#15 Så fordi folk har været tåbelige i 3000 år så skal de bare blive ved med det?
Skal vi så ikke have gange i noget shaira lovgivning og nogle korstoge igen?
Folk kan gå helt amok over en børnebog der omtaler Sorte Samba og Rolling Stones Brown Sugar - men folk der skærer i børn fordi det står en eller anden gammel bog? Yes, yes. Ingen problemer.
Og ja almen sundhed: Prøv at tænke på hvor mange problemer verden havde været fri for, hvis ikke det var for religioner. ?
Jeg har absolut ingen problemer med, at folk er religiøse. De må tro på de hvad de vil, så længe de ikke prøver og prakke mig deres tro på og de overholder lovgivningen - og vel at mærke ikke forhindre lovgivning pga nogle gamle, tåbelige traditioner der ingen gang har på jord i det 2100 århundrede.
Hvis jøder osv vil skæres i dilleren, så kan de blive det når de er 18 og myndige - fred være med det - der er så mange andre der bliver skåret i uden grund.
Og inden du tror, at jeg er fuldstændig tabt bag en vogn mht religion, så har jeg gået 10 år i kristen skole, så jeg har en rimelig god ide om hvad der handler om. (og ja, vi lærte også om andet end kristendommen) 🙂
Men nok også lige præcis pga de 10 år, så har jeg også set min andel af rabiate kristne, hvilket ikke ligefrem gør mig vildt imponeret af firkantede regler fra en gammel bog 🙂