- Dette emne har 14 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 10 måneder, 2 uger siden af ElSenator.
-
Oprettet afEmne
-
25/09/2023 kl. 20:02 #0NickellModeratorOffline
Det er ikke for sarte sjæle…
[Læs hele nyheden her: Hvor grimt må et spil være?]
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
25/09/2023 kl. 20:03 #1NickellModerator#0 Trådstarter
- 1823 Indlæg
Offline26/09/2023 kl. 08:34 #2NoFaithRusher- 296 Indlæg
OfflineGameplay > Grafik
Papers Please er en grafisk katastrofe men et af de sjoveste og billigste spil jeg længe har spillet.
Der hvor det kan diskuteres er hvis et spil er så forskelligt i sit udtryk alt efter platform, så kan man godt diskutere om hvor vidt det er okay bare at skrue det så langt ned, bare for at udgive det til en platform der ikke kan trække det som var hensigten, med Minecraft vil man få samme oplevelse lige meget platformen f.eks.
Det minder mig også om da Cyberpunk udkom til 360/ps4, det burde nok aldrig være lanceret på disse platforme til at begynde med, da det grafisk ikke kunne køre fornuftigt på disse.
Konklusion: Jeg synes altid Gameplay > grafik MEN det er ikke okay at udgive en titel til en platform der ikke kan køre det, og så give disse brugere en væsentligt ringere oplevelse med samme produkt end der var hensigten bare for at lave et hurtigt cash grab.
26/09/2023 kl. 08:59 #3hausnerModerator- 837 Indlæg
Offline#2
Jeg kan ikke se problemet. Man kan ikke forvente high-end grafik på en gammel konsol. Men Udgiverne skal selvfølgelig være ærlig e omkring det. Det er da langt værre hvis man køre efter laveste fællesnævner for at gøre det ens.26/09/2023 kl. 11:14 #4SturmWolfDKRusher- 562 Indlæg
OfflineGameplay vejer klart tungere for mig end grafik.
Jeg har 5k timer i Wurm Unlimited, som jeg dog ikke spiller længere. Men hvis gameplay og community er fantastisk, så er det for mig ligemeget om det ligner det gamle Dwarf Fortress f.eks. Den prioritet har jeg på fornemmelsen at flere og flere hopper ombord på jo ældre de bliver – hvert fald i min omgangskreds.26/09/2023 kl. 11:22 #5NoFaithRusher- 296 Indlæg
Offline#3 Min pointe er de ikke har lavet er version specifikt til den konsol, de har taget det produkt de har designet til alle andre konsoller og så har de bare skruet ned så det ligner bæ lort, hvis de havde bygget en version specifikt til den konkrete konsol så er jeg sikker på det havde været et bedre produkt, men det kan selvfølgelig aldrig betale sig at gøre.
Jeg tænker bare det er flabet bare at skrue alt grafik ned på røvbanan og så tage fuld pris for spillet og løse det på den måde, jeg postulere at det er grimmere end det behøvede at være pga. denne løsning kontra havde man udviklet en version af spillet specifikt til denne konsol.(switch kan godt levere pænere og mere poleret grafik end det vi ser her på videoen)
26/09/2023 kl. 11:27 #6NoFaithRusher- 296 Indlæg
OfflineHar i øvrigt lige læst på reddit at de planlægger at lave RDR2 til switch også…. oh my!
26/09/2023 kl. 12:30 #7NickellModerator#0 Trådstarter- 1823 Indlæg
Offline#2+#4: Ingen vil sætte grafik over gameplay. Men nogen gange kan det visuelle indtryk være så afskrækkende, at man ikke kan overkomme det.
Mass Effect Andromeda og især Bethesdas spil har haft noget med ansigtmimikken, hvor uncanny valley-symptomet opstår, hvilket har været latterliggjort på nettet før.
26/09/2023 kl. 12:43 #8NoFaithRusher- 296 Indlæg
Offline#7 Det er jeg enig i men der er også grader af hvad dårlig grafik er, man kan sige papers please og minecraft er jo ikke “flot grafik” men det er grafik fra en anden tid men når det er lavet ordenligt og gameplayet er så godt som det er, så synes jeg ikke det genere mig overhoved.
Mortal Kombat 1 på switch er dårligt fordi det er grimt fordi man ikke kan trække det som tiltænkt og det er “unintentionally ugly” for at bruge et engelsk udtryk, og der synes jeg lige præcis som du siger at det ødelægger oplevelsen, og er ekstremt forstyrrende at se på.
26/09/2023 kl. 16:20 #9DeadlightsRusher- 1320 Indlæg
OfflineValhalla, et Roguelike CRPG, er nok det grimmeste spil, jeg har spillet. Da jeg i starten af 90erne kiggede bagpå pakken var der en blanding af still-skærmbilleder, der i spillet blev vist når man gik ind i bestemte nye områder, samt nogle almindelige gameplay billederne. Fordi de almindelige billeder var så afsindigt grimme (sammenlignet med andre spil i den tid), gik jeg ud fra det var et særligt view der måske var relevant i nogle situationer, og at still-billederne repræsenterede det generelle gameplay. Men 99.99% af spillet foregik altså i grimme-mode.
Til gengæld er det også et af de bedste spil, jeg har spillet. Kender man NetHack er det lidt som NetHack, men på crack.
26/09/2023 kl. 18:54 #10NightBreakerModerator- 1578 Indlæg
OfflineSynes også der er forskel på om spillet er ment til at se pænt ud, men det ser lort ud.
Kan fint leve med at det ikke ser godt ud, hvis det også er mening.
13/12/2023 kl. 00:30 #11SvenBentRusher- 314 Indlæg
OfflineDer er forskel paa grimt graffik or grimt design
Jeg spiller fint master of orion til dos. det er rigtig grimt graffik men ikkeet grimt design. dvs sevl designet af graffiken virker med den level adff grafisk processing power der var dengang og alting er nemt at see og lige til.men f.eks spillet tol hoejre i det viste billed har meget mere raa grafisk kraft in MOO i DOS tiden. men designet var til noget der var endnu mere og derfor ligner det noget hoe.
med andre ord er graffiken desing korrekt til den magnde grafisk detalje grad der e tilgaenge lig saa kan det sgisme gaa fint ned til 256 bit farver.
- Sven Bent
15/12/2023 kl. 16:18 #12Mart33NRusher- 357 Indlæg
OfflineEn flot visuel setting kan gøre meget for oplevelsen af et spil (tænk open world koncepter f.eks.) og de følelser man associerer med det.
Det sagt, så kan 8-bit zelda stadig noget, nok mest pga. nostalgien i det.
Derudover så går jeg ikke så meget op i det, hvis gameplayet er godt, f.eks. som Quake Live hvor jeg har kørt lego-grafik mode siden 99.
- Dette svar blev ændret 11 måneder, 1 uge siden af Mart33N.
16/12/2023 kl. 14:36 #13KimozabiRusher- 127 Indlæg
OfflineHandler det ikke mere om, hvor meget det må fucke sin grafiske stil op? Paper Please er bestemt ikke high-def, men fanger glimrende stemningen om depri, autoritært liv.
Så er der spil som King Kong fra 2023… herre jemini.
08/01/2024 kl. 11:08 #14ElSenatorRusher- 579 Indlæg
OfflineJeg spiller meget Lethal Company for tiden. Det er nok det grimmeste spil jeg har spillet i mange år. Men mine kammerater og jeg snakkede lidt om det mens vi spillede det den anden dag. Vi har faktisk “vænnet” os til grafikken og synes nu at “den passer til spillet”. Det er en del af humoren, at alt er decideret grimt.
Det er tydeligt at alt er lavet af en person der lige præcist mestrer at skabe tingene, og så ikke mere. UV maps på 3D modellerne er horrible. Og 3D topology og skeletal weighings er grinagtigt dårligt udført. Men det virker!
Og vigtigst af alt, så er det hylemorsomt at spille med nogle gode mennesker.
Så selvom jeg er meget optaget af de nyeste realtime grafiske teknologier i GPU’erne. Så kan jeg sagtens nyde et grimt spil hvis det er sjovt. 😀
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...