Forside Fora Hardware Project Mercury nu med E-core support (Beta test)

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    SvenBent
    Rusher
    Offline

    Jeg leder efter et par folk der har Intel CPU’er med E/P cores

    Jeg har lavet det saa mit proejct mercury nu kan “Slaa E-cores fra” for dit spil men beholde detm for bagrunds belastning. hvi;lket burder give et god boost i mange spil

    Hurtige test viser at en enkelt P core er ca 40% hurtiger end en E-cores i interger regnekraft ( har ikke test FPU)

    Det virker naturligvis I samspil med et slaa SMT fra (hyper threading paa intel) dvs for spil med faa cpu tunge traade mkkreoen paa CPU med mere end nok P cores burde der vaere en del at hente

    men jeg mangler lidt test at matematiken jeg har lavet er korrekt mht til at isolre traade vaek fra (logiske) cores.

    Saa er der nogle der gider teste lidt ?

    - Sven Bent

Viser 4 svar - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    hausner
    Moderator
    • 859 Indlæg
    Offline

    Nemmest måde at identificere om man har en CPU med E/P cores?

    Jeg er sgu efterhånden kommet langt væk fra hardware.

    #2
    MiNo
    Rusher
    • 770 Indlæg
    Offline

    #1 ind på https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark.html#@Processors

    klik igennem til din CPU, så du får detailvisning.

    Så får du det vist i starten af beskrivelsen, som fx her for 14900 :

    CPU Specifications
    Total Cores
    24

    # of Performance-cores
    8

    # of Efficient-cores
    16

    #3
    NightBreaker
    Moderator
    • 1582 Indlæg
    Offline

    Hvis du kunne lave noget til i Ryzen 7900,7950, Så vil det være crazy. Tror der er mange der gerne vil havde et tool til dem.

    #4
    SvenBent
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 314 Indlæg
    Offline

    #3
    Hvad er problemet med Ryzen 7900 og 7950?

    hvis de er pga at 3dfx delen kun virker paa de foerste par cores saa er den funktioner allerede indbygget i project mercury ved at slaa no CCX jumping til. saa bliver dit spil traade paa de forerste halvdele af kernerne

    - Sven Bent

Viser 4 svar - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...