Same procedure as every year

Kan I huske Spore? Det var SimCity-godfather Will Wrights ultra-ambitiÞse forsÞg pÄ at simulere biologisk evolution fra den fÞrste spÊde encellede organisme frem til moderne civilization og endda videre ud i rummet med en skovlfuld terraforming af andre planeter.
Spillet var et af de allerfĂžrste, eller i hvert fald et af de mest hĂžjtprofilerede, der gjorde kraftigt brug af procedurisk genererede assets.
Det led desvÊrre meget af at prÞve alt for meget pÄ én gang. Det gjorde det til en noget rodet og, ret ofte, kedelig affÊre. Det Êndrer dog ikke pÄ, at teknologien bag spillet var imponerende, specielt for sin tid.

Siden er procedurisk genereret indhold blevet en fast del af mange spil. Graden eller brugen varierer meget. No Man’s Sky er nok det bedste eksempel pĂ„ et spil, der tager det helt til kanten og nĂŠrmest generer 100% af indholdet ud fra bagvedliggende algoritmer.

Andre spil bruger det mere sparsomt og bibeholder dermed lidt mere “human touch”. Diablo II er et godt eksempel pĂ„ dette, hvor alle baner var procedurisk genereret, men hvor classes, quests og skills var faste.

NĂ„, men det bringer os videre til et kommende spil kaldet “The Eternal Cylinder”. Det kan sammenlignes med Spore pĂ„ den mĂ„de, at man starter med et basis-dyr kaldet en Trebhum. En oplĂŠser (eller narrator, if you prefer) fungerer som tutorial og guide. Dermed fĂžles spillet lidt som en David Attenborough dokumentar, hvilket leder tankerne hen mod det fantastiske The Stanley Parable.

Med sin Trebhum skal man udforske en skrÊmmende procedurisk genereret verden, hvor man er pÄ konstant flugt fra en gigantisk cylinder, der ruller henover landjorden og smadrer alt pÄ sin vej. Og det er din opgave at stoppe den. Og det viser sig hurtigt, at en Trebhum er en ret fantastisk skabning. Den kan nemlig mutere real-time og bliver, bogstaveligt talt, hvad den spiser. Dermed kan man erhverve sig nye skills, der kan hjÊlpe i kampen mod andre dyr og, endnu vigtigere, den konstant truende cylinder.

Hvad der derudover kommer til at foregÄ fremgÄr ikke, men interessant ser det ud.

Spillet kommer bÄde til konsollerne og PC. DesvÊrre, men efterhÄnden forventeligt, er det dog eksklusivt til den dersens Fortnite Game Store, eller hvad den nu hedder. Men sÄ kan de beta-teste det, indtil det lander pÄ en voksen platform senere.

Forside Fora Same procedure as every year

  • Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 4 Ă„r siden af Molkar.
Currently, there are 0 users and 0 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    ElSenator
    Rusher
    • E-peen: 579

    Kan i huske Spore? Det var Simcity godfather Will Wright’s ultra-ambitiĂžse forsĂžg pĂ„ at simulere biologisk evolution fra den fĂžrste spĂŠde en-cellede o
    [LĂŠs hele nyheden her: Same procedure as every year]

Viser 3 svar - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Molkar
    Rusher
    • E-peen: 116

    De der wonky bevégelser fra et hjemmestrikket vésen giver klare Spore flashbacks 😀 Det ligner helt sikkert et remake af Spores andet niveau (Creature stage), dog med langt flere gameplay elementer og en reel storyline. Det ser interessant ud. Spore led helt sikkert under at det skulle deles op i de 5 segmenter, som alle var svért underudviklede.

    #2
    ElSenator
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 579

    #1, Lige prĂŠcis. Der var ligesom andre spil i hver genre af Spore’s sub-spil, som alle gjorde det 100 gange bedre end Spore. SĂ„ det fĂžltes lidt som en bunke middelmĂ„dige spil crammed ind i Ă©t spil. Deres creature editor var dog rimelig fantastisk.

    #3
    Molkar
    Rusher
    • E-peen: 116

    #2 Ja det virker som om de har lagt 90% af deres arbejdstimer i editoren og paradoksalt nok er en stor del af ens vĂŠsen-design spildt nĂ„r man nĂ„r op i de senere segmenter og ser det hele fra fugleperspektiv… Cellestadiet mĂ„ ogsĂ„ vĂŠre en af de kedeligste Ă„bninger i et spil nogensinde – en slatten omgang Pacman mĂ„ da have skrĂŠmt nogle af deres spillere vĂŠk 😀

Viser 3 svar - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...