Nickell skrev (#74):
Men inden jeg dissekerer alt dit vrøvl, så må jeg lige ønske dig tillykke med dit forsøg på at udøve karaktermord af mig, hvilket selvfølgelig fortjener et modsvar.
Altså samme karakter mord som du selv forsøger at lave på Elon? Pænt træls følelse, er det ikke?
Nickell skrev (#74):
- Jeg er skolelærer. Som mange andre i den offentlige sektor tror jeg på, at jeg gør en forskel hver dag. Den forskel er selvfølgelig ubetydelig for dig, men jeg vil vove at påstå, at jeg har sendt mange unge mennesker ud i verden langt mere klar, end deres forældre kunne gøre dem.
Lære synes jeg personligt får alt for lidt credit for den enorm vigtige rolle og indflydelse de spiller overfor børn og unge som kommer til være en vigtig del af samfundet senere i livet.
Når det er sagt, så er din tjans dog miniskule i forhold til den påvirkning som Elon kommer til at have for HELE vores samfund og menneskehedens fremtid. Hvis du virkelig tror andet, så kan jeg altså ikke andet end have ondt af dig.
Nickell skrev (#74):
Fortæl mig lige, hvordan hans SpaceX-projekt hænger sammen med hans forsøg på at gøre verdens luft bedre? Mig bekendt er rumturisme ekstremt unødvendigt i et verden, hvor vi kæmper for at bevare klimaet? Det er da så selvmodsigende, som noget kan være.
Hvor er det passende at du lige undlod at nævne noget som helst om elbil revolutionen som vi faktisk står midt i, men det passede vel ikke rigtig ind med den pointe du forsøger at lave?
Men lad os da alligevel snakke om SpaceX nu hvor du bringer dem op. For det første, findes der pt ikke noget bedre alternativ til raket brændstof til at sende deres raketer ud i rummet, hvis der gjorde, så kan jeg love dig for at SpaceX ville over det.
For det andet, så har SpaceX allerede opfundet en metode der spare miljøet for at skulle lave en hel ny raket hver gang de skal sende en ud i rummet, det må da have noget at sige for miljøet? Rom blev ikke bygget på 1 dag, det tager tid at lave disse opfindelser, og jeg kan sagtens forestille mig at SpaceX arbejder på opsendelsesmetoder der er langt mere effektiv og skånsomt for miljøet, men indtil da, er rumudviklingen mere vigtig at holde kørende end ulemperne ved den nuværende forureningen fra raketterne. Jeg er enig i at rumtourisme i fremtiden med nuværende raket brændstof, lyder ikke som en god ide, men pt sender de blot få private millionære op som er villig til at betale mange millioner af dollars for turen, hvilket er penge som er essentiel for at firmaet kan videre financere teknologiudviklingen inden for mere effektiv og miljø venlige rocket lunches.
Nickell skrev (#74):
Hvordan kan Bitcoin, som han jo elsker, være en ting i et moderne samfund, da industrien bruger lige så meget strøm, som en hel nation?
Måske har det gået din næse forbi, men selv om Tesla ejer en masse Bitcoins, så var Elon selv med til sætte foden på bremsen af Bitcoin, med begrundelsen at mining af bitcoins sviner for meget på miljøet, han opfordrede at der skulle findes en coin eller mining metode som er meget mere miljøvenligt.
Nickell skrev (#74):
Hvordan kan du kalde elbilerne for den frelse, som verden har brug for, når størstedelen af deres strøm produceres med fossile brændstoffer? Det er fandme Molbo-agtigt…
Som nævnt tidligere, så blev rom ikke bygget på 1 dag. Det første skridt er først og fremmest at få fossil drevet biler over på el, så vi kan kontrollere forureningen og dermed fjerne de farlige partikler fra byens gader, næste skridt er at få elværkerne til at genere grøn el, vi er ikke i mål endnu, men der arbejdes intens på sagen, det er iøvrigt op til landes politik, hvor hurtigt det kommer til at ske, det er uden for Tesla's indflydelse og ansvar.
Nickell skrev (#74):
Når du kalder min eksistens sølle, så projicerer du. Derfor kan jeg nu bedre forstå din forgudelse af hr. Musk. Kender du ham, siden I er på fornavn, eller fik jeg kortsluttet et eller andet i dit boycrush?
Jeg forguder ikke Elon, jeg er ikke altid enig i hans ageren, specielt ikke når følelserne tager styringens af hans Tweets. Men folk som dig glemmer at selv om hans bedrifter er ret imponerende, så er han trodsalt blot et menneske ligesom du og jeg. Elon har et ego og den ego får ham nogle gange til at sige nogle ting hvor han hellere bare skulle ha' holdt sin mund.
Nickell, læs godt efter hvad jeg skriver nu. Den eneste grund til at der findes flere Elon haters end Nickel haters, er fordi dine handlinger bliver ikke sat under loop og analyseret af millioner mennesker som har en mening om dig. Du og jeg ville højst sansynligt have taklet hans situationer meget mere elendigt end hvad du nogen sinde kunne forestille dig.
Du kortslutter mig ikke, jeg er bare træt at læse nobody's som dig, have så stærk en negativ mening om en person som du overhovedet ikke kender og han aner hovedet ikke at du eksistere. Du taler og peger fingre af andre, som om du var guds eget barn, men det er du jo langt fra, det er jeg heller ikke. Men offentligheden ser jo ikke meget til vores dårlige sider, fordi der er ikke millioner af mennesker som følger hver vores skridt vi foretager, eller hver gang vi kløer os selv i røven. Du mangler evnen til at kigge ind ad inden du dømmer andre, det er ret så tydeligt. Havde du den evne ville du være mere afslappet, mindre dømmende og mere empatisk mod Elon.