#38 Ahh, ok jeg vidste ikke det var en video i et andet svar du henviste til.
Jeg har ikke set hele din video, men zappet igennem den, og jeg kan se at flere af principper, har jeg læst relativt meget om , og er enige i. Men er det ikke mere omkring hvordan folk bliver vildledt og manipuleret, og de tanker o.l. der er bag de principper der nævnes.
Der vil altid være modstridende holdninger til hvordan problemerne skal løses, og jeg synes du siger det meget godt med at der er langt fra "Det tager 120år" til "Vi er i princippet ligeglade"
I den ene grøft står der folk og siger "De skal ikke få børn hvis de ikke kan sikre der er mad, så lad være med at send dem noget, så reguleres det af sig selv", i den anden bliver der sendt nødhjælp i stor stil, for at hjælpe. Faktum er jo bare at det er frygteligt at læse om at folk dør af underernæring pga. borgerkrig, forkerte politikker osv.
Det jeg udledte af #35 er mere at vesten bliver færre, mens der på kloden bliver flere, og at hjælp skal ydes lokalt hos dem der har brug for det. Ikke at vi skal lukke os om os selv og lade være med at hjælpe. Jeg så det mere som 120 års løsningen.
Hvis man kigger ind mod de rige vestlige lande, eller bare lille Danmark. Så er det jo heller ikke fordi alt ligefrem kører som smurt herhjemme, ikke at det skal sammenlignes med Sudan eller lign. Så hvis jeg egoistisk set kigger på hvad jeg helst selv vil have, er det jo det nære der kommer først, f.eks. et godt fungerende sundhedsvæsen, gode skoler, ordentlige forhold for de ældre osv. Hvis vi så skar fra 5% til 2% eller på militæret, kunne de sidste 3% for min skyld fint gå til humanitære formål.
Problemet i Sverige og flere andre steder for den sags skyld er igen at der er kommet for mange til for hurtigt, og ingen ordentlig integration. Så er der i Sverige dukket ghetto'er op, som vi også har set flere steder i DK, som bliver samfund i samfundet. Det er politikerne der er skyld i det, der er ingen der er stoppet op og kigget på om integrationen har fungeret, men blot set at der kom flere til. Statistikkerne viser at immigranterne - Ny-svenskere - de har lukket ind, laver betydelig mere kriminalitet end de svenskere ellers gør, derfor må immigranterne stadig stå på mål for hvorfor det er de laver mere kriminalitet. For statistikkerne viser jo tydeligt om immigranter kommer fra vestlige lande, MENAPT-lande eller øvrige ikke vestlige lande. Jeg kender ikke tallene i Sverige, men ud fra medie billedet virker det som om det er højere end i DK, og herhjemme er indvandrere og efterkommere fra MENAPT-landene 3,5 gange mere tilbøjelige til at begå kriminalitet.
Ellers er jeg helt enig med dig om at vi bliver ramt igen og igen af laveste fællesnævner og at det er sværere og sværere at se hvad der er rigtig/forkert, og alle holdninger på en eller anden måde er farvet inden det rammer os. F.eks. synes jeg det til tider kan være befriende når der er citater fra X hvor der lige korrigeres nedenunder med fakta fra ander sider.