Forside Fora Spil PC Masterrace Subnautica: Below Zero (14. Maj release !!)

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    MiNo
    Rusher
    Offline

    For satan da!

    Opdagede lige, at Below Zero kun er 4 dage fra release!

    Vi var mange som rå-hyggede os med den oprindelige Subnautica på DR – og for mit eget vedkommende så meget at jeg pre-ordered Below Zero – noget som jeg vist kun har gjort 2-3 gange. Men i dette tilfælde havde jeg bare et udtalt behov for at gøre mit til at deres næste projekt blev til noget, og nu sker det altså !

    Jeg vil skynde mig at sætte forventningerne lidt ned. Jeg tvivler på at magien fra etteren kan genskabes, men jeg kan leve med ‘mere af det samme.

    Jeg har de sidste par år ind i mellem ‘kastet et blik’ på udviklernes hjemmeside for at tjekke status. Jeg har holdt mig fra stort set alle video’er og beskrivelser så jeg har få en god oplevelse af noget nyt. Har i hvert fald være bange for at det ville ødelægge oplevelsen at vide for meget.

    Hvad med jer? Andre der glæder sig?

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 47 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    zybr
    Rusher
    • 94 Indlæg
    Offline

    Jeg var dum nok til at hoppe på early access vognen, så har spillet de 90% af storyline der er udgivet indtil videre…sååhh….skal da spille det færdigt, men er ikke hyped. Og nej, stemningen fra det oprindelige subnautica kan næppe genskabes.

    #2
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #0 har det fuldstændig som dig og har holdt mig væk fra både EA og videoer + andre spoilers om spillet.

    Men forventer bestemt også blot ‘mere af det samme’ + lidt nye variationer fra det nye tema/lokation. Min søn er også blevet meget bidt af originalen, så håber der kan blive nogen hyggelige timer med fælles gaming af spillet ud af det også

    #3
    StiX
    Rusher
    • 196 Indlæg
    Offline

    Har gennemført originalen, men den fangede mig aldrig det helt store. Synes det var for meget et grind og synes ikke historien var synderlig interessant.

    #4
    Deadlights
    Rusher
    • 1210 Indlæg
    Offline

    Jeps, har ventet længe på Below Zero. Har tjekket op på det fra tid til anden. Det lyder på mig som om de er gået lidt den modsatte retning af hvad jeg kunne tænke mig, men jeg forventer det alligevel bliver underholdende nok.

    #5
    Pjulledk
    Rusher
    • 226 Indlæg
    Offline

    har hørt det oprindelige får en PS5 Opdatering den samme dag så glæder mig da til at spille det på en stor skærm.

    har spillet det lidt på PC men syntes det var ret langsomt og lidt kedeligt

    I LIKE TURTLES

    #6
    Kraben
    Rusher
    • 69 Indlæg
    Offline

    Jeg var og er vild med Subnautica. Jeg fik EA til Below Zero og har desværre også fået spillet det en del. Nej det er ikke det samme (det tror jeg aldrig det ville kunne blive?), men derfor er det så absolut heller ikke skidt imo. Tværtimod.

    #7
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Har gennemført originalen, men den fangede mig aldrig det helt store. Synes det var for meget et grind og synes ikke historien var synderlig interessant.

    Fuldstændigt enig. Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Idéen var god, men det virkede bare som en lang “proof of concept” for mig. Alt for overfladisk historie til at det reelt kunne fange mig.

    Bye with a warmly hugs

    #8
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #7: hvor langt kom du? Historien er sådan set ret fint udfoldet, hvis man læser og lytter bl.a. til de mange PDA indlæg der findes undervejs. Men hele konceptet er jo netop at man selv skal regne tingene ud og ikke får det hele serveret som en flødeslumskage tyret lige i fjæset.

    Fra min gennemspilning fik jeg ingen oplevelse af at det var på ‘proof of concept’ niveau. Tvært imod så virkede alt meget gennemtænkt og velovervejet mht. bl.a. værktøjer, hvilken rækkefølge man får adgang til by teknologi og hvordan det på en meget logisk måde åbner op for adgang til nye områder.

    Spillet har selvfølgelig også været i en utroligt lang EA fase, så alt er blevet vendt og drejet grundigt + der er blevet lyttet meget til feedback er mit indtryk.

    #9
    Steadi
    Rusher
    • 329 Indlæg
    Offline

    Jeg havde selv mest glæde ved Subnautica, når det bare var et sandbox spil, som lod mig bygge min egen undervandsbase. Da jeg samtidig har den “fornøjelse” af at være pis-bange for dybt vand, så sagde reapers, store dybder mv. mig meget lidt.

    Giv mig en gamemode, hvor der ingen aggressive dyr er, så er jeg med på den.

    #10
    FunteX
    Rusher
    • 249 Indlæg
    Offline

    Rendt igennem en smule af below zero, kunne da vaere at man skulle vende tilbage til sin snowbike . . . ^^’

    #11
    knekker
    Rusher
    • 862 Indlæg
    Offline

    Hvad er folks indtryk af Below zero i forhold til originalen, jeg blev dybt optaget af 1’eren, men når jeg ser gameplay for 2’eren, så synes jeg ikke at den fanger mig på samme måde?

    #12
    zybr
    Rusher
    • 94 Indlæg
    Offline

    #11 De forsøger med lidt nyskabende uden at afvige for meget fra den oprindelige “opskrift”. Originaliteten er jo selvsagt helt væk, så du skal ikke forvente at subzero fanger på samme måde.

    EDIT: Plottet er dog ikke nær så godt som det i subnautica og virker til dels rodet. Det bære nok præg af at de panikede og lavede hele storyline om for et års tid siden.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 11 måneder siden af zybr.
    #13
    Elleve
    Rusher
    • 118 Indlæg
    Offline

    Jeg skal helt sikkert spille “Below Zero”. Jeg købte originalen early access og fik historien ødelagt lidt pga. af det, så denne gang har jeg holdt mig væk.

    #14
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Jeg har forsøgt mig med originalen op til flere gange. Men jeg løber hurtigt træt i det pga. at man ikke bare kan explore men hele tiden skal op efter ilt. Jeg tænker det bliver bedre, men det gjorde bare at jeg ikke gad spille det når jeg hele tiden skulle tænke over at jeg ikke måtte svømme ind i den her spændende hule fordi så ville jeg nok løbe tør før jeg kom ud igen. Det mener jeg er et rigtig dårligt design choice. Præsentér exploration muligheder, og fratag dem så spilleren igen pga. en resource der løber tør efter meget kort tid. Så den der med at dykke op og nede konstant, det dræbte totalt min interesse.

    Spillet ser ellers godt ud – også derfor jeg har forsøgt mig flere gange.

    #15
    zybr
    Rusher
    • 94 Indlæg
    Offline

    #14 det med at skulle have ilt var jo det helt fundamentale :D…Det er jo sådan de styrer “game progression” kombineret med max trykgrænsen for fartøjer.
    Det var jo fedt hvergang man fik en opgradering til sin ilt tank eller fartøj så kunne man komme længere ned. Og det er jo kun i starten man skulle op igen og igen, når man får første fartøj “Seamoth” så er der jo “uendelig” ilt i fartøjet…

    #16
    knekker
    Rusher
    • 862 Indlæg
    Offline

    #14 Spillets fundementale progression går ud på at lede efter opskrifter og vragdele til at bl.a at opgradere din ilt tang, som senere bliver til en undervands scooter osv. Ilt mangel, lufttryk og det at der svømmer farlige fisk/monstre rundt omkring dig, koblet sammen med musikken, skaber netop den meget specielle klaustrophobiske stemning som spillet får frem i os.
    Men du syntes det var noget lort fordi du fra starten ikke bare kunne dykke ned i den dybeste grav med uendelig ilt?
    Jeg er enig med #15 Jeg tror der er noget som du fundementalt har misforstået med Subnautica.

    #17
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #14 jeg synes netop det var det fede i spillet at man altid skulle holde styr på ilt. Og det er kun skidt lige i starten. Ret hurtigt kan man opgradere ilt tanken til meget bedre holdbarhed. Man kan endda blot tage en fuld reservetank med og bytte midt i det hele.

    Og så får man ret hurtigt også mulighed for at bygge sådan nogen ‘snorkelrør’ der kan forbindes fra overfladen og ned til hvor man skal på opdagelse dybere nede.

    Det er også fedt at man hele tiden skal være knivskarp på hvor man er og hvordan man kommer ud igen i tide imens man dykker udenfor ubåden. Det holder lige spændingen oppe oveni alt det andet

    #18
    Deadlights
    Rusher
    • 1210 Indlæg
    Offline

    #16 Det er jo smag og behag. Jeg synes også det fungerede rigtig godt med iltsystemet. Jeg synes det var spændende at blive “teaset” og det gav god motivation til at skaffe bedre iltforsyning. Men det er vel fair nok hvis man synes, det ville være sjovere at have ilt nok til at svømme ca. så længe man vil lige fra starten.

    Jeg er f.eks. ikke så vild med fatality/loot mekanismen i Doom 2016/Eternal, men jeg kan jo stadig forstå dens funktion.

    #19
    knekker
    Rusher
    • 862 Indlæg
    Offline

    #18 Det du siger svare til at hævde at det er en smags sag om det er nedern at man ikke har uendeligt ammo i Doom. Ja det man kan man have forskellige meninger om, men ligefrem at hævde at det gør spillet dårligt, synes jeg ikke er fair.
    Når det er sagt så brød jeg mig ikke om at skulle sørge for ikke at sulte i spillet, heldigvis har man muligheden for at spille en mode der ikke kræver mad, men modsat uendeligt ilt, giver mad delen ikke pludselig mulighed for næsten at kunne svømme end spillets end game.
    Spillets progression er netop lavet sådan at andre farligere zoner i spillet, først åbnes op når man bl.a. får udviklet sin ilt tank.

    #20
    knekker
    Rusher
    • 862 Indlæg
    Offline

    *kunne svømme til spillets end game.

    #21
    Breeze
    Rusher
    • 34 Indlæg
    Offline

    Subnautica havde en fantastisk stemning. Det er selvfølgelig ikke helt nemt at ramme lige på samme måde.

    Men.. Jeg så traileren til 2eren og det lignede et fuldstændig andet type spil? Nu var det med stemmer og man kunne se personen man var og så var der en masse falde på halen komedie?! Så absurd trashy ud

    #22
    kongkim
    Rusher
    • 124 Indlæg
    Offline

    Syntes det første var super godt, historien var lidt mah, men elsket stemningen og bygge delen under vand

    Så ser meget frem til 2,eren selv om jeg er skuffet over der ikke er multiplayer i.

    Nobody is perfect, and i'm nobody.

    #23
    Deadlights
    Rusher
    • 1210 Indlæg
    Offline

    #19 Jeg ville nok selv have udtrykt kritikken lidt anderledes.

    #24
    Kraben
    Rusher
    • 69 Indlæg
    Offline

    Historien er langt mere udpenslet i BZ end Subnautica. Personligt har jeg aldrig fulgt historien linært men altid taget mig rigtig god til til exploration, ressurce management etc. Det ER altså super vigtigt, at bygge sin base(r) de heelt rigtige steder Også selvom de reelt set ikke har den store nytteværdi. Det er det som er charmen ved spillene – gør som det passer dig. Nyd stemningen, udforskningen, suset når døden er nær og så stille og roligt kom igennem historien for til sidste at gennemføre.

    Fik lige kigget min played igennem:

    Subnautica: 372 timer.
    BZ EA: 215 timer.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 11 måneder siden af Kraben.
    #25
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3052 Indlæg
    Offline

    Jeg burde simpelthen få nosset mig sammen og gennemført SN.
    So many games, so little time

    #26
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #16, Jeg synes absolut ikke det er noget lort, jeg kan sagtens forstå den der elsker det. For mig personligt blev den konstante backtracking for meget og et konstant irritationsmoment. Jeg blev ikke fanget af stemningen som andre herinde. Så ja, jeg havde foretrukket at det var skruet anderledes sammen på det punkt. Eller i hvert fald var mere frit fra start så man ikke følte sig så handikappet out of the gate. At du er uenig kan jeg sagtens forstå, du kan jo tydeligvis lide netop den game mechanic.

    Det kan være jeg giver det et skud igen en anden gang.

    #27
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #26 @ElSenator hvis stemningen ikke rammer dig, så kan det i hvert fald blive svært at komme igennem for det er vel nok 2/3 af oplevelsen i spillet. Og sådan er det jo bare ind imellem – heldigvis er der masser af andre gode spil at bruge sin tid på i stedet

    Evt. hvis du vil give det et skud mere, så skal du overveje Freedom mode (ingen sult/tørst) eller ligefrem Creative mode hvor alt er til rådighed fra start. Bagsiden af creative mode er, at du ikke kan dø.

    #28
    MiNo
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 704 Indlæg
    Offline

    #26 Kan kun anbefale #27‘s råd om bare at slå de ting fra. Jeg husker ikke selv om jeg slog mere end ‘mad’ fra, men det var for mig uendeligt åndssvagt og bare spild af tid at fange de samme fisk igen og igen. ‘click’ og så var det væk!

    Inden jeg fik slået det fra, var jeg få minutter fra at give op på spillet. Bagefter blev det en af de bedste spiloplevelser ever.

    #29
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #27, #28, lyder som gode råd. Nu står Mass Effect for døren om kort tid, men jeg tror da jeg vil give det et skud igen når vi når en periode med færre udgivelser. Jeg har jo købt det.

    #30
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...