Forside Fora Off-topic DR, red mig!

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

    Beklager den opmĂŠrksomhedskrĂŠvende overskrift, men jeg er desperados her.

    Jeg har netop i dag skiftet internetudbyder fra Hiper til Telia. Jeg har fulgt anvisningen i mailen fra Telia mht. aktivering – uden held. Jeg har derefter ogsĂ„ afbrudt strĂžmmen til routeren i 30 sekunder 58 gange og jeg har kĂžrt fejlfinding flere gange. Alt dette uden held. Alle lamper pĂ„ routeren lyser grĂžnt uden at blinke. Min Windows bĂŠrbar kan sagtens SE, at der er wifi tilgĂŠngeligt, men den vil fandensparkemig ikke oprette forbindelse af en eller anden urandsagelig grund.

    DR, mit trofaste orakel: hvad er det helt sikkert Ă„benlyse, jeg ikke har gjort endnu? Hvad gĂžr jeg udover at rive routeren og computeren ud af stikket og kuglestĂždertyre lortet, Hulk style, ind i vĂŠggen i et brĂžl, der er Arnolds brĂžl fra “Predator” vĂŠrdigt????

    • Dette emne blev ĂŠndret 3 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af Jacques.
Viser 19 svar - 1 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    SturmWolfDK
    Rusher
    • E-peen: 562

    Uden at Ane hvad der kan hjÊlpe, sÄ lyder det til at en detox fra internettet er liiige hvad du trÊnger til ? Evt. gÄ i fosterstilling mens du opdatere denne trÄd hvert halve minut. Sorry fÞler med dig. Internet problemer sux!

    HÄber at en it-kyndig rusher kan hjÊlpe ?

    #2
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,571

    Har du fĂ„et en “SĂ„, nu er der hul igennem” fra Telia?

    #3
    Jacques
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 554

    Har du fĂ„et en “SĂ„, nu er der hul igennem” fra Telia?

    Den eneste mail, jeg har modtaget, fortĂŠller mig, at forbindelsen ville vĂŠre klar for 2,5 time siden. Har lige forsĂžgt at fĂžlge aktiveringslinket igen, men i mailen stĂ„r der, at hvis jeg gĂžr det fra min telefon, mĂ„ jeg ikke bruge mobildata, men….hvordan pokker skulle jeg ellers gĂžre det…?

    #4
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,571

    Kober, Coax eller Fiber?

    #5
    Peldrol
    Rusher
    • E-peen: 100

    Jeg var sĂ„ heldig at jeg skiftede den 21/12, og det gamle blev opsagt den, ja, 24/12…

    Der virkede lortet sgu heller ikke, sĂ„ den 27/12 havde jeg en medarbejder i rĂžret klokken 8, og fĂ„r at vide at mit stik fra fiber boksen, over i routeren skulle sidde i port 3 ud af (1-2-3-4), sĂ„ kom der knald pĂ„… MĂ„ske, er det det? gĂ„r ud fra du har fiber, det stod i en mail og pĂ„ mit abonnement hvilket stik den skulle sidde i. Mit gamle internet havde port 2, sĂ„ det tĂŠnkte jeg sgu ikke nĂŠrmere over…

    #6
    Jacques
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 554

    Kober, Coax eller Fiber?

    Jeg har net gennem kabelstikket, hvis det er det, du spĂžrger om?

    Havde forresten misforstÄet og havde lÊst det som, at jeg ikke mÄtte have mobildata aktiveret pÄ min telefon imens, men det var ikke det, der stod i mailen. Der stod, at jeg ikke mÄtte roame imens. Jeg slog roaming fra og forsÞgte derefter at aktivere forbindelsen men uden held. Har ogsÄ forsÞgt at aktivere via min computer med kabel fra routeren sat i computer. Heller ikke dét gider at virke. Alt lyser som sagt grÞnt pÄ routeren. Der har aldrig vÊret den slags problemer med routeren fÞr. Jeg er helt pÄ mÄnen over det her. SÄ mystisk.

    #7
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,571

    Du skulle have modtaget en aktiveringskode. Har du det?

    #8
    Jacques
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 554

    Jeg var sĂ„ heldig at jeg skiftede den 21/12, og det gamle blev opsagt den, ja, 24/12…

    Der virkede lortet sgu heller ikke, sĂ„ den 27/12 havde jeg en medarbejder i rĂžret klokken 8, og fĂ„r at vide at mit stik fra fiber boksen, over i routeren skulle sidde i port 3 ud af (1-2-3-4), sĂ„ kom der knald pĂ„… MĂ„ske, er det det? gĂ„r ud fra du har fiber, det stod i en mail og pĂ„ mit abonnement hvilket stik den skulle sidde i. Mit gamle internet havde port 2, sĂ„ det tĂŠnkte jeg sgu ikke nĂŠrmere over…

    Tak for fif, men jeg har net gennem kabel tv-stikket.

    Du skulle have modtaget en aktiveringskode. Har du det?

    Ja, det er netop den, jeg uden held har brugt flere gange via wifi aktiveringsportalen.

    #9
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,571

    #8: Ja, sĂ„ er vi lidt uden for hvad vi kan gĂžre herinde. Du bĂžr kontakte Telia Support i morgen… Hvis du har par timer du ikke lige skla bruge til noget 😉

    #10
    Jacques
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 554

    #8: Ja, sĂ„ er vi lidt uden for hvad vi kan gĂžre herinde. Du bĂžr kontakte Telia Support i morgen… Hvis du har par timer du ikke lige skla bruge til noget 😉

    Haha, Ă„h, fuck…….? ??? hvorfor skal internetproblemer vĂŠre sĂ„ fuldkommen vanvittigt besvĂŠrlige at lĂžse…??? Alt andet kan jeg klare, men fejlsĂžgning ifm. internet er bare mit kryptonit.

    Hulk rage, here I come.

    #11
    Jacques
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 554

    I min desperation over ikke at have internet, tĂŠnkte jeg, at jeg ville bruge 4G-nettet fra min iPhone pĂ„ min computer via et hotspot, sĂ„ jeg i det mindste kunne se YouTube pĂ„ computeren. Det burde vĂŠre det nemmeste i hele verden, men det kan jeg selvfĂžlgelig heller ikke finde ud af….computeren og min iPhone danner fint par uden problemer, men min iPhone dukker bare ikke op i listen over tilgĂŠngelige netvĂŠrk pĂ„ min computer. Kan I forklare mig, hvorfor det ikke dukker op?

    #12
    Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 964

    #11 genstart din iphone, hvis det heller ikke virker
    gÄ ind under indstillinger og nulstil alle netvÊrks indstillinger pÄ din iphone, sÄ burde det fixe det.
    og bare rolig du sletter ikke noget.. andet end WIFI passwords som den havde gemt fra tidligere. dem skal du taste ind igen.

    #13
    NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,630

    Har du haft snakket med din udbyder iht. det her. ?

    #14
    Jeppe
    Rusher
    • E-peen: 365

    #11
    iPhone har en bug omkring hotspot. Din telefon skal vĂŠre INDE i den menu hvor du slĂ„r det til mens du sĂžger pĂ„ computeren – ellers kommer dens netvĂŠrk ikke frem.

    #15
    Mart33N
    Rusher
    • E-peen: 358

    Win10?

    Ind under netvĂŠrksindstillinger og nulstil netvĂŠrksindstillingerne.

    Derefter skift navnet pĂ„ din iPhone under Generelt. SĂ„ burde du kunne joine hotspottet (og mĂ„ske dit Telia crap) 🙂

    #16
    EvilDonut
    Rusher
    • E-peen: 60

    #13 er et totalt undervurderet svar. Problemet kan meget, meget vel vÊre hos udbyderen og ikke hjemme hos #0, og sÄ er der ingen mÊngde genstart eller roden i netvÊrksindstillinger, der kan lÞse det.

    #17
    Jacques
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 554

    Tak for alle jeres svar. Ja, jeg har haft fat i min udbyder to gange. Begge gange har de lovet, at de ville “trykke pĂ„ nogle knapper” og bagefter sende mig en SMS. Begge gange er der intet sket. Intet net, ingen SMS. SĂ„ deeet……

    Hvorom alting er, sĂ„ ligger problemet sĂ„dan set bĂ„de hos dem og mig selv. Jeg har ikke modtaget den nye router endnu og det er Ă„benbart den, de har godkendt/registret til min kabel tv-forbindelse. Det anede jeg ikke, at en udbyder gjorde ifm. sĂ„dan en forbindelse. Det ville vĂŠre superfedt at fĂ„ den slags at vide i aktiveringsmailen. Os dĂždelige aner jo ikke sĂ„dan noget. Latterligt. Enten fĂ„r de godkendt min nuvĂŠrende router, eller ogsĂ„ mĂ„ jeg vente pĂ„, at den nye router ankommer. Jamen altsĂ„…..

    #18
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,571

    Men. Din nuvĂŠrende router er vel fra Hiper, right? Den skal de jo have retur

    #19
    Jacques
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 554

    Men. Din nuvĂŠrende router er vel fra Hiper, right? Den skal de jo have retur

    Dét skal de tiwertifal, men de kommer nok ikke efter mig med fakler og hÞtyve, hvis jeg beholder den en uges tid. Den nye fra Telia mÄ jeg gÄ ud fra, er lige pÄ trapperne.

    Hvis der forresten er en af jer, der godt kan fĂ„ jeres iPhone SE til at fungere som hotspot for jeres bĂŠrbare pc, mĂ„ I gerne fortĂŠlle mig prĂŠcis hvad, I gĂžr 😀 jeg har fulgt samtlige af jeres forslag og stĂžvsuget Google (fra 4G-nettet!) uden held.

Viser 19 svar - 1 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...