så er det hylemorsomt at spille med nogle gode mennesker.

    Så selvom jeg er meget optaget af de nyeste realtime grafiske teknologier i GPU’erne. Så kan jeg sagtens nyde et grimt spil hvis det er sjovt. 😀

Viser 14 svar - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...