knekker skrev (#16):
Det ville ikke skade tesla at gøre lidt mere ud af interiøren i deres biler, blot lidt flere fysiske knapper og noget stemnings LED lys her og der, ville gøre en forskel.
Præcis. De er sgu lidt for sterile indvendigt.
Human skrev (#17):
Folk som går ud nu, og køber en fossilbil i den vestlige verden har simpelthen ikke fattet hvad der er ved at ske. ICE biler er fortid. Kom nu videre
For det første ville jeg aldrig købe en bil, for det andet så viser din udtalelse, at du tror at verden bliver frelst fordi vi køber nogle elbiler i Danmark.
Mit kørselsbehov kan slet ikke dækkes af en elbil på nuværende tidspunkt og jeg har ikke behov for, at kunne pudse min miljøglorie til ingen verdens nytte.
Så jo, jeg får mig nok en diesel igen - som i dens levetid formentlig er lige så miljøvenlig som en elbil.
Elbiler er fine og det er den vej vi skal. Men så længe vi stadig fyrer med kul (eller importerer strømmen fra tyske kulkraftværker) og så længe infrastrukturen ikke er til det, så giver det ingen mening ud over man kan spare penge på afgiften og pudse sin miljøglorie.
Og lige en detalje: infrastrukturen er ikke bare at der skal sættes nogle ladestandere op.
Hvis alle skifter til elbil fra den ene dag til den anden, så bryder vores elnet sammen. Der er ikke kapacitet til, alle pludselig skal lade deres bil.
Hvis mit kørselsbehov var anderledes, hvis jeg havde solceller på huset og jeg kunne lade lige så nemt, som jeg kan hælde diesel på - ja, så havde jeg en elbil.
Indtil da, så vil jeg lade dem der kan få en elbil til at hænge sammen om det - og godt for dem. Men jeg går ike og har dårlig samvittighed over at køre på diesel.