#88 Musks opførsel er et fremragende eksempel på hvorfor, at så mange ikke kan lide ham og hvorfor Nickell har ret, når han siger der er meget kort fra gal til genial.
Der er ikke noget galt i, at Gates har en short mod Tesla - sådan er markedet bare. Det der er galt er, at Musk tager det personligt.
At Gates har en short mod Tesla siger intet om, hvad han mener om Teslas handlinger - det siger noget om, at han ikke forventer, at Teslas aktie kan holde kursen og han derfor kan tjene penge på den falder.
At prøve at forsvare Musks barnlige opførsel med, at Gates ingen situationsfornemmelse har er langt ude. Gates har mange gange rost Musk og Tesla.
Shorten er ren business og at Musk ikke vil være med til hvad det end var af "philanthropy possibilities" Gates ville snakke om, siger mere om Musk end om Gates. Hvis Musk kunne tjene penge på en short mod MS, så ville han da på ingen måde tøve med at gøre det samme.
Når det kommer til at hjælpe andre, så er Musk stadig en noob ift. Gates som har hældt milliarder i gode gerninger.
Tråden handler om "Musk er et geni" - så der er vist ikke noget galt i, at vise hvordan der netop er meget kort fra gal til genial.
Musk har lavet nogle fantastiske ting - det tror jeg de fleste af os er enige i - men at han (lidt for ofte) opfører sig som en komplet idiot er ingen hemmelighed.
Det er rammende, at du anklager mig for ikke at videregive historien i den rette kontekst. "Bill Gates har en kæmpe short på Tesla og det er Musk så fornærmet over, at han laver ovenstående Tweet."
Jeg kan jo så passende spørge hvor kontekst er i Musks tweet? "in case u need to lose a boner fast"
Det kan man vist dårligt kalde "rette kontekst"
Så prøv lige at tænke over det en gang til: Synes du helt seriøst, at det er modent og værdigt af Musk, at fordi han er sur på Gates, mobber ham med hans vægt?
Hvad ville du have sagt om Gates, hvis han havde mobbet Musk med sin skaldethed pga. noget forretning?
Nå, ja: Hvis Musk så gerne vil gøre noget godt, hvorfor bruger han så ikke sine $43 mia på det, i stedet for at købe Twitter i arrigskab over, at han ikke kan opfører sig som han vil?
Det er om noget den mest tåbelige brug af penge der er set i lang tid.