Jeg har været ret stille omkring VR i lang tid.
Dels fordi min økonomi resten af året har fået et irriterende hak ned.
Men også fordi der har været langt imellem de nyheder som interesserer mig.
Og det som interesserer mig er jo PC drevet VR, og PC VR spil.
Så generelt venter jeg stadig på Nvidia 5090, ny pc. og nyt VR headset som tiltaler mig.
Men der er alligevel sket meget - og her lister jeg bare nogle af de gode VR nyheder, som enten er et par måneder gamle, eller ligger lidt forude i 2024 kalenderen (måske 2025)
Så lad os snakke VR headsets først.
PIMAX
De kom med Pimax Crystal, som var standalone med batteri og en samlet vægt på over 1 kilo.
Den gad jeg ikke se på - men nu er de ude med Crystal Light, som er PC only, hvor de har skåret en del luksus væk, og vægten er nede på omkring 700. Prisen er også billigere, og stemmerne på Youtube er meget positive. Så måske er Pimax endelig blevet værd at overveje?!?!?
HTC...
Siden VIVE har de floppet med alt. Men der er pt. teasers om nyt headset, så værd at holde øje med.
PICO
Pico 4 var et godt alternativ til Quest-2.. Nu er de ude - kun pt. i kina - med Pico 4 Ultra.
Mere ved jeg ikke, men værd at hold øje med!
VALVE - var en masse rygter, og intet nyt, så dem venter jeg ikke på mere.
APPLE - Kom med deres sygt dyre Vision.. Der er nu en ny på vej, og de har åbnet for EU markedet.
Så lad os se hvad den nye model byder på - ved det ikke endnu.
META - Quest 3 hitter stort, og bliver bedre og bedre. Nok det bedste VR for pengene pt.
Og de har sagt der kommer nyt snart - Jeg mener det bliver en Q3 light, med Fresnel linser.
BLiver nok god VR for pengene, men pancake linser er fremtiden imo.
SOMNIUM VR1.. - Er ny på markedet, stor dyr og toppen af poppen. Front heavy, men vist god nok til simmere, der vil have det ultimative.
Rygter siger også andre brands er på vej med nyt - men vi aner intet pt.
Så skal nogen købe VR nu, så ville jeg pege på Quest3! - Alternativt, hvis man har lidt tech snilde, så en Pimax Crystal Light.
Nu til andet VR nyt...
UEVR - en mod der gør stort set alle Unreal-engiene4+5 spilbare i VR, skulle være virkelig fedt, for dem med lidt tech snilde og tålmodighed.
Det NYE på Mod fronten, er et nyt firma Flat2VR - som modder alm spil til VR, i samarbejde med de originale udviklere - lyder virkelig som en genial ide - lad os se om der kommer nogle gode titler på markedet.
PSVR2 - der lignede noget som var døende pga. manglende spil, har endelig fået et lille addon, så du kan spille PC VR - og det hitter vist rigtig godt!
META - udviklede selv - sammen med steam, en Steam launcher, så man kan spille sine META spil på PC.
Og pt. kører Gamescom messen, med masser af VR nyt, og mange nye spil.
Så selvom VR har føltes lidt dødt i lang tid, så er VR stadig i live og under udvikling.
Håber vi får masser af fede VR oplevelser på vej mod 2025.
God sensommer - Hygge!