Forside Fora Spil Evil Genius 2?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Nioxic
    Rusher
    • E-peen: 412

    Hejsa

    Evil Genius 2 er nu ENDELIG udkommet.

    I husker mÃ¥ske 1’eren, som udkom i 2004.

    2’eren er i samme stil. Byg et “evil lair” i en vulkan og undgÃ¥ spionerne inflitrerer din base. Træn dine “minions” osv.

    Samtidig med du skjuler dine rigtige intentioner, bag et falsk kasino.

    Jeg har ikke fÃ¥et gennemført tutorialen endnu, men er da ved at være der. Jeg kan godt lide det, indtil videre. Det er muligvis ikke verdens bedste spil, for alle. Men indtil videre er jeg godt underholdt, til trods for at man i nogle situationer bare venter pÃ¥ at noget bliver bygget, eller lign. (en “endnu hurtigere” fast forward knap kunne være nice)

    Det lugter lidt af et spil hvor der kommer mere content, nok i stil med… cities skylines eller lign.

    Andre som har prøvet det? hvad synes i?

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    Kan huske, jeg læste om den første, men missede den!

    2004 VAR altså et hårdt/fantastisk år at være x86 spiller i 😀
    Men var dengang – stadig lidt “skadet” af Dungeoun Keeper 1 & 2.

    Denne 2’er er skam pÃ¥ wish/remember-list. Ser endda ud til at kunne køre fint pÃ¥ en ydmyg GTX970’er ( = et + her)

    #2
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 383

    Ser sjovt ud:

    #3
    Nioxic
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 412

    Nu har jeg spillet det i nogle timer…

    De negative ting først:

    Hvis du bygger for meget i starten før du fÃ¥r bygget et “Control room” sÃ¥ løber du tør for penge og sÃ¥ kan du intet gøre. Samtidig med det, er det en god idé at placere fx. ens control room længere væk fra indgangsomrÃ¥det, sÃ¥ spioner skal igennem flere forhindringer/fælder osv, for at komme derhen. SÃ¥ det arbejder lidt imod sig selv, pÃ¥ en eller anden mÃ¥de. Hvis man vil prøve at sætte noget optimalt.

    Mange UI elementer har ingen forklaring. Fx. kan man bygge et computer-bord og vælge om det skal være et alm minion eller en scientist som sidder ved bordet – men der er absolut ingen forklaring om hvad forskellen eller fordele/ulemper ved det er.

    Der er “decor” objekter man kan placere rundt omkring i basen. fx. potteplanter og lamper – og nogle enkelte ting som har en funktion. Men for at se hvilke objecter har en funktion skal du læse teksten til dem. SmÃ¥ ikoner kunne ha gjort det lidt mere overskueligt. Der er INGEN – sÃ¥ vidt jeg ved – kosmetiske objekter som kun har til formÃ¥l at være dekoration UDEN de ogsÃ¥ samtidig fylder noget. SÃ¥ hvis du samtidig vil have plads til fælder, eller prøver at optimere dit layout, sÃ¥ er decor-opjekterne nærmest bare no-go. Simple ting som ændringer af farverne pÃ¥ gulvet og væggene, eller gulvtæpper, kunne have været nice.

    jeg er lidt træt af at indtjening af penge primært foregår på verdenskortet (se billedet) https://i.imgur.com/J7d5DQq.jpg

    Det betyder du skal gÃ¥ væk fra din base hvor du skal holde øje med bÃ¥de spioner, fremskridt ifht konstruktion af basen og pÃ¥ kortet skal du sÃ¥ holde øje med dit “heat” (mængden af fokus du fÃ¥r fra spion-agenturer som sender folk efter dig) og sende minions ud pÃ¥ missioner for at enten tjene penge, fange folk, eller … reducere “heat”. Det betyder sÃ¥ ogsÃ¥ at du pÃ¥ en eller anden mÃ¥de har 2 spil, du skal spille. Det her verdenskorts-management fis og sÃ¥ base-byggeri og research-fiset. Det fungerer mÃ¥ske ok for nogen, men jeg ville nok hellere ha haft 1 af delene.

    Det føles MEGET som om der mangler en eller anden klar “Du bør gÃ¥ efter at skaffe/bygge/dræbe X”. I cities skylines er det fx. antallet af borgere, som Ã¥bner op for flere ting. Der er ikke rigtigt noget simpelt og klart at gÃ¥ efter, i det her spil. Det gør det lidt svært at vide hvad man skal gøre, for at komme videre. (det er mÃ¥ske smartest at gÃ¥ efter side-missions og optional objectives inde i ens “objectives vindue” – men det er ikke fordi du bare skal opnÃ¥ X antal penge i din vault, eller at overtage x antal lande, eller sÃ¥dan noget.

    Der er mange forskellige detaljer som jeg pÃ¥ intet tidspunkt har fÃ¥et forklaret i tutorial. Fx. ting som… hvor mange vagter skal man egentlig ha? hvor mange forskere skal man bruge for at kunne klare sig? Hvilke ting bør man fokusere pÃ¥ i sit research tree, som har 4 (5) tabs med 5 tiers af opgraderinger? den foreslÃ¥r selv en i tutorial som jeg følte gav mig nærmest ingenting (lidt flere minions, som jeg nemt kan fÃ¥, ved bare at købe “lockers” i barracks-rummet)

    Der er ingen reel “campaign” eller historie. Det er bare dig, som vil overtage verden og til det har du slÃ¥et dig ned i et nedlagt kasino pÃ¥ en forladt trope-ø, og har en mere eller mindre endløs strøm af idiotiske minions. (der er 3 øer at vælge imellem – men kortet indikerer der kunne ha været mange flere)

    animationerne i de smÃ¥ cutscenes som prøver at give en en form for mÃ¥l at gÃ¥ efter, er meget mærkelige og meget hit’n’miss ifht humor. animationerne er lidt skuffende :/

    Interfacen mangler lidt finjustering. der er mange menu-ting som tager mange kliks at fÃ¥ ordnet. fx. nÃ¥r du har klaret en side-mission, sÃ¥ skal du trykke ned pÃ¥ Menuen i venstre hjørne (det lille “tv”) og sÃ¥ pÃ¥ objectives -> sÃ¥ øverst skal du trykke “Side stories” eller “optional” og herefter kan du trykke “collect reward”. Suk. Du kan hele tiden se dine objectives i højre side af skærmen. Det burde jo bare ha været en genvej. Og belønningen for at klare den, burde den jo næremst ha udbetalt automatisk, nÃ¥r man klikker pÃ¥ den (fordi der er et loft for hvor mange penge man kan ha i sin beholdning ad gangen)

    Alle minions har “Traits” som fx. “Hay Fever: Pollen is not their friend.” eller: “Good Shot: Appreciates the complexities of bullet drop” og en masse andre ting. Jeg kan pÃ¥ ingen mÃ¥de finde ud af, eller forstÃ¥ hvad disse traits gør godt for. Interfacen har en lille cirkel med et udrÃ¥bstegn, i toppen af nogle vinduer, sÃ¥ du kan fÃ¥ info-boxes op der forklarer lidt. Den siger bare “Character traits change the way this character acts”
    det hjælper mig jo ikke ret meget, når der er så mange forskellige traits og ingen af dem klart indikerer hvordan de så opfører sig. Igen, nogle små ikoner som indikerer opførelsen karakteren kunne ha, ville ha været nice.

    De positive ting:

    Musikken er spot on, ifht typen af spil. Det er meget.. austin powers som 3D animeret film/spil. Der er tydelig inspiration fra james bond og austin powers i spillet. men det tænker jeg de fleste er klar over allerede når de har set et par screenshots.

    Der er masser af ting at lÃ¥se op og forskellige bygninger at holde øje med. forskellige “evil geniusser” som man siger (4 slags) og det store research tree indikerer ogsÃ¥ for mig at jeg kun har kradset i overfladen.

    baserne har også flere etager og jeg har ikke engang låst op for trapper endnu, så jeg er stadig kun på den første etage.

    Grafikken er fin nok og jeg har en glimrende framerate, i 3440×1440 pÃ¥ mit efterhÃ¥nden ældre 1080 Ti, 120ish fps med alt pÃ¥ max (foruden motion blur)

    interfacen er ok. teksten er nem at læse. (om end den der “robot”-dame som annoncerer alarmer eller at man mangler penge, er lidt svær at høre og forstÃ¥)

    Der er en photomode! om end du ikke kan bevæge kameraet helt som jeg ville, så giver det da nogle muligheder!

    Der er faktisk ikke rigtig så meget mere positivt at sige, lige pt.

    Som udgangspunkt er jeg rimelig skuffet over spillet – men pga det store research træ og et par tips jeg har læst hist og her pÃ¥ nettet, sÃ¥ giver jeg det fortsat et par dage til at “wowe” mig

    Det er vel ting som kan justeres, altsÃ¥, de negative ting. SÃ¥ jeg har ikke helt givet op pÃ¥ spillet endnu. Det er ogsÃ¥ “kun” ~40 euro og ikke 60.

    #4
    Aben
    Rusher
    • E-peen: 38

    #3

    God gennemgang. Jeg afventer og ser om, de kan komme med nogle forbedringer, før jeg køber det. Havde ellers glædet mig til, at spillet udkom. Idéen er jo fantastisk.

    #5
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 578

    #3, Tak for tanker. Det bekræfter nogenlunde de ting jeg frygtede ud fra nogle vidoer jeg har set. Jeg tror jeg holder mig til Two Point Hospital. Jeg ved godt det ikke handler om at overtage verden, men det er i samme stil og genre, blot nær-perfekt skruet sammen, efter min mening.

    #6
    Nioxic
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 412

    #5 jeg synes ogsÃ¥ der manglede lidt i two point hospital. Det føles som et spil som bare handler om at have de rigtige ting placeret de rigtige steder… men ja det fungerer ganske godt!

    jeg har nu spillet ENDNU mere evil genius og jeg mener fortsat at folk bør vente til et par opdateringer, med at købe det.

    Der mangler den del UI info og en del balancing ting og sager. men jeg tænker det kommer !

    #7
    zybr
    Rusher
    • E-peen: 138

    Hmm, jeg var helt vild med det gamle EG, men det nye her fÃ¥r godt nok pÃ¥ puklen…var ved at købe, men springer over denne gang.

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...