Jeg vil lige prøve at smide et par mellem-kloge ord på nogle af de tanker der er kommet, naturligvis baseret på min egen tid bag kulissen på Daily Rush:
I skrivende stund er Rushers, tydeligt, bygget op mere som et forum end et artikel-site (nyheder/anmeldelser/etc.), så hvis der skal en strøm af artikler på sitet, skal forsiden revideres helt og aldeles for at fremhæve dem, i hvert fald såfremt tanken bag sådanne artikler er at lokke nye brugere til. Se f.eks. hardwire.dk som blev lanceret for få måneder siden: rigtig flot og tilgængeligt content, men til gengæld intet forum eller endda mulighed for kommentarer til artiklerne. Hardwire er afhængigt af content på daglig basis hvis sitet skal vokse og det content skal så videre til div. SoMe-kanaler og selvfølgelig også ligge øverst i søgeresultaterne på Google. Begge dele er afsindigt tidskrævende!
Hvem skal så skrive artiklerne? Alle med en nogenlunde fair forståelse for grammatik og tegnsætning kan i realiteten gøre det, men hvem har tiden? Dengang jeg startede på DR, kunne jeg godt bruge op til 45 minutter på selv den mindste historie, og det var altså med kritik af det sproglige, kildehenvisninger, billeder og overskrift der skulle fungere som blikfang, og så naturligvis Google- og SoMe-henvisninger. Senere kunne jeg skyde dem af sted på små 10 minutter, men det tog en rum tid før jeg følte mig helt tryg i det. Hvem skal læres op i den proces og kunne eksekvere det på eget initiativ... frivilligt, altså uden løn? Eftersom Rushers ikke søger en indtjening, så forestiller jeg mig heller ikke, at Rushers ønsker at have udgifter.
Hvilket bringer mig til næste punkt: anmeldelser.
Lad os lade som om Starfield er få uger fra udgivelse. Eftersom Rushers endnu blot har en beskeden mængde brugere/besøgende, tvivler jeg på at de danske distributører er interesseret i at udlevere anmelderkopier til sitet. Det havde ellers været smart med Starfield, da der angiveligt kan være mange 100 timers spil i, og hvis man kunne påbegynde gennemspilningen f.eks. 14 dage før udgivelse, kunne man følge den hype som alle andre sites rider på. I stedet må man vente på udgivelsesdagen, og her skal man så finde en person som er interesseret i, igen frivilligt, at brage igennem spillet hurtigst muligt, så en fyldestgørende anmeldelse kan blive klar. Når jeg siger hurtigst muligt, så mener jeg at en uge egentlig er for lang tid. Efter de første par døgn er hypen allerede stilnet af, og anmeldelser nærmest håbløst forældede. Det er meget arbejde og ikke mindst en 500-700 kr udgift for et forsvindende lille "pay off".
Det kan lade sig gøre at få stablet nyheder, anmeldelser, klummer, reportager og lignende på benene, men det arbejde der skal lægges i tager enormt lang tid, og hvis man har en dagligdag/job/partner/børn/etc. der også skal passes, så er det en nærmest umulig opgave at løse, når der ikke også er en indtjening at se frem til.
Hvis målet er at tiltrække brugere, så tror jeg at Rushers skal fokusere mere på at fremhæve forummet og dets alsidighed; forummet ER Rushers "content". Lav et ugentligt ICYMI-opslag på Twitter/Facebook, og se om ikke der er et par emner der kan hive nysgerrige sjæle ind. Husk alle de der call-to-action-sætninger som "deltag i snakken", "kan du få TLoU Part I til at virke på din PC?" og lignende.
Jeg har næppe viden på alt, men TRC er velkomne til at sende mig en PB, hvis der er spørgsmål fra DR-tiden som jeg potentielt kan svare på.