Forside Fora Politik/Samfund Elon Musk er et Geni Svar til: Elon Musk er et Geni

Steadi
Rusher
  • 329 Indlæg

#19 – Om medarbejderne selv kunne vælge at møde eller ej er ligegyldigt, når Tesla holder fabrikken åben i strid med de restriktioner, som gjaldt i Californien på det tidspunkt. Det er, imo, ligegyldigt om restriktionerne var pga. covid-19, mange bier eller skovbrande – omend jeg fornemmer, at vi ikke deler opfattelse af covid-19.

Boring Companys tunnelsystem i Las Vegas bliver ikke offentlig transport i den forstand, at alle kan køre derned i egen bil – de planer og tegninger, som jeg har læst og set, beskriver det mere som et lukket system, hvor transporten sker med Tesla-biler og i fremtiden også med et køretøj, bygget på en Tesla 3, som kan transportere 12 til 16 personer (altså en bus?). Det lyder mere som biler i en metro-tunnel.. og nej, Boring Company laver ikke metroer, I know. (https://www.theverge.com/2020/12/15/22176596/elon-musk-boring-company-las-vegas-strip-tesla-tunnels)

Tunnelplanerne i Miami kan jeg kun finde meget indledende oplysninger om udover, at Musk har snakket med borgmesteren i Miami.

Det er ikke lykkedes mig at finde hvad der ligner officielle løntal for Tesla, så om medarbejderen “på gulvet” er bedre stillet end hos Amazon ved jeg ikke.

Men ingen tvivl om, at Teslas succes og design nok uden tvivl har været meget medvirkende til, at de store bil-producenter nu også kommer med el-biler.