Forside Fora KĂžb og salg S: Bil oplader 11kw, 16a, 3 faset

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    BirkeMos
    Rusher
    • E-peen: 30

    Har vi nogle her pÄ Rushers, der stÄr og mangler en bil lader, tjek lige denne annonce:

    https://www.facebook.com/marketplace/item/1088949341870813

    Kan godt laves en rushers pris pÄ f.eks. 3400kr INKL. fragt.

    Perfekt lader til hjemmebrug, 11kw er faktisk en del, mange offentlige standere er ogsĂ„ 11kw 😀

Viser 19 svar - 1 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    BirkeMos
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 30

    Har vi slet ingen pÄ Rushers.dk der har fÄet sig en el-bil ? ForstÄr jeg ikke, mÄ vÊre nogle by mennesker som kÞre el, og som kan bruge sÄdan lader her ???

    Byd evt gerne.

    Er med kvittering og fortsat garanti og med alt tilbehþr inkl. 🙂

    #2
    Kallekun
    Rusher
    • E-peen: 161

    Jeg har ladeboks til min bil?

    #3
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 815

    Jeg er i gang med at overveje mit Clever Unlimited abonnement, da de totalt fucker os der har PHEV. Ved dog endnu ikke hvad alternativet skal vĂŠre endnu – synes det er enormt uoverskueligt pt.

    #4
    Bragse
    Rusher
    • E-peen: 33

    Har fÞrst lige bestilt elbil og der er 12-14 mÄneders levering sÄ ikke lige et akut behov.

    #5
    mortendb
    Rusher
    • E-peen: 41

    #3 Har du kigget pÄ hvad det koster uden clever, isÊr hvis du har elvarme (varmepumpe/jordvarme). Det er langt billigere.

    #6
    Aben
    Rusher
    • E-peen: 38

    #3
    Jeg har en ladestander fra Spirii, sÄ jeg kan fÄ elafgift refusion. Jeg betaler 79 kroner om mÄneden for det og fÄr ca 150-200 kroner tilbage om mÄneden i refusion. Jeg har ogsÄ en PHEV.

    #7
    Human
    Rusher
    • E-peen: 72

    Gider man ikke sÊtte sig ind i tinegene nÄr man vÊlger clever til en phev, eller hvorfor vÊlger man det?
    Men det passer nok egenlig meget godt til alligevel nĂ„r man vĂŠlger phev 😀

    #8
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #7 haha ja, PHEV biler er et kompromi hvor man hverken har den bedste bensin motor eller el motor. Med sÄdan et meh valg, hvordan kan man forvente at disse folk pludselig har lavet deres hjemmearbejde pÄ Clevers lÞsning. =P

    #9
    TabascoPreben
    Rusher
    • E-peen: 89

    Jeg har valgt Clever Unlimeted, da jeg har reduceret elafgift med elvarme, og det er den eneste mulighed for at fÄ refusion.

    Jeg er lidt pissed (mest pÄ andres vegne) over de Êndringer de laver i aftalen til april, men pÄ grund af min afgiftsreduktion ender det nogenlunde med at fungere som det egentligt er tiltÊnkt for mig, med at mine omkostninger til el bliver dÊkket 1:1 af Clever. Indtil nu er jeg blevet refunderet nÊsten 1 kr. mere pr. kWh end det koster mig (fastprisaftale til 30 Þre/kWh frem til marts 2022).

    SÄ 750 kr. for fri opladning bÄde ude og hjemme. Vi bruger 400-500 kWh pr. mÄned og min elpris stiger til omkring 1,75 kWh efter reduktion til marts, sÄ det giver stadigt mening at blive hos dem synes jeg.

    #10
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 815

    #7 #8 sjÊldent vi ser sÄ hjernedÞde og uforskammede kommentere her. Heldigvis.

    #11
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #10 Beklager at det fornÊrmer dig, men det er altsÄ ikke helt tilfÊldigt at der pt kÞre en skandale omkring PHEV biler i nyhederne, hvor forureningen pÄ papiret, ser rigtig godt ud, men realiteten viser sig at PHEV biler i sin praktiskhed blot er et smuthul for konventionelle bil-fabrikanter for at fÄ lov til at blive ved med at spytte fossil biler ud i samfundet.
    Du fÄr en mindre bensin tank fordi der skal vÊre plads til batterier og alt dens ledningsgrej som gÞr bilen tungere, du fÄr mindre plads til en ordentlig diesel/bensin motor fordi der skal vÊre plads til EL motoren, og sÄ viser det sig at de fleste kÞre pÄ diesel/bensin alligvel fordi el rÊkkevidden pÄ disse hybrid biler er elendigt.

    Hvis man kÞrer ofte meget lange distancer, sÄ vÊlger man hverken Hybrid eller el bil, men stadig Diesel.
    Hvis man vil spare penge, og evt ogsÄ vil hjÊlpe til med miljÞet, sÄ gÄr man all-in pÄ EV, i stedet for denne halvhjertet fesen hybrid lÞsning.

    #12
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 815

    #11 Tak.

    Problemet med generelle betragtninger er at man misser pointen. Alt og alle kan misbruges, sÄ hvis vi starter med at fÄ det ad vejen og sige det ogsÄ gÊlder PHEV sÄ kan vi komme frem til fakta i min situation, og mÄske stoppe med at tror at det er noget sÊrligt for lige prÊvis PHEV. Corona hjÊlp er blevet misbrugt i stor stil, sÄ skulle vi ikke have hjulpet virksomheder i nÞd? Nej, det nytter ikke at tÊnke sÄledes. Desuden er der tvivl om de tal der ligger bag debatten omkring PHEV.

    Anyways, jeg fastholder at PHEV er absolut ideelt for mig i Ăžjeblikket.

    Jeg har haft den i 12 mĂ„neder nu, og den melder om et “benzinforbrug” pĂ„ under 1 liter pr 100 km. Da jeg tankede til nytĂ„r, var det fĂžrste gang siden sommerferien. Jeg har ca 50 KM i alt om dagen, og al daglig kĂžrsel er dermed pĂ„ el. Da jeg kan lade pĂ„ jobbet ogsĂ„, sĂ„ fungere det ogsĂ„ om vinteren med reduceret rĂŠkkevide og til indkĂžb m.m. pĂ„ vejen.

    Det havde en elbil naturligvis ogsÄ klaret, men problemet opstÄr sÄ pÄ de lÊngere ture.

    Jeg har noget familie i norge som er smĂ„ 650km vĂŠk. Dem besĂžger jeg typisk over en 3-dages weekend. Jeg synes ikke infrastrukturen er til 3-4 gang fuld opladning pĂ„ kun 3 dage. Risikoen for langvarig kĂž oven i selve ladetiden gĂžr at sĂ„dan en tur ikke kan garanteres at fungere – og dermed er formĂ„let med bilen ikke opnĂ„et.

    Oven i det har vi en del familie i jylland (vi er i KBH) og her er det ogsÄ halvlange ture, som typisk sker i travle perioder (weekender, helligdage) hvor der er maksimal pres pÄ ladestandere omkring de store motorveje. Ingen i familen har selv ladestandere hjemme.

    De sidste par Är har vi brugt bilen meget mht sommerferier i tyskland og igen er det pÄ max-belastnings tidspunkter hvor det bare et ekstra generende at stÄ i et fremmed land uden at fÄ strÞm.

    Endeligt lejer vi typisk et sommerhus lidt ude for Ebeltoft. Der kan ikke lades ved huset. I sommers tjekkede jeg for sjov tilgĂŠngeligheden af frie ladestandere – som for det fĂžrste var 12 km vĂŠk inde i selve Ebeltoft og for det andet ikke blev set vĂŠre ledig en eneste gang i den uge vi var der. Min clever app viste vist ogsĂ„ kun 3 standere i alt.

    Historier om rene el-bils ejere der gĂ„r tilbage til Benzin/Diesel er begyndt at dukke op. Det var nok bedre for 1-2 Ă„r siden, da der var sĂ„ fĂ„ biler at de fĂ„ ladestandere faktisk ofte var frie – men NU gĂ„r det nemt galt. Ja hverdagen er intet problem – men weekend, helligdag, ferier og bare helt spontane ture bliver nemt problematiske.

    TL:DR en ren el-bil fungere endnu ikke for os, men vi kÞrer nÊsten kun pÄ EL i vore PHEV nÄr Äret er gjort op.

    Det er i Þvrigt mega fedt at kÞre pÄ el, sÄ jeg glÊder mig til at kunne skifte til en ren EL bil inden lÊnge. StÞrre batterier og hurtigere opladninger kommer jo hele tiden, men i mellemtiden er PHEV helt genialt for mig, og sikkert ogsÄ rigtigt mange andre.

    #13
    Noize
    Rusher
    • E-peen: 177

    #11 sÄ er der alle dem som kan se at man vÊlger brÊndstof en gang mere indtil el biler er modne nok og ikke foruener sÄ sindsygt meget under produktion. taber vÊrdi, er upraktiske mhs til ladning.

    EV fortalere er jo nogle totale consumer tools pt som vores el marked og de beta elbiler der futter rundt omkring derude.
    Held og lykke nÄr lortet skal sÊlges om 7 Är.

    uha de er sĂ„ kloge dem der nu har kĂžbt el biler og hvad tĂŠnker os tosser pĂ„ der stadig kĂžrer i dino brĂŠndstof biler som i plejer at sige…suk tal om at retfĂŠrdigĂžre sit kĂžb eller bankens kĂžb som det jo nok er for jer.

    nÊ hvis i vil vÊre miljÞ venlige sÄ kÞb en brÊndstof bil der kÞrer rigtig langt pÄ literen og kÞr rundt i den minimum de nÊste 10 Är men ev bliver gjort grÞnt, brugbart og uden alle de ulejligheder der er ved ladning af lortet samt infrastrukteren pÄ el kan vokse.

    ev biler blier en gang skod kasser i fremtiden der bliver brug og smid vĂŠk.

    #14
    Human
    Rusher
    • E-peen: 72

    #12 og #13 har tydelig aldrig ejet en elbil.

    Og man kan da slet ikke kĂžre til Norge i en elbil. Det land med absolut flest ladestandere.

    Jylland? Umuligt. Det kan jo slet ikke gĂžres HELT uden at lade op ?

    Hvis vi skal spÄ om gensalg sÄ er biler generelt ikke en skid vÊrd efter 8 Är. Da slet ikke en PHEV eller ren dinobil.

    #15
    Noize
    Rusher
    • E-peen: 177

    #14

    Min dino bil holder nu brugtvogns vĂŠrdien rigtig godt.

    ForbrĂŠndings motorer er en fantastisk ting

    bliv i bare i bil selskabernes greb, i gĂžr lige som de vil ha jer til nĂ„r de sĂŠlger de lorte el spande 😀

    consumer tools

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 4 mĂ„neder siden af Noize.
    #16
    mortendb
    Rusher
    • E-peen: 41

    #9 NÄr du i forvejen har reduceret afgift burde Clever slet ikke tilbyde dig refusion og det er nok begrÊnset hvor lÊnge det fÄr lov at leve hos Clever (pt tjener de Äbenbart nok til at de er ligeglade). Men du fÄr en refundering for en afgift som du ikke har betalt.

    Min gennemsnits elpris med elvarme ligger pÄ 1.30 kr /kWh

    SÄ med elvarme og ingen ladeoperatÞr og et forbrug pÄ 500 kWh pr mÄned er min pris 650 kr pr mÄned.

    #12 Du har fuldstĂŠndig ret bliver en PHEV kĂžrt korrekt og opladet kan den vĂŠre en rigtig fornuftig lĂžsning. Dog glemmer langt de fleste at lade den.

    #17
    TabascoPreben
    Rusher
    • E-peen: 89

    #16 SÄ i dit tilfÊlde kunne du fÄ fri opladning bÄde ude og hjemme hos Clever til ca. 400 kr. pr. Mdr. (750 kr/mdr.- ca. 2 kr/kWh x 500 kWh/mdr + 1,30 kr/kWh x 500 kWh/mdr). Men sÄ er der selvfÞlgelig sÄ nogle omkostninger til deres opsÊtning der skal hentes hjem udover.

    Men ja, det er spÞjst at Clever som den eneste i landet giver refusion pÄ trods af reduceret afgift.

    #18
    Noztra
    Rusher
    • E-peen: 225

    Jeg lavede fĂžlgende beregning hvis jeg skiftede til elbil fra min nuvĂŠrende VW Polo.

    null

    Selv nĂ„r Clever abb. var betalt sĂ„ ville det “kun” koste mig ca. 315kr om mĂ„neden.

    Jeg har ogsÄ el refusion.

    #19
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,855

    Vi har allerede en trÄd hvor vi diskuterer elbiler, sÄ flyt diskussionen over i den og lad #0 sÊlge sin lader i fred.

Viser 19 svar - 1 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...