VxChemical skrev (#877):
og tænk hvis varianten er mere smitsom men mindre farlig, som de første raporter umiddelbart siger (de siger også det er for tidligt at sige)
Du glemmer at en virus ikke har en naturlig fordel ved at være farlig, men kun smitsom, så en mildere variant der smitter mere kan være en reel mulighed
Hvis du når lod være med at være en idiot og skrev at der var en mulighed for at du tog fejl, så ville vi være noget langt.
Du er klar over at jeg ikke tager fejl blot fordi en dominerende variant udskiftes med en mildere ikke? Ellers skal du også tilbage og læse lidt op på hvad jeg rent faktisk har skrevet.
Du har ikke rigtigt vundet noget ved at spille russisk roulette, og undgået kuglen. Du har højest vist at du er en uagtsom hazardspiller.
I øvrigt et interessant spørgsmål. Hvad ville mon ske hvis tilfældet er en mildere variant?
Det logiske ville jo være at alle lande holdt øje med smitteudviklingen, og samtidigt trækkede vaccinerne tilbage, for alle andre end udsatte.
Dette skulle gøres for at sænke selektionstrykket.
Det vil sikkert være en proces på ca. et halvt til et helt år, alt efter hvor længe immuniteten i samfundet er højt. Det høje vaccineinducerede immunrespons vil dog i denne periode fortsat kunne være skyld i at nye varianter opstår, som er knap så milde.
Min spådom er vi kommer til at se et øget fokus på vacciner. Corona passet kommer til at skifte navn til VaxId (Vaks Idé, sjovt ikke?), og alle mulige forskellige sygdomme introduceres, som alle kræver en vaccine. I starten frivilligt, men senere nødvendigt for at deltage i samfundets goder, såsom det at have et job. Vi mister frihed, og nogen kommer til at tjene styrtende med penge, men en ting er helt sikker, Danskerne vil elske det.